Jump to content

Ny dator.

Boomer
 Share

Recommended Posts

Ja det gör det. Det är det är bara att vara försiktig och ta det lugnt. Processorkylaren är egentligen inte särskilt svår att få dit, vanligtvis.

Det var bra. Men det är kylpastan jag är mest rädd för. Vissa säger att man ska montera det på kylaren, vissa processorn. Och en del säger att man ska ha ett riskorn andra att man ska kleta på allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var bra. Men det är kylpastan jag är mest rädd för. Vissa säger att man ska montera det på kylaren, vissa processorn. Och en del säger att man ska ha ett riskorn andra att man ska kleta på allt.

Om du har dual-core så är det ett riskorn som gäller, i mitten. Det kommer att tryckas ut av sig självt när du monterar kylaren och så blir allt så bra som det kan bli.

På nuvarande quad-core (som är två stycken dual-core på en pcb) så är det dock en linje som gäller. Men E6750 är dual-core så det är riskorn du ska ha.

Jag kanske är dum i huvudet men varför är fläkten i mitten? Det gör ju knappast någon skillnad utom att kylaren blir mindre effektiv. :mellow:

Jag tror att det går att få en effektiv kylare även med fläkten i mitten. Titta bara på Tuniq Tower, den har ju fläkten i mitten och är ändå bland de bästa luftkylarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Väldigt nice. Förövrigt set det ut så här nu.

Antec case LifeStyle SONATA III Quiet Super MiniTower 500W ATX

Intel Core 2 Duo E6750 2.66GHz 4MB FSB1333 Boxed (with cpu-cooler!) Socket 775

Gigabyte GA-P35-DS4 iP35 4DDR2-DIMM 2PCI 5PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Firewire Socket775 ATX

Corsair XMS2-6400 TWIN2X2048-6400 5-5-5-12 Xtreme 2x1024MB (tot. 2GB) DDR2 PC2-6400 800MHz with Heatsink

Seagate Barracuda ST3250410AS 7200.10 250GB SATA-II 3.5IN 9MS 7200RPM 16MB 3Gb/S

Scythe MINE 1100 rev.B Heatpipe CPU Cooler socket 478 / 775 / AMD-socket

5 720kr. Blir ett perfekt pris med 8800GT inräknat. <3

Länk till kommentar
Dela på andra sidor