Renard Skrivet 21 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2007 Som titeln säger, vem är den bästa boxaren någonsin? För mig är valet enkelt: Muhammad Ali Muhammad Ali, eller Cassius Marcellus Clay Jr som han egentligen hette är och förblir mästaren i mina ögon. Float like a butterfly, sting like a bee Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 21 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2007 Tycker du, i all ärlighet att en sådan liten och obetydlig 'fråga' förtjänar en topic? Herregud. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 21 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2007 Jag tycker också Muhammad Ali. Stor människa också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 21 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2007 Tycker du, i all ärlighet att en sådan liten och obetydlig 'fråga' förtjänar en topic? Herregud. Umberto kommer ge dig ett helvete. Själv har jag aldrig varit speciellt intresserad av boxning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 21 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2007 Boxning? Aldrig tittat på, ännu mindre memorerat namn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
yo.yo Skrivet 21 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2007 Säger nog också Muhammad Ali. Han är bara bäst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 21 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2007 (redigerad) Ali är nog störst. Men den sista vita världsmästaren i tungvikt skall ju inte heller glömmas - Ingo Johansson! F.ö var väl även Holyfield rätt bra, samt Teofil Patterson (även om han aldrig fick chansen att bli proffs). Redigerad 21 oktober, 2007 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 21 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2007 Vi får ju inte glömma Oscar de la Hoya. Bra snubbe det med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 21 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2007 Vi får ju inte glömma Oscar de la Hoya. Bra snubbe det med. Tungvikt är verkligen den enda "vikten" som jag tycker är intressant inom boxning, annat är bara... fjärt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 21 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2007 Dum topic egentligen, det är som att säga vem är bäst genom tiderna inom fotbollen, finns inget svar. Sporten har ändrats, teknsikt och muskelvis. Tänk er Muhammed Ali vs Tyson, elr nån annan match? Det går inte jämföra. Annars är Rocky Balboa bäst genom tiderna, violka matcher han gjorde och han vann. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 21 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2007 Dum topic egentligen, det är som att säga vem är bäst genom tiderna inom fotbollen, finns inget svar. Sporten har ändrats, teknsikt och muskelvis. Tänk er Muhammed Ali vs Tyson, elr nån annan match? Det går inte jämföra. Det är ju vem du själv tycker är den bästa boxaren någonsin som ska diskuteras. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 21 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2007 (redigerad) Svårt att säga då man inte kan jämföra dåtidens boxare med dagens. Tyson tex. hade ätit Ali till frukost. Ingmar Johansson är dock lite av min personliga favorit, hurvida jag skulle vilja påstå att han är bäst genom tiderna är jag osäker på... Redigerad 21 oktober, 2007 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 21 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2007 Jag gilar även den här snubben: Butterbean Det är han som knockar Johnny Knoxville i Jackas the movie. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 21 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2007 (redigerad) Det är ju vem du själv tycker är den bästa boxaren någonsin som ska diskuteras. Nej, så löd inte topicen, det var i hans ögon som, han tyckte Muhammed Ali. Precis som Vice sa, det går inte att ranka, sporten har förändrats så mycket. Redigerad 21 oktober, 2007 av tommy killer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 21 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2007 (redigerad) Aldig varit intersserad av boxning, fasst jag kolla på the contender förut... good show Redigerad 21 oktober, 2007 av emo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 21 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2007 Problemet är att många ser på boxning som en "sport" som endast går ut på att slå skiten ur varrandra så snabbt som möjligt, medans det egentligen handlar om att läsa av sin motståndares teknik för att sedan kunna andvända den emot honom/henne. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 21 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2007 Problemet är att många ser på boxning som en "sport" som endast går ut på att slå skiten ur varrandra så snabbt som möjligt, medans det egentligen handlar om att läsa av sin motståndares teknik för att sedan kunna andvända den emot honom/henne. Det är väll bra att veta motståndarens teknik i alla sporter, så jag tror att alla vet att man bara inte står där och slår utan någon helst taktik, Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 21 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2007 Det är väll bra att veta motståndarens teknik i alla sporter, Självklart är det det, men här handlar det om att läsa av just en persons teknik och satsa allt på att just vara bättre än honom/henne. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 21 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2007 Hon där Åsa, svensken, som mötte någon kändis typ. Hon är råcool Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 24 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2007 (redigerad) Svårt att säga då man inte kan jämföra dåtidens boxare med dagens. Tyson tex. hade ätit Ali till frukost. Ingmar Johansson är dock lite av min personliga favorit, hurvida jag skulle vilja påstå att han är bäst genom tiderna är jag osäker på... Där har vi en boxare som visste hur man gjorde köttfärs av motståndaren Redigerad 24 oktober, 2007 av Ante_freeman Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts