Jump to content

OiNK nedstängt av IFPI, BPI och Interpol

R2D2
 Share

Recommended Posts

Nu är det kanske inte så många här som är medlemmar eller ens känner till sidan men det kanske finns dom som bryr sig i vilket fall. Tidigare idag så har IFPI, BPI och Interpol tagit torrenttrackerns servrar och sidans admin är arresterad. Det är allt man vet för tillfället.

Läs mer.

Diskutera. Kommer sidan upp igen? Kommer det att hjälpa musikindustrin? Kommer användarna att kunna åtalas?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 51
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

What?!?

Nigguh, it's an outrage.

...ska jag bli rädd nu?

OiNK var för övrigt bäst, bäst och åter bäst när det kom till musik, musik och åter musik.

Vi svenskar kan ju förmodligen sova gott inatt. Sidan hade 180 000+ medlemmar och eftersom det är ganska svårt att åka fast för fildelning numera (eftersom polisen inte kan spåra ip-nummer vid brott som inte ger fängelse) så tror jag inte att dom gör sig besväret att försöka ta fast svenskar. Att tro att dom ens skulle försöka ta fast så många personer tror jag är lite orimligt. Det kan dock bli annorlunda nu eftersom det var en stängd sida. Då vet dom ju vad man heter och allt redan.

Men det är ändå sorgligt. OiNK var helt klart bäst och det är bara att hoppas att sidan kommer upp igen med backuperna som gjordes ganska ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi svenskar kan ju förmodligen sova gott inatt. Sidan hade 180 000+ medlemmar och eftersom det är ganska svårt att åka fast för fildelning numera (eftersom polisen inte kan spåra ip-nummer vid brott som inte ger fängelse) så tror jag inte att dom gör sig besväret att försöka ta fast svenskar. Att tro att dom ens skulle försöka ta fast så många personer tror jag är lite orimligt. Det kan dock bli annorlunda nu eftersom det var en stängd sida. Då vet dom ju vad man heter och allt redan.

Men det är ändå sorgligt. OiNK var helt klart bäst och det är bara att hoppas att sidan kommer upp igen med backuperna som gjordes ganska ofta.

Jo, ack : (

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Asså fyfan. Först var det Piratebay och nu OiNK. Jag kommer inte bli förvånad ifall Interpols hemsida blir utsatt av en DoS attack :unsure:

Jag tror dock att OiNK kommer tillbaka precis som TPB gjorde. Så om något så gör det ju bara att hatet mot musikindustrin växer och förmodligen att det blir större efterfrågan på inbjudningar, vilket i och för sig kan vara bra eller dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tråkigt. Tur att det finns andra alternativ som inte kräver lika mycket jobb som OiNK gjorde. Samma utbud är svårt att hitta dock. :unsure:

Fast kräver det så mycket jobb egentligen? Bara man hoppas på någorlunda populära torrents så är väl ratiokravet på 0.5 inget stort problem?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor