diarrehampus Skrivet 23 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2007 (redigerad) Har varit inaktiv i några månader man kommer tillbaka då jag behöver hjälp. Min dator har sedan en månads tid stängt av sig vid ansträngningar såsom vid spelande mm. Det går inte att hitta några fel i loggboken, har även kryssat i att vid systemfel ska datorn inte startas om. Men detta hjälper ju inte när den bara slås av. Detta har jag gjort: Omformaterat datorn utan framgång. Uppdaterat alla drivrutiner. Flashat bios till en nyare version Kollat grafikkortet. Det kan inte vara att det blir för varmt, cpu:n ligger på 30 grader och hela systemet på 40. Har börjat tro att det är nåt skit med nätagget, men kollar man i bios så ger 12v - 12,3, 5v - 5.2 och 3,3 ger 3,3. Är det värden som ligger över det normala? Kan jag testa detta på något annat sätt? Borde jag omformatera en gång till? Vill testa allt innan jag sänder iväg den till butiken. Grymt tacksam för hjälp /diarrehampus Redigerad 23 oktober, 2007 av diarrehampus Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 23 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2007 Jag hade ungefär samma problem i vintras. Tillslut kunde jag inte starta datorn över huvud taget. Jag lämnade in den till HP som bytte moderkortet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 23 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2007 Jag hade ungefär samma problem i vintras. Tillslut kunde jag inte starta datorn över huvud taget. Jag lämnade in den till HP som bytte moderkortet. Har funderat på moderkortet när nätagget verkar fungera som det ska. Går det att testa moderkortet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 23 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2007 Har funderat på moderkortet när nätagget verkar fungera som det ska. Går det att testa moderkortet? Det vet jag ingenting om tyvärr. Får be någon mer mer datorkunnig på forumet svara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 24 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2007 Har haft datorn på i cirka en timme, stängt av den, öppnat burken och då märker jag vad som kan vara fel. Grafikkortet är skitvarmt även fast man inte har överansträngt det. Blir nog att köpa ny fläkt till det och prova. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 24 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2007 Har haft datorn på i cirka en timme, stängt av den, öppnat burken och då märker jag vad som kan vara fel. Grafikkortet är skitvarmt även fast man inte har överansträngt det. Blir nog att köpa ny fläkt till det och prova. De flesta grafikkort borde klara av en temperatur på lite över 100 grader. 40 - 60 grader borde det åtminstone vara fast du inte ansträngt det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 24 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2007 De flesta grafikkort borde klara av en temperatur på lite över 100 grader. 40 - 60 grader borde det åtminstone vara fast du inte ansträngt det. Okej, grafikkortet kanske går upp i 70-80 som max, alltså måste det bara något annat fel. Ska prata med några på en datorbutik imorgon och se vad de har för tips om saker man kan prova. Annars blir det att skicka in. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 27 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2007 Lagomt irriterande. Grafikkortet fungerar inte med kylaren, inte ens med gamla :'( När man inte har nån fläkt i fungerar det. Måste ta i nånstans så det inte får kontakt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts