Jump to content

Vem är den bästa boxaren någonsin?

Renard
 Share

Recommended Posts

Dum topic egentligen, det är som att säga vem är bäst genom tiderna inom fotbollen, finns inget svar.

Sporten har ändrats, teknsikt och muskelvis.

Tänk er Muhammed Ali vs Tyson, elr nån annan match?

Det går inte jämföra.

Det är ju vem du själv tycker är den bästa boxaren någonsin som ska diskuteras. :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Svårt att säga då man inte kan jämföra dåtidens boxare med dagens.

Tyson tex. hade ätit Ali till frukost.

Ingmar Johansson är dock lite av min personliga favorit, hurvida jag skulle vilja påstå att han är bäst genom tiderna är jag osäker på... :blink:

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Problemet är att många ser på boxning som en "sport" som endast går ut på att slå skiten ur varrandra så snabbt som möjligt, medans det egentligen handlar om att läsa av sin motståndares teknik för att sedan kunna andvända den emot honom/henne.

Det är väll bra att veta motståndarens teknik i alla sporter, så jag tror att alla vet att man bara inte står där och slår utan någon helst taktik,

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Svårt att säga då man inte kan jämföra dåtidens boxare med dagens.

Tyson tex. hade ätit Ali till frukost.

Ingmar Johansson är dock lite av min personliga favorit, hurvida jag skulle vilja påstå att han är bäst genom tiderna är jag osäker på... :rolleyes:

Där har vi en boxare som visste hur man gjorde köttfärs av motståndaren :mellow:

Redigerad av Ante_freeman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor