Jump to content

Crysis Demo

minigun
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 156
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Testade precis Crysis demot och jag måste säga att det var riktigt roligt. Mystisk känsla där i början när man hör läskiga ljud från skogen och man hittar sin kompis död hängande i ett träd. Lite Lost/Jurassic Park feeling över det hela. Ser fram emot hela spelet! :mellow:

TACK FÖR ATT DU FÖRSTÖRDE MED EN SPOILER :o ... Nee skoja bara :o men jag ska tanka det nu... verkar riktigt kul..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

har spelat ut demot 2 gånger nu.

En gång på medium inställningar och en på HIGH inställningar.

asså vilken skillnad det var.

Medium flöt det på som rinnande vatten.

Men på high så laggade det lite mer.

Använde mig av ett Geforce7950GX2 och 2gig ram med en Intel Core2Duo E6400

Här kommer lite bilder. ska nog lägga upp mer sen.

Denna är på Medium inställningar

High

High 2

High 3

High4

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funkar Crysis demot på XP? Isåfall blir det nedladdning nästa -_-

Jepp, fast du får inte DX10 utan DX9.

Spelade just igenom demot. Körde med allt på medium, och ändå var det bland det snyggaste jag sett i spelväg. Älskar granaterna, och jag älskar hur de suddar ut en del saker på skärmen (speciellt i slutet var det ruggigt snyggt). Ska bli riktigt trevligt att spela detta på högsta med DX10! :doh:

Rent gameplay-mässigt tyckte jag det var najs. Påminner en aning om Bioshock med dräkten, och upplägget är väldigt mycket som Far Cry. Klart att man ibland kände av att de ofta hade med mycket bara för att visa hur jäkla snyggt det är. Men, vad fan, jag gillar det! :D

Striderna var riktigt adrenalinfyllda, speciellt när man kom till andra campet (efter jamming-radarn). Men AIn betedde sig väldigt konstig för mig ibland. Den kändes väldigt mänsklig, men ibland blev den helt förvirrad. Skjöt man dem i ryggen vände de sig ändå inte om och liknande.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelat igenom demot säkert 4 gånger nu. Det är skitkul! Grafiken är underbar men också ljuden på allting är klockrent, älskar allt med granaterna, hur de låter, vad de gör på omgivningen och hur explosionerna ser ut. Längtar som fan tills spelets släpps.

Sprängde en bil åt helvete, och ett gäng koreaner smyger dit för att undersöka. Vad de inte visste var att jag var hade dem i mitt grepp. -_-

rkwya3iz31hs.jpg

Kom lite för nära och de upptäckte mig, switchade fort till det fiffiga osynlighetsläget, valde i lugn och ro tranquilizerprojektiler och sänkte alla tre.

fchtac512vsd.jpg

Deras sömn räckte tyvärr inte för mig. :doh:

8tgku7romln0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Prövade på Crysis hos en kompis, var skitkul!

Men en sak bara, prövade på en shotgun right. Och den var... Tja, jag gillade den inte. Så finns det en annan shotgun än den lite senare i spelet? :whistling:

Älskade vapnet som var på jeepen. Var svårt och sikta, var skitbra när han laddade innan. Blev alltid så stressad han skulle skjuta direkt så istället får man massor med skott vinande förbi sig :) ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kommer man åt sandbox? Har kört installern jag hittade i mappen, men sen då? :whistling:

Ett tips till er alla som måste sänka grafikinställningarna en del är att sätta skuggor på low. Det drar väldigt mycket men gör enligt mig inte så mycket, det är mycket trevligare med object detail och textures på high. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kommer man åt sandbox? Har kört installern jag hittade i mappen, men sen då? :whistling:

Ett tips till er alla som måste sänka grafikinställningarna en del är att sätta skuggor på low. Det drar väldigt mycket men gör enligt mig inte så mycket, det är mycket trevligare med object detail och textures på high. :)

Kunde inte heller hitta sandboxen först! Tror den ska ligga i "Game" mappen där du innstallerade Crysis... Är inte 100% på mapp namnet men leta runt så ska du se...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor