Jump to content

OiNK nedstängt av IFPI, BPI och Interpol

R2D2
 Share

Recommended Posts

Ja, jag var otydlig. Skivförsäljningen överlag ökar. Skivorna från dom stora skivbolagen (SonyBMG, Warner o.s.v.) säljer dock dåligt. Vad det beror på låter jag vara osagt, men det kan ha något att göra med kvaliteten på musiken.

Vi kanske inte ska förvandla detta till en diskussion om de stora skivbolagens säljsvackor, men i regel har väl musiken sett ganska lika ut de senaste 10-20 åren? Kvalitetsmässigt alltså. Själv tror jag att nu när det finns ett medium som gör att man slipper betala för "skitmusiken", så har säljsiffrorna för denna minskat. Hursomhelst, kanske lite OT....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 51
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Waffles.fm är också en sida som växer snabbt. Den har i princip samma regler som OiNK och 96% av medlemmarna är därifrån.

Jag kan ge ut några få invites till den som vill ha.

Sidan är nere för tillfället men server installeras och ny är på väg imorgon. Sedan blir det servrar hos PRQ i slutet av månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Waffles.fm är också en sida som växer snabbt. Den har i princip samma regler som OiNK och 96% av medlemmarna är därifrån.

Jag kan ge ut några få invites till den som vill ha.

Sidan är nere för tillfället men server installeras och ny är på väg imorgon. Sedan blir det servrar hos PRQ i slutet av månaden.

Sträcker upp handen! :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor