HopHej Skrivet 26 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2007 Hejsan gott folk. Vi är ett litet nystartat företag inom Webbdesign och utveckling. Och just nu frågar vi på olika svenska forum vad ni kan tänka er att betala för en hemsida, allt från en enkel sida till något mycket större. Just nu har vi några kunder och priserna är rätt så bra för kunderna vi har, då det inte är så större sidor. Dock måste vi ha ett standard pris, vi har tänkt runt 200 kr för en sida och sen ta betalt mer för större saker. Så vad hade ni kunnat tänka er betala för en hemsida? Tacksam för hjälp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 26 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2007 Det beror helt på hur bra ni är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 26 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2007 Lagom är bäst. Med andra ord, eller hur jag tolkar det iaf... Man betalar det man får för. Tog tusen faktiskt. Bara för jag skulle betala för kvalité. Fast dyrast är inte bäst heller. Men skulle satsat på något om jag skulle göra en sida helt enkelt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 26 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2007 Som DrStupid sa, allt beror på hur snygga hemsidor som ni kan skapa. Men också om ni kan förmedla kundens budskap på ett tydligt sätt, och som kunden vill att hemsidan ska se ut. Om ni är bra så skulle jag kunna tänka mig att betala strax över 700 kr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 26 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2007 (redigerad) Beror på om ni menar att ni bara släpper en hemsida med HTML och CSS, eller om den använder något script typ ASP eller PHP, skräddarsytt åt kunden... För bara design skulle väl ~300 vara ett rimligt pris, medan en PHP-sajt kan gå för 1000:- eller t o m mer. Edit: IT'S OVER TEN THOUSAND!!!! 10.000:e posten. Redigerad 26 oktober, 2007 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts