Nik. Skrivet 28 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2007 Kommer ihåg att de fanns en "trummtråd" förrut, dock vad den inte alls i den kvalité som jag hade förväntat mig så drar upp en ny nu. Mednigen är att allt som inkluserar trummor ska diskuteras här Som nån..kanske minns så höll jag på att börja med trummor förrut. Nu har jag kommigt igång lite, dubbelpedal, blastbeat Jag har nu gått och funderat på vad jag ska införskaffa till mina trummor och hela tiden dyker samma sak upp: cymbaler, jag ska troligen införskaffa en ny crash med eftersom jag bara har en och den är värkligen inte bra. Men ska jag köpa nya cymbaler så blir de nog till att skaffa både 1 ride+2-3 crash och de har inte min pånbok råd med nu. så ska jag satsa på en bra virvel istället för cymbaler? Eller ska jag spara vidare tills jag får nästa lön? hur som hälst..hur går de med erat trummande? Och e de nån som lirar med flatFoot? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 28 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2007 (redigerad) Hehe, jag spelade in det här igårkväll vid halv elva-tiden. Tror inte grannarna blev så störda Notera 0:52 då jag måste skruva fast cymbalen och ändå trummar jag vidare, utan att förlora så särskilt mycket. Det blev lite värre vid 1:22, då det dessutom kom in ett retardandro mitt i mitt skruvande Vid 3:30 tar låten slut, men jag fortsätter ändå som en tok. Blev rätt coolt ändå, när jag tänker efter, även om jag snubblade. Ljudet är kass, det vet jag. Bilden är inte mycket att skryta om heller. Jag spelade in många klipp, och själva trummandet blev bättre på de andra men jag hade aldrig nån bra vinkel. Därför fick det bli det här klippet som inkluderade lite tabbar och fastskruvande av både cymbal och ride. Hämta filmen här! (Rapidshare, vill inte lägga upp på YT) Låten är från By The Way med Red Hot Chili Peppers och heter On Mercury. Trumsetet är digitalt, som ni ser, ett smågammalt Roland TD-6K. Vad tycker ni? Det blev som sagt ett av de sämre klippen... Redigerad 28 oktober, 2007 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 28 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2007 (redigerad) Hehe, jag spelade in det här igårkväll vid halv elva-tiden. Tror inte grannarna blev så störda Notera 0:52 då jag måste skruva fast cymbalen och ändå trummar jag vidare, utan att förlora så särskilt mycket. Det blev lite värre vid 1:22, då det dessutom kom in ett retardandro mitt i mitt skruvande Vid 3:30 tar låten slut, men jag fortsätter ändå som en tok. Blev rätt coolt ändå, när jag tänker efter, även om jag snubblade. Ljudet är kass, det vet jag. Bilden är inte mycket att skryta om heller. Jag spelade in många klipp, och själva trummandet blev bättre på de andra men jag hade aldrig nån bra vinkel. Därför fick det bli det här klippet som inkluderade lite tabbar och fastskruvande av både cymbal och ride. Hämta filmen här! (Rapidshare, vill inte lägga upp på YT) Låten är från By The Way med Red Hot Chili Peppers och heter On Mercury. Trumsetet är digitalt, som ni ser, ett smågammalt Roland TD-6K. Vad tycker ni? Det blev som sagt ett av de sämre klippen... Med tankte på att det är .3gp som inte nes VLC vill spela upp med ljud så frågar jag dig vilket program man ska använda för att kunna höra låten. Redigerad 28 oktober, 2007 av Jazz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 28 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2007 Realplayer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 28 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2007 (redigerad) Med tankte på att det är .3gp som inte nes VLC vill spela upp med ljud så frågar jag dig vilket program man ska använda för att kunna höra låten. Tja..quicktime funkar fint! Slutet va lite vilt men bastrumman hörde jag mindre av:< fint utfört iaf inga direckta missar och när du skruvade dit symbalen så höll du dig kvar i takten mycket bra Redigerad 28 oktober, 2007 av xXxGemagexXx Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 28 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2007 Fett najs Henki. Jag vill börja spela trummor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 28 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2007 Trummor är ju inge svårt, bara att banka lite och hålla takten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 28 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2007 Trummor är ju inge svårt, bara att banka lite och hålla takten Hehehee Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 28 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2007 Trummor är ju inge svårt, bara att banka lite och hålla takten heh..kanske inte bara men vickeX om du vill börja så tycker jag du ska göra det! det är värkligen inget du kommar ångra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 28 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2007 Trummor är ju inge svårt, bara att banka lite och hålla takten Jag hoppar för din skull att du var oseriös ------------- Inte spelat trummor på ca 6 månader, har tappat farten i benen som satan, så nu kan jag bara spela 16dels noter i typ 140bm blir helt galen, håller på och tränar upp benen igen Kan köra snabbt me händera men inte benen Ni som spelar trummor, har ni några tips på bra uppvärmingar? Både stretching saker och lite olika beats och sånt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 28 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2007 Ni som spelar trummor, har ni några tips på bra uppvärmingar? Både stretching saker och lite olika beats och sånt... Det vore nått behövligt du är fortfarande snabbare än mig iaf lirar du med flatfoot? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 28 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2007 Det vore nått behövligt du är fortfarande snabbare än mig iaf lirar du med flatfoot? Vad är flatfoot? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 28 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2007 Vad är flatfoot? Hårt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 28 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2007 Hårt Ah... kör lite olika. Ibland heel down, ibland heel up eller så kör jag heel-toe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 28 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2007 Ah... kör lite olika. Ibland heel down, ibland heel up eller så kör jag heel-toe Okej kör du på dubbelpedal du också eller har du kanske 2 baskaggar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 28 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2007 Okej kör du på dubbelpedal du också eller har du kanske 2 baskaggar? Har dubbelpedal men använder den ytterst sällan, bara när jag ska köra nåt extremt snabbt... Kan spela 16delsnoter i ca 100bm med en fot (heel-toe) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 28 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2007 Slå det här http://www.youtube.com/watch?v=DyO7lvzfw5Q http://www.youtube.com/watch?v=VVS3-8Ejz44 http://www.youtube.com/watch?v=T2Pfg0kF5hs Dave Grohl är kung... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 28 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2007 Har dubbelpedal men använder den ytterst sällan, bara när jag ska köra nåt extremt snabbt... Kan spela 16delsnoter i ca 100bm med en fot (heel-toe) Mysigt kiedis, finns många som e bättre än han dock inga som har de sköna soundet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr_Dufus Skrivet 30 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2007 BroDD.... ang uppvärmning.... kör 4 takter 16dels enkelsslag . byt till dubbelslag i 4 takter. byt till paradiddel (stavning) i 4 takter... börja båda med vänster och höger hand. Fungerar väldigt bra som övning oxå... då ska alla slagen i tolv takter låta likadant. inte höra någon skillnad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 5 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2007 Creds till den trummis här som kan spela Zappas trummnummer "The Black Page" utan ett enda misstag, och dessutom få det att låta någelunda musikaliskt/som en "melodi". http://en.wikipedia.org/wiki/The_Black_Page http://www.youtube.com/watch?v=AQt2inyxNNg - här spelas den av Bozzio, som var Zappas trummis när låten skrevs http://www.youtube.com/watch?v=fD5LORtcwUQ - The Black Page #2, den andra versionen där andra instrument lagts på Notis: Alla trummisar som Zappa rekryterade var tvugna att kunna spela The Black Page någelunda väl på första försöket, utan att ha läst noterna tidigare (alltså spela direkt av pappret). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts