Jump to content

FPS problem

Smokah
 Share

Recommended Posts

Halluj

Jag måste bara få undra lite grejor ang FPS då jag börjar bli lite orolig när spel som ska funka på högsta inställningarna utan problem bara levererar sunkiga 20FPS+ som tex Call of duty 2, Hitman Blood Money och Godfather the game. Det är ju inga värsting krävande grafikspel så varför hamnar jag på så låg FPS? har datorn börjat med heroin? försöker den bevisa att det går att vara lägre än glocalnet?. Ett exempel på det här är att om man tittar ner i marken så flyter det som tjocka turister på kreta fast så fort man tittar upp så börjar det där lilla irriterande segandet, visst det går att spela men man sitter och nöter det i skallen hela tiden.." fan vad segt de går "..

datorn är en/med

AMD Anthlon 2700~ 2,2GHz

1024MB RAM

XFX GeForce 6800Xtreme

Windows XP SP2

help me help you :w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

CoD2 och Blood Money kräver mer än vad du tror på högsta inställningar, prova med att dra ned grafikinställningarna lite. Annars hade jag ungefär samma problem som skapades av överhettning, och då hjälpte det med att öppna datorn och pilla ut och bort damm från processor och grafikkort. Men var försiktig om du ska rensa, använd topps så mycket som möjligt och dammsug bara om absolut nödvändigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

alright, öppnade upp burken och sotade bort det lilla damm som fanns i, ingen skillnad som är nämnvärd. Kollade upp GPU temperaturen strax efter en spelsession och den visade 60c+, är det för varmt? kanske det som segar upp? jag säger som Lisa Ekdahl, Vem vet, inte du vem vet, inte jag vi vet ingenting nu vi vet inget idag~ :unsure:

Redigerad av Smokah
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

alright, öppnade upp burken och sotade bort det lilla damm som fanns i, ingen skillnad som är nämnvärd. Kollade upp GPU temperaturen strax efter en spelsession och den visade 60c+, är det för varmt? kanske det som segar upp? jag säger som Lisa Ekdahl, Vem vet, inte du vem vet, inte jag vi vet ingenting nu vi vet inget idag~ :unsure:

Det är ingen fara. Grafikkort klarar mycket högre temeraturer. Prövat att uppdatera drivrutinerna?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

CoD2 och Blood Money kräver mer än vad du tror på högsta inställningar, prova med att dra ned grafikinställningarna lite. Annars hade jag ungefär samma problem som skapades av överhettning, och då hjälpte det med att öppna datorn och pilla ut och bort damm från processor och grafikkort. Men var försiktig om du ska rensa, använd topps så mycket som möjligt och dammsug bara om absolut nödvändigt.

Eller så går man den enkla vägen genom att köpa sig en svindyr tryckluftsflaska. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor