Jump to content

Crysis Demo

minigun
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 156
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Dom kanske hade skyddsväst?

Förmodligen. Har sett flera som haft det. Skjuter man dem i skallen är det slut. Stör mig på att om man skjuter soldater med hjälmar i nacken/ansiktet så flyger hjälmen av och de överlever. Kunde ha varit skotthål och lite mer blod på kropparna. Tycker att Far Cry var lämpligt. Såg bara för grymt ut då man prickade av någon i ögat.. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men om dom hade tålt mindre så är man också mycket enklare. Vilket enligt mig, bara blir tråkigare då.

Nja, med tanke på att de faktiskt klarar av att ta skydd och sammarbeta lär det bli en bra utmaning ändå. Annars skulle det bara vara att göra de ännu smartare.

Dom kanske hade skyddsväst?

Skyddar knappast så väl.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tyckte det på ett sätt var bra att de tålde så mycket. Man är så van vid actionspel där man själv tål ett tiotal träffar men fienderna bara två. Här känns det lite mer balanserat - även om det inte är ett dugg realistiskt. :naughty:

Och, som redan är konstaterat, hur kul vore datorspel som var 100% realistiska? Där man dog/svimmade/föll ner av en träff, där man inte kunde hoppa med bilar, you get the picture. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Cloaken är väldigt obalancerad. Laddas upp allt för snabbt så att spela på svåraste nivån blir en barnlek bara man tänker sig för lite. Jag dödade ALLA fiender på hela banan, på svåraste nivån, utan att dö. Då inkluderar jag även flertalet plocka upp fiende och kasta på andra fiender medan man blir söndermejad av skott, samt klassikern:

Strengthjump + shotgun med 3 skott = 3 pers döda. Dessa saker borde inte vara möjliga på svåraste tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Cloaken är väldigt obalancerad. Laddas upp allt för snabbt så att spela på svåraste nivån blir en barnlek bara man tänker sig för lite. Jag dödade ALLA fiender på hela banan, på svåraste nivån, utan att dö. Då inkluderar jag även flertalet plocka upp fiende och kasta på andra fiender medan man blir söndermejad av skott, samt klassikern:

Strengthjump + shotgun med 3 skott = 3 pers döda. Dessa saker borde inte vara möjliga på svåraste tycker jag.

Då är du bättre än jag i alla fall :naughty: jag är jättedålig på att använda dräktens egenskaper på ett bra sätt, så det brukar sluta med att jag tar en bil och mejar ner alla. :naughty:

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tyckte det på ett sätt var bra att de tålde så mycket. Man är så van vid actionspel där man själv tål ett tiotal träffar men fienderna bara två. Här känns det lite mer balanserat - även om det inte är ett dugg realistiskt. :lol:

Och, som redan är konstaterat, hur kul vore datorspel som var 100% realistiska? Där man dog/svimmade/föll ner av en träff, där man inte kunde hoppa med bilar, you get the picture. :naughty:

Ni förstår nog inte riktigt min poäng. Jag menar att öka fiendernas tålighet mot kulor är ett dåligt sätt att öka svårigheten på. Jag anser snarare att AIn borde vara deras starkaste kort. Ta detta exempel: Man ligger i en buske och gör sig redo för ett bakhåll, när sedan fi dyker upp siktar man in sig på gruppledaren och träffar honom med flera skott. Men eftersom han övertålig dör han icke, utan besvarar bara elden tillsammans med resten av gruppen som om bakhållet misslyckats. Ska man inte tjäna på att vara smart och köra taktiskt? :naughty: Ja, nu kan ni säga "sikta på huvudet då!", men det är faktiskt inte alltid man har läge för det.

Och, ja, spel där saker och ting är realistiska är bland de bästa. :lol:

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni förstår nog inte riktigt min poäng. Jag menar att öka fiendernas tålighet mot kulor är ett dåligt sätt att öka svårigheten på. Jag anser snarare att AIn borde vara deras starkaste kort. Ta detta exempel: Man ligger i en buske och gör sig redo för ett bakhåll, när sedan fi dyker upp siktar man in sig på gruppledaren och träffar honom med flera skott. Men eftersom han övertålig dör han icke, utan besvarar bara elden tillsammans med resten av gruppen som om bakhållet misslyckats. Ska man inte tjäna på att vara smart och köra taktiskt? :confused: Ja, nu kan ni säga "sikta på huvudet då!", men det är faktiskt inte alltid man har läge för det.

Och, ja, spel där saker och ting är realistiska är bland de bästa. :wub:

Håller faktiskt med. Det kan vara extremt störande ibland. Som när man har tre skott kvar i magasinet på den ljuddämpade pistolen , och man skjuter på någon sen dör personen inte och ett skott blåser av och allt går åt helvete. Bättre för mycket realism än för lite.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor