Jump to content

Spel som utspelas i jungelmiljö

Cyper
 Share

Recommended Posts

Köpte Battlefield Vietnam för ett tag sedan och insåg att det är det sämsta spelet jag någonsin har spelat. Fyfan. Som alla Battlefield då.

Nu letar jag efter något annat spel som utspelas i jungeln. Vill helst ha ett spel som är verklighetstroget, inte lika fult som BF Vietnam.

Vill ha öppna banor där man kan röra sig fritt, vill helst att man ska kunna använda diverse fordon också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte Battlefield Vietnam för ett tag sedan och insåg att det är det sämsta spelet jag någonsin har spelat. Fyfan. Som alla Battlefield då.

Nu letar jag efter något annat spel som utspelas i jungeln. Vill helst ha ett spel som är verklighetstroget, inte lika fult som BF Vietnam.

Vill ha öppna banor där man kan röra sig fritt, vill helst att man ska kunna använda diverse fordon också.

Far Cry

Just Cause

Boiling Point - Road to Hell

Säkert spel som du redan har hört talas om/spelat, men men.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Far Cry

Just Cause

Boiling Point - Road to Hell

Säkert spel som du redan har hört talas om/spelat, men men.

Har spelat Far Cry. Inte så jätte kul på Multi. Boiling Point - Road to Hell kanske kan vara något. Vill ha ett lite mer krigssimulator i spelet, och det har inte Far Cry. Fin grafik skulle även vara bra. Har hört talas om Boiling Point - Road to Hell men har aldrig spelat det. Hoppas det inte är ett burspel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har spelat Far Cry. Inte så jätte kul på Multi. Boiling Point - Road to Hell kanske kan vara något. Vill ha ett lite mer krigssimulator i spelet, och det har inte Far Cry. Fin grafik skulle även vara bra. Har hört talas om Boiling Point - Road to Hell men har aldrig spelat det. Hoppas det inte är ett burspel.

Har inte heller spelat Boiling Point, men har hört att det ska vara extremt buggigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Boiling Point är kul, men ganska stelt. Fysiken är inte så jättebra.

Det är ett riktigt stort öppet spel och man kan röra sig hur man vill och göra olika uppdrag. Beroende på vilka man gör uppdrag hos så ändras saker i spelet. Gör man t.ex uppdrag för Guerillan eller Maffian så blir the Goverment ovän med en, därför är det svårt att röra sig i städerna. Poliser vid kontroll-ställen skjuter på en, men i skogen är man kung eftersom man är vän med Guerillan.

Man får också ganska olika betalt. Indianerna betalar väldigt lite, Guerillan med. Maffian ger mest.

Man kan köpa olika bilar(eller sno), flygplan och båtar. Vapen kan bli jammade. Man måste köpa ammunition, tar man bara allt från personer man dödat så är det större risk att vapnet jammar, eftersom det ofta är i sämre skick än om man köper det i butik. Spelet har också en dygnscirkel. Man kan sova!

Det är lite buggit, dock. Men det är inget som man så ofta tänker på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Shellshock Nam '69, Har själv inte spelat det, men läst recensioner och sånt, det har aldrig fått bra betyg precis, men personligen tyckte jag det såg rätt kul ut

*EDIT*

Kom på ett till spel, Vietcong Purple Haze till ps2, lånade det av en polare för nåt år sen, tyckte det var skitkul.

Redigerad av Valle-Ball
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Shellshock Nam '69, Har själv inte spelat det, men läst recensioner och sånt, det har aldrig fått bra betyg precis, men personligen tyckte jag det såg rätt kul ut

Har inte heller spelat det. IGN gav det inte så mycket poäng heller. Det är nog skit eftersom man inte ens kan hoppa. Om det är en halvmeters jordvall måste du gå runt den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det spelet har jag till PS2. Jag överraskades faktiskt lite grann över att det fått så pass dåliga betyg. Jag tyckte personligen att det var ett toppenspel.

Du kanske kan prova Vietcong?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det spelet har jag till PS2. Jag överraskades faktiskt lite grann över att det fått så pass dåliga betyg. Jag tyckte personligen att det var ett toppenspel.

Du kanske kan prova Vietcong?

Har funderat på det med. Jag söker efter ett spel som jag endast kommer att köra multiplayer. Har aldrig sett eller kört Vietcong, men det viktiga är att det är mer åt det realitiska hållet, bra ljud, bra effekter etc. Sen vill jag ha en stor yta att röra mig på. Jag sa tidigare att jag inte gillar COD2 Multiplayer, detta bara för att banorna är för små och att det icke finns fordon.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Går det att spela Multiplayer? Hur är miljöerna? Grafiken? Ljudet kvalitén? Finns det fordon?

Jag körde CO-OP på det iaf. Miljöerna är väl relativt stora, och djungel hela tiden. Ljud kvalitén är väl OK (inget jag märkte något konstigt på iaf. :naughty:) och har för mig man kunde köra vissa fordon.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor