R2D2 Skrivet 23 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2007 Nu är det kanske inte så många här som är medlemmar eller ens känner till sidan men det kanske finns dom som bryr sig i vilket fall. Tidigare idag så har IFPI, BPI och Interpol tagit torrenttrackerns servrar och sidans admin är arresterad. Det är allt man vet för tillfället. Läs mer. Diskutera. Kommer sidan upp igen? Kommer det att hjälpa musikindustrin? Kommer användarna att kunna åtalas? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 23 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2007 What?!? Nigguh, it's an outrage. ...ska jag bli rädd nu? OiNK var för övrigt bäst, bäst och åter bäst när det kom till musik, musik och åter musik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 23 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2007 Det var det värsta! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
den0m Skrivet 23 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2007 NEJ!! F*N! OiNK var överlägset bra när det kom till musik! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 23 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2007 What?!? Nigguh, it's an outrage. ...ska jag bli rädd nu? OiNK var för övrigt bäst, bäst och åter bäst när det kom till musik, musik och åter musik. Vi svenskar kan ju förmodligen sova gott inatt. Sidan hade 180 000+ medlemmar och eftersom det är ganska svårt att åka fast för fildelning numera (eftersom polisen inte kan spåra ip-nummer vid brott som inte ger fängelse) så tror jag inte att dom gör sig besväret att försöka ta fast svenskar. Att tro att dom ens skulle försöka ta fast så många personer tror jag är lite orimligt. Det kan dock bli annorlunda nu eftersom det var en stängd sida. Då vet dom ju vad man heter och allt redan. Men det är ändå sorgligt. OiNK var helt klart bäst och det är bara att hoppas att sidan kommer upp igen med backuperna som gjordes ganska ofta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 23 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2007 The operation was supported by Interpol who coordinated the international cooperation. Ok... Det var förstås tvunget att koordinera hela skiten också, det var nog inte så att de bara gick in och hämtade killen. Herre gud vad lamt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 23 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2007 Vi svenskar kan ju förmodligen sova gott inatt. Sidan hade 180 000+ medlemmar och eftersom det är ganska svårt att åka fast för fildelning numera (eftersom polisen inte kan spåra ip-nummer vid brott som inte ger fängelse) så tror jag inte att dom gör sig besväret att försöka ta fast svenskar. Att tro att dom ens skulle försöka ta fast så många personer tror jag är lite orimligt. Det kan dock bli annorlunda nu eftersom det var en stängd sida. Då vet dom ju vad man heter och allt redan. Men det är ändå sorgligt. OiNK var helt klart bäst och det är bara att hoppas att sidan kommer upp igen med backuperna som gjordes ganska ofta. Jo, ack : ( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 23 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2007 Såg detta på kommentarerna på dagensskiva.com, tänkte precis fråga i TROMS... Nu var jag inte medlem på OiNK, har dock förs fixa en invite... ... scary. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 23 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2007 OiNK är död, länge leve OiNK! *knyter ett svart band runt överarmen* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 23 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2007 Va e OiNK? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 23 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2007 Va e OiNK? Din mor.. .. eller .. .. en torrentsida. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 23 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2007 Va e OiNK? Var gick det fel när du lärde dig (?) att läsa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 23 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2007 Din mor.. .. eller .. .. en torrentsida. Får jag gissa?!! Får jag gissa?!?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Juster Skrivet 23 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2007 Får jag gissa?!! Får jag gissa?!?! LOL! Har förövrigt aldrigt vart inne på OiNK men det verkar ha vart en bra tracker.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 23 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2007 (redigerad) Asså fyfan. Först var det Piratebay och nu OiNK. Jag kommer inte bli förvånad ifall Interpols hemsida blir utsatt av en DDoS attack Redigerad 23 oktober, 2007 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 23 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2007 Asså fyfan. Först var det Piratebay och nu OiNK. Jag kommer inte bli förvånad ifall Interpols hemsida blir utsatt av en DoS attack DDoS* Jag använde inte OiNK men... Det suger. =/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 23 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2007 Asså fyfan. Först var det Piratebay och nu OiNK. Jag kommer inte bli förvånad ifall Interpols hemsida blir utsatt av en DoS attack Jag tror dock att OiNK kommer tillbaka precis som TPB gjorde. Så om något så gör det ju bara att hatet mot musikindustrin växer och förmodligen att det blir större efterfrågan på inbjudningar, vilket i och för sig kan vara bra eller dåligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 23 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2007 Tråkigt. Tur att det finns andra alternativ som inte kräver lika mycket jobb som OiNK gjorde. Samma utbud är svårt att hitta dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 23 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2007 Tråkigt. Tur att det finns andra alternativ som inte kräver lika mycket jobb som OiNK gjorde. Samma utbud är svårt att hitta dock. Fast kräver det så mycket jobb egentligen? Bara man hoppas på någorlunda populära torrents så är väl ratiokravet på 0.5 inget stort problem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 23 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2007 Fast kräver det så mycket jobb egentligen? Bara man hoppas på någorlunda populära torrents så är väl ratiokravet på 0.5 inget stort problem? Jag trodde ratiokravet var 1 =/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts