Siana Skrivet 28 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2007 (redigerad) Någon annan som hypar detta kort? Det kommer förmodligen släppas i butikerna på måndag. Priset ligger på 2100 - 2300 vilket är en aning billigare än ett 8800GTS 320MB som ligger på runt 2500 kronor. Ändå kommer kortet smiska både 8800GTS 320MB och 640MB, även 2900Pro/XT - till och med vara uppe och nafsa på 8800 GTX! Här är lite testbilder från MSIs kort: Själv blir det garanterat ett köp. Enda frågan är om jag ska köpa direkt eller vänta. Här är en riktig dräpare: Stämmer den är det sanslöst. Redigerad 28 oktober, 2007 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 28 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2007 Blir nog dubbla sådana när jag köper ny burk kring jul. ohmy _drool_ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 28 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2007 Whaat Jag vill verkligen köpa nya grejer nu känner jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Rixxz Skrivet 28 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2007 (redigerad) själv får man nöja sig med ett Geforce 7600GT 256 mb Men det kan faktiskt hantera Crysis med ganska bra FPS på medium... Redigerad 28 oktober, 2007 av Rixxz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 28 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2007 Whaat Jag vill verkligen köpa nya grejer nu känner jag. Vill du ha något riktigt prisvärt är det helt klart 8800GT du ska ha. 2000 kronor för ett av marknadens främsta kort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 28 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2007 Trevligt, trevligt. Intressant kort alltså. Ska läggas till på intresse listan Kanske inte är så dumt att köpa ny dator snart då Gött Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 28 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2007 Finns självklart ett par till kort som blir intressanta. 19e november kommer nVidias förbättrade verision av GTS som man inte har hört så mycket om än. AMD släpper ju RV670 också, som kan bli intressant. Skulle det inte slå 8800GT kan det i alla fall hjälpa till att pressa priset på det ännu mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 28 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2007 Finns självklart ett par till kort som blir intressanta. 19e november kommer nVidias förbättrade verision av GTS som man inte har hört så mycket om än. AMD släpper ju RV670 också, som kan bli intressant. Skulle det inte slå 8800GT kan det i alla fall hjälpa till att pressa priset på det ännu mer. Ah! Tyckte för en månad sen det kanske skulle vara dumt att lägga pengar på dator nu.. Men ack så dum jag var! Skitglad är jag nu! OH OH! AHA AHA! OH OH! Men den RV670, kommer den november-december? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 28 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2007 Sitter och väntar på att datorbutiken ska lägga upp kortet på sidan så jag kan beställa dator någon gång. -.- Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 28 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2007 Nu känns det surt att ha ett två månader gammal 8800GTS, men så är det i datorvärlden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 28 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2007 Ah! Tyckte för en månad sen det kanske skulle vara dumt att lägga pengar på dator nu.. Men ack så dum jag var! Skitglad är jag nu! OH OH! AHA AHA! OH OH! Men den RV670, kommer den november-december? Ska du köpa ny dator är det perfekt nu. Bäst är om du kan hålla dig till nyår. Då är allt ute och mellandagsrean är i full gång, du kommer kunna fullständigt frossa. RV670 kommer någon gång i november från vad jag har hört. Nu känns det surt att ha ett två månader gammal 8800GTS, men så är det i datorvärlden. Sälj och köp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 28 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2007 Ska du köpa ny dator är det perfekt nu. Bäst är om du kan hålla dig till nyår. Då är allt ute och mellandagsrean är i full gång, du kommer kunna fullständigt frossa. Gott att höra, då morsan gav mig ett blankt nej till mina planer över att plocka ihop en dator nu, utan sa att vi skulle ta det runt nyår istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 28 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2007 man kan inte lita på allt där... Geforce 7600 gs 256 mb ligger inte på 500 / 1400 mhz... Det ligger på 450 / 1200 mhz... Så jaga litar inte så mycket på det där... vart har du fått den informationen ifrån?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 28 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2007 man kan inte lita på allt där... Geforce 7600 gs 256 mb ligger inte på 500 / 1400 mhz... Det ligger på 450 / 1200 mhz... Så jaga litar inte så mycket på det där... vart har du fått den informationen ifrån?? Klockat måhända? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 28 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2007 (redigerad) man kan inte lita på allt där... Geforce 7600 gs 256 mb ligger inte på 500 / 1400 mhz... Det ligger på 450 / 1200 mhz... Så jaga litar inte så mycket på det där... vart har du fått den informationen ifrån?? Varför skulle de ens skriva ut hertzantalet om det inte var för att visa att det var klockat? Kan ju vara en fabriksklockad verision av kortet. Redigerad 28 oktober, 2007 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 28 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2007 (redigerad) Om man nu ska vara petig (som jag är ) så står det på min förpackning att kortet är originalt 450 / 1200 mhz.. men det kan ju vara klockat.. vem vet?? EDIT: Stav fel Redigerad 28 oktober, 2007 av Joe Dirt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 28 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2007 Om man nu ska vara petig (som jag är ) så står det på min förpackning att kortet är originalt 450 / 1200 mhz.. men det kan ju vara klockat.. vem vet?? EDIT: Stav fel Orginalklocken är säkerligen 450/1200, men kortet de har kan ju vara en speciell utgåva som är fabriksklockad, eller så har de klockat det själva för testet. Spelar väl egentligen ingen större roll eftersom 7600GS inte är särskilt intressant i den här mätningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 28 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2007 Vet någon vad för delar datorn dom testade med i övrigt hade? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 28 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2007 Vet någon vad för delar datorn dom testade med i övrigt hade? Exakt, skulle vara trevligt... Han sitter säkert på 4 gig minne med en intel Quad core processor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 28 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2007 Detta testet: Gjordes med: http://www.expreview.com/img/topic/8800gt/platform.png Och jag har för mig resterande undersökningar hade liknande system. Quad och 4GB. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts