Nik. Skrivet 28 februari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2008 uhuh, fick just mitt lilla brev för intagningsprov Känns inte som jag kommar gå dit men iaf.. några tips angående denna låt Eftersom detta är Trummmmmmmtråden så förstår ni kanske att jag spelar trummor Sen står de också Utöver denna låt vil vi också att du övar in ett virveltrumstycke som du hittar på länken: http://www.fryshuset.se/rockaudition Jag fattar inte riktigt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 28 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2008 Ja, jag spelar ju trummor i mitt band. Fasligt bra är jag också! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 28 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2008 Thomas Lang, säger jag bara. Grymt teknisk trummis, som förutom sin sjukt snabba fotteknik också kan trixa med trumpinnarna riktigt bra. Utöver det håller han classic grip, vilket automatiskt gör det hela 100 gånger coolare att titta på. Han bjuder på en riktig show! [youtube-old]r9bFPsVtXgY[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 28 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2008 Thomas Lang, säger jag bara. Grymt teknisk trummis, som förutom sin sjukt snabba fotteknik också kan trixa med trumpinnarna riktigt bra. Utöver det håller han classic grip, vilket automatiskt gör det hela 100 gånger coolare att titta på. Han bjuder på en riktig show! [youtube-old]r9bFPsVtXgY[/youtube-old] Riktigt coolt! Jag pallar inte att hålla Classic Grip. Det funkar aldrig för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 28 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2008 Riktigt coolt! Jag pallar inte att hålla Classic Grip. Det funkar aldrig för mig. Inte för mig heller. Jag får aldrig tillräckligt med kraft i slaget för att det ska bli någonting bra utav det, men jag antar att jag använder fel teknik. Jag vill gärna lära mig dock, det är riktigt fräckt ibland. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 29 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 februari, 2008 Thomas Lang, säger jag bara. Grymt teknisk trummis, som förutom sin sjukt snabba fotteknik också kan trixa med trumpinnarna riktigt bra. Utöver det håller han classic grip, vilket automatiskt gör det hela 100 gånger coolare att titta på. Han bjuder på en riktig show! Sådant får mig att vilja spela trummor igen.. och börja öva med dubbelpedal! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 1 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2008 (redigerad) Okej, grabbar. Nu är det så efter ca 3 års uppehåll från trummandet har jag bestämt mig för att börja lira igen. Har dock inget trumset men funderar starkt på att köpa ett. Så, har ni några (billiga) tips på bra trummor för en gammal avdankad trummis? Känns som att jag har noll koll nu för tiden. Ett måste är dock en dubbelpedal. Min budget kommer ligga på ungefär 5000:-. Har dåliga erfarenheter från musikskolor, så det är inte något jag vill komma i kontakt med igen. Vill mest bara spela på fritiden och senare kanske sätta upp en annons på skolan där jag söker efter folk som antingen har ett band eller som vill starta ett band. EDIT: Gah, kom just på att Jam finns ju här i Skellefteå. Kanske man skulle titta förbi där någon dag och ställa lite frågor. Redigerad 1 oktober, 2008 av Marky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 1 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2008 Blocket is your friend. http://www.blocket.se/vi/17776723.htm?ca=15_s Trumset för 4500, komplett med dubbeltramp och cymbaler. Förövrigt gör du helt rätt i att ta tag i trummandet igen. Theres nothing better. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 1 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2008 Blocket is your friend. http://www.blocket.se/vi/17776723.htm?ca=15_s Trumset för 4500, komplett med dubbeltramp och cymbaler. Förövrigt gör du helt rätt i att ta tag i trummandet igen. Theres nothing better. Ah, tack. Ska höra av mig till den där snubben, men tror jag ska ta mig en titt vad Jam har att erbjuda först . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 1 oktober, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2008 Mapex suger. Köp mitt vettja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlIpKnOt Skrivet 2 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2008 (redigerad) Va trevligt med en trumtråd! Mitt liv består till störredelen av trummande nu då jag är arbetsbefriad Det heter inte classic grip utan traditional grip (eller orthodox) om man ska vara petig. Sen heter det matched grip som man kan hålla i german, french och american... eller så bryr man sig inte, vad vet jag Redigerad 2 oktober, 2008 av SlIpKnOt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 2 oktober, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2008 Va trevligt med en trumtråd! Mitt liv består till störredelen av trummande nu då jag är arbetsbefriad Det heter inte classic grip utan traditional grip (eller orthodox) om man ska vara petig. Sen heter det matched grip som man kan hålla i german, french och american... eller så bryr man sig inte, vad vet jag du kanske har lust att slänga upp en video på dina solon? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 8 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2009 *BUMP* Har börjat ta trumlektioner igen efter sisådär sex års uppehåll. Kul som fan att spela igen, även om jag övar så mycket som jag borde. Har dock inte lektioner på ett par veckor nu, då min lärare är bortrest. Har fått sjutakt i läxa fram tills dess. Enkelt i huvudet, men lite svårare att faktiskt spela. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 8 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2009 *BUMP* Har börjat ta trumlektioner igen efter sisådär sex års uppehåll. Kul som fan att spela igen, även om jag övar så mycket som jag borde. Har dock inte lektioner på ett par veckor nu, då min lärare är bortrest. Har fått sjutakt i läxa fram tills dess. Enkelt i huvudet, men lite svårare att faktiskt spela. Oh, nice! Spelade Foo Fighters' Times Like These i avslutningen i nian, men det är väl ungefär så mycket erfarenhet jag har med sjutakt :< Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 15 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2009 Oh, nice! Spelade Foo Fighters' Times Like These i avslutningen i nian, men det är väl ungefär så mycket erfarenhet jag har med sjutakt :< "Money" med Pink Floyd är också ett bra exempel på sjutakt, rätt enkelt att lära sig med. Det är fan kul med udda taktarter, även om jag egentligen bör träna på fler "enkla" saker först. Men min lärare har också visat oss trettontakt! Kommer inte ihåg exakt hur han spelade, men det var delat till en sjutakt och en sextakt, eller vice versa. På sjutakten markerar iaf jag alla slagen, och på sextakten slag 1, 3 och 5. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 15 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2009 Härligt att höra att det går frammåt med trummande Jacke-man! Trummor är det roligaste som finns. Är sugen på att köpa ännu mer små atteraljer till trumsetet, fick en cowbell i julas. Skulle vilja ha lite fler cymbaler och lite annat krimskrams. Fett med coolt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 15 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2009 Vad har du för cymbaler? Kanske du skulle satsa på en splash eller china. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 15 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2009 Både splash och china har jag haft innan, grymma cymbaler. Särskilt china. Så jävla fett sound! Splashen är grym om man spelar lite mer lungt och sansat, men är egentligen rätt onödig då den hörs så lite, och tål så lite stryk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 15 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2009 Vad kallas sånadär dubbelcymbaler där det sitter en liten cymbal ovanpå en stor? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 15 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2009 (redigerad) Någon som vet nånting om bra trumm kurser i stockholm, jag har lite basic skills då min farsa spelar och har lärt mig lite men jag skulle vilja kunna spela ordentligt.. någon? Redigerad 15 mars, 2009 av emo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts