skribb Skrivet 27 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2007 Ja, jag var otydlig. Skivförsäljningen överlag ökar. Skivorna från dom stora skivbolagen (SonyBMG, Warner o.s.v.) säljer dock dåligt. Vad det beror på låter jag vara osagt, men det kan ha något att göra med kvaliteten på musiken. Vi kanske inte ska förvandla detta till en diskussion om de stora skivbolagens säljsvackor, men i regel har väl musiken sett ganska lika ut de senaste 10-20 åren? Kvalitetsmässigt alltså. Själv tror jag att nu när det finns ett medium som gör att man slipper betala för "skitmusiken", så har säljsiffrorna för denna minskat. Hursomhelst, kanske lite OT.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 1 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2007 STmusic.org verkar vara ett bra alternativ till OiNK. 70% av STmusics medlemmar är från OiNK (enligt deras senaste omröstning). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 1 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2007 Ang. diskussionen kring försäljning och utbud och ladida i musikbranchen: jag rekomenderar boken The Long Tail av Chris Andersson. Väldigt intressant. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1353&a=655347 Dock inte följt erat samtal, men kom bara och tänka på det här liksom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 1 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2007 STmusic.org verkar vara ett bra alternativ till OiNK. 70% av STmusics medlemmar är från OiNK (enligt deras senaste omröstning). Tyckte den var skitdålig när jag reggade mig där för något år sedan. Men Oinkarna kanske har lyft den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 1 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2007 Tyckte den var skitdålig när jag reggade mig där för något år sedan. Men Oinkarna kanske har lyft den. Ja alltså det jag sett är inget att runka till, men tack vare OiNKs död så är den iaf duglig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 2 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 november, 2007 Waffles.fm är också en sida som växer snabbt. Den har i princip samma regler som OiNK och 96% av medlemmarna är därifrån. Jag kan ge ut några få invites till den som vill ha. Sidan är nere för tillfället men server installeras och ny är på väg imorgon. Sedan blir det servrar hos PRQ i slutet av månaden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 2 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2007 Waffles.fm är också en sida som växer snabbt. Den har i princip samma regler som OiNK och 96% av medlemmarna är därifrån. Jag kan ge ut några få invites till den som vill ha. Sidan är nere för tillfället men server installeras och ny är på väg imorgon. Sedan blir det servrar hos PRQ i slutet av månaden. Sträcker upp handen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 2 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2007 Sträcker upp handen! Ta det gärna över pm, annars har vi snart 10 onödiga jag-vill-ha-inlägg i tråden.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 4 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2007 Intressant läsning. http://torrentfreak.com/nine-inch-nails-fr...of-oink-071031/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 4 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2007 Intressant läsning. http://torrentfreak.com/nine-inch-nails-fr...of-oink-071031/ Tänkte precis posta... NIN (L) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 10 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2007 (redigerad) Gammal OiNK:are och GTASajtare requestar Waffles invite då what.cd är konstant nere. Kan ge what.cd invite i utbyte när dem kommer upp, har inte så mycket annat. Redigerad 10 november, 2007 av Mikolan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 10 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 november, 2007 Gammal OiNK:are och GTASajtare requestar Waffles invite då what.cd är konstant nere. Kan ge what.cd invite i utbyte när dem kommer upp, har inte så mycket annat. PM skickat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts