Jump to content

Crysis Demo

minigun
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 156
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hittade just en rätt skön post på Sweclockers. :wub:

ja du min dator rullar crysis fin fint på den har 4 år på höften och jag har detta:

Radeon 9800pro 256mb

Intel p4 3.0ghz

1024 mb ddr2 ram

250 hd

Fps = ingenaning

hur ser spelet ut då?!

Som ni ser så är det en jätte fin soluppgång till vänster och för att göra det lite mer förståbart så är INTE nightvision på utan det där gröna är en fin artifact liksåskogen och all mark som inte ska vara svart men ni kan ju iaf föreställa er hur fint spelet är! biggrin_942988_1.gif

tbh så laggade inte mycket alls utan tror jag satt på en ca 40-50 fps... gissa om det var svårt och komma dit jag gjorde...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag lirade Crysis Demot innan. Jag kunde lira det på lägsta med lite lagg.

Här är mina specs:

AMD Athlon 64 Processor 3500+ (2,2 Ghz)

NVIDIA GeForce 6200SE TC (Pixel Shader 3.0)

1 G RAM Minne.

Lol?? Jag ahr en 2.8 ghz (Single-Core) 512 mb ddr och ett geforce 7600 gs och kör på medium med lite lagg

Redigerad av Joe Dirt
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske är för att du har snabbare processor och bättre grafikkort :)

Du har nog inte stött på riktigt minneskrävande grejer än, så det är väl lungt med det lilla du har.

2 saker... 1. har inte han bättre processor?? en x64 är väl bättre än en x86??

2. Jag ska köpa nya minnen snart :wub: jag lider med de här minnena :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2 saker... 1. har inte han bättre processor?? en x64 är väl bättre än en x86??

2. Jag ska köpa nya minnen snart :D jag lider med de här minnena :unsure:

En A64 X2 är mycket bättre än Intel Pentium 4 som jag förmodar att du har. Du har starkare grafikkort det är allt.

Och snälla ni... sluta säg lagg. Säg låg FPS eller att det hackar. Lagg = dålig ping. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En A64 X2 är mycket bättre än Intel Pentium 4 som jag förmodar att du har. Du har starkare grafikkort det är allt.

Och snälla ni... sluta säg lagg. Säg låg FPS eller att det hackar. Lagg = dålig ping. :o

Nu har jag också varit dum med att sagt "lagg" när jag menar "hack" Brukar också störa mig på det när man pratar människa till människa men glömmer oftast bort när man pratar över internet :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sniper, tycker att vi ska reda ut en sak här, pedagogiskt.

Hz (datorsammanhang, vanligtvis med prefix Mega eller Giga) anger ju som alla vet klockfrekvensen, dvs. hur många gånger processorn tar ett "steg" i beräkningarna. Gamla P4:or tog korta men många steg, nyare processorer såsom C2D tar lite långsammare men desto längre steg varje gång. I slutändan väger "längden på stegen" tyngre och C2D är snabbare än P4:or i allmänhet (kanske finns något exempel där det inte stämmer, men knappast särskilt vanligt).

Fler Hz=bättre är så 1997 som det kan bli.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sniper, tycker att vi ska reda ut en sak här, pedagogiskt.

Hz (datorsammanhang, vanligtvis med prefix Mega eller Giga) anger ju som alla vet klockfrekvensen, dvs. hur många gånger processorn tar ett "steg" i beräkningarna. Gamla P4:or tog korta men många steg, nyare processorer såsom C2D tar lite långsammare men desto längre steg varje gång. I slutändan väger "längden på stegen" tyngre och C2D är snabbare än P4:or i allmänhet (kanske finns något exempel där det inte stämmer, men knappast särskilt vanligt).

Fler Hz=bättre är så 1997 som det kan bli.

Erm... Jag visste redan det där :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor