Siana Skrivet 27 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2007 (redigerad) Är på väg att köpa en plattskärm och hittade just denna pärlan. En 20" för endast 1700kr. Mest när jag tittat runt har 19" gått för 1700 och 20" gått för 2000, men här kan man alltså få en 20" för 1700. Är det någon hake jag missat? Jag tycker den ser jättefin ut! Min budget är alltså ca 1700 och jag vill helst ha en 20". Vill ju ha en helt acceptabel plattskärm men samtidigt har jag en CRT-skärm så jag tror att jag skulle vara rätt nöjd med det mesta. Edit: Eh? Vad är det där för jävla elgiganten-klon? Edit2: Alltså... Det måste vara något fel på priset på den där skärmen. Den är alldeles för bra för att vara så billig. Mailade just in och frågade. Redigerad 27 oktober, 2007 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 27 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2007 (redigerad) Edit: Eh? Vad är det där för jävla elgiganten-klon? Edit2: Alltså... Det måste vara något fel på priset på den där skärmen. Den är alldeles för bra för att vara så billig. Mailade just in och frågade. Är det fel på den måste de uppge det i annonsen! Spelar ingen roll om det är "fel" pris, det är det utsatta priset som gäller. Har själv köpt en hel låda full med kexchoklad för 9:90 http://www.gubbklubben.se/modules/Forums/images/smiles/metal.gif Redigerad 27 oktober, 2007 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 27 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2007 Borde inte en sån skärm ha DVI också som anslutning? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 27 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2007 Mina 20" kostade 1700 också. Visst finns det bättre skärmar, men man får mycket skärm för priset. Att bara ha VGA-ingång är lite snålt men det är inte så dåligt som man kan tro. Enda problemet med min (BenQ-skärm) är att den är ganska dålig på att uppsampla från lägre upplösningar. Jag vet inte så mycket om LG-skärmen men den kan egentligen vara samma panel inuti. Alla skärmar utom lite dyrare brukar ha TN-paneler vilket inte är så jättebra men det fungerar. Om du ska hålla på med seriös bildbehandling så vill du nog egentligen lägga lite mer pengar dock. TN-paneler kan inte visa alla färger utan använder dithering för att det ska se ut som att man ser alla färger. Det gör att t.ex. gradients ser lite fula ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 27 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2007 Borde inte en sån skärm ha DVI också som anslutning? Jo, DVI är ju bäst att ha då man får skarpast bild. En tum mindre men DVI anslutning, om du känner för det. http://www.pixmania.com/se/se/590424/art/l....html?srcid=910 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 27 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2007 Då låter den fullt duglig för mig. Fick det här svaret från e-mailet när jag frågade om priset stämde samt om dom hade den i sitt lager i Göteborg. Hej! Tack för ert mail! Priset på vår hemsida stämmer det ska vara 1690:- Skärmen finns desvärre inte inne i lager i butiken för tillfället. Priset i butiken ligger på 1890:- Ha en bra dag! 1890 i butik! Får beställa den online, då landar priset på ~1800. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 27 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2007 Leta efter min BenQ-skärm på Elgiganten istället, dom brukar ha den för 1690. Det är förmodligen samma panel i dom ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 27 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2007 Leta efter min BenQ-skärm på Elgiganten istället, dom brukar ha den för 1690. Det är förmodligen samma panel i dom ändå. Den här var den enda jag kunde hitta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 27 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2007 Den här var den enda jag kunde hitta. Då har dom inte kvar den längre Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 27 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2007 Jaja, LG är väl ett bra märke också. Är förvånad över att den billigaste 20" fanns på Elgiganten. Hittar ni en billigare så säg till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 27 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2007 Jag beställer då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts