Weener Skrivet 1 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2009 Nån trummis här som har något tips på hur trumsetet inte ska glida fram när man spelar på det? Vi ska nämligen ha spelnining på fredag och det vore olyckligt om trumsetet åkte fram hela jävla tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 1 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2009 Thomas Lang, säger jag bara. Grymt teknisk trummis, som förutom sin sjukt snabba fotteknik också kan trixa med trumpinnarna riktigt bra. Utöver det håller han classic grip, vilket automatiskt gör det hela 100 gånger coolare att titta på. Han bjuder på en riktig show! [youtube-old]r9bFPsVtXgY[/youtube-old] Riktigt nice. Vad är det publiken skrattar åt precis i början av filmen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 1 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2009 (redigerad) Riktigt nice. Vad är det publiken skrattar åt precis i början av filmen? Jag vet inte riktigt. Tror att han börjar spela på någons huvud Edit: Så var det ju inte alls, det var längesedan jag såg videon. Har ingen aning faktiskt.. Redigerad 1 april, 2009 av felshoe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 2 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2009 Nån trummis här som har något tips på hur trumsetet inte ska glida fram när man spelar på det? Vi ska nämligen ha spelnining på fredag och det vore olyckligt om trumsetet åkte fram hela jävla tiden. Sätt två gummigrejer på främre benen, eller en stor matta under baskaggen och trumpallen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 31 juli, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2009 http://www.youtube.com/user/deedlebag denna grabb är sjuk, han är bara sjukt. helt. sjuk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 31 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2009 När det gäller trummisar så är det Danny Carey jag är mest insatt på Ruskigt grym kille! http://www.youtube.com/watch?v=JVbFrl9wLBA Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 3 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2009 Exakt hur gör han 1:19-fillet? Ska-dom Sgdrrta domdomdom... Inte svårt, som det verkar, men snyggt, och jag har inga trummor att göra trial and error på just nu. Det låter som ett extra pukslag nånstans men som jag inte ser Det kommer tillbaka vid 1:42. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 3 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2009 Exakt hur gör han 1:19-fillet? Ska-dom Sgdrrta domdomdom... Inte svårt, som det verkar, men snyggt, och jag har inga trummor att göra trial and error på just nu. Det låter som ett extra pukslag nånstans men som jag inte ser Det kommer tillbaka vid 1:42. Nu har jag inte skrivit trumnoter sedan jag var typ tre äpplen hög, så de är förmodligen inte helt korrekta. Men om du kan bortse från det, spelar han väl något i stil med detta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 3 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2009 Nu har jag inte skrivit trumnoter sedan jag var typ tre äpplen hög, så de är förmodligen inte helt korrekta. Men om du kan bortse från det, spelar han väl något i stil med detta? Jo, det är så jag också resonerar att det är (och jag har gjort fillet själv flera år innan jag såg denna video, för övrigt), men jag ser inte hur han gör det. Det kanske är skuggorna som kastar synvillor på virveln, annars gör han första slaget med vänster på virveln (precis innan "4") och sedan ett dubbelslag med högern direkt innan pukorna. Tycker det känns onödigt krångligt i så fall. Det är ju bara att göra en pressvirvel med höger och snärta av den med vänster så man kan flytta högern till pukorna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 11 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2009 Polyrytmik är coolt. Svårt som fan, men coolt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 9 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2010 http://www.youtube.com/watch?v=NJMzB48r8rI Ett slags "peace beat"-projekt är igång, där slagverkare från hela världen är med. Fin film, den både värmer ch svänger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 10 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2010 Ett slags "peace beat"-projekt är igång, där slagverkare från hela världen är med. Fin film, den både värmer och svänger. Jag blev jävligt sugen på att ladda upp en video där jag sitter i full orkestermundering och trummar Frågan är bara hur det ska gå till, det blir många praktiska problem med det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 2 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2010 Köpte en begagnad Sabian-övningsplatta igår för 150:-. Riktigt schyst! Nån som har några tips på övningar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 2 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2010 Ska köpa nytt trummset med dubbelkaggar/pedal för cirka 10k. Några förslag? Kör mest metal, så helst inget jazzpaket eller så! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 7 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2010 Ska köpa nytt trummset med dubbelkaggar/pedal för cirka 10k. Några förslag? Kör mest metal, så helst inget jazzpaket eller så! Ingen som har något att rekommendera? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 7 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2010 Ingen som har något att rekommendera? Nja, sorry - jag är väldigt dålig på trumset. Skulle gissa att du får mest svar på typ musik- och trumforum. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 7 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2010 Köpte en begagnad Sabian-övningsplatta igår för 150:-. Riktigt schyst! Nån som har några tips på övningar? Man lär sig kanske hålla takten på platta, men att lära sig trummor gör man bäst på ett trumset. Jag har aldrig kört på övningsplatta men om det är något jag idag önskar att jag lärde mig så är det dubbelslag. Att varje hand med en endaste handrörelse kan göra två slag, det kan bli jäkligt häftigt om man ska göra trumvirvlar och avancerade fills. Jag har aldrig lärt mig dubbelslag mer än att kanske göra vänster-högerhöger-vänster-högerhöger-vänster-högerhöger. Låter ungefär "PAguduPAguduPAguduPAgudu" och inte alls som "frrrrrrrraaaaaoooooo" som han lyckas med där det är som snabbast. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 22 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2010 Hur gör han 0:33-fillet? Dubbelslag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 28 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2010 Ska hämtas på tisdag! ;) :w000t: http://www.slagverkskompaniet.se/PICTURE/3168-4-tamaimperialstardubbelkaggeset.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 28 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2010 Fett med dubbelkaggar Vad lirar du för genrer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts