aaaabobo Skrivet 19 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2007 Tjena, ja lite desperat som gör en användare å frågar men ja kanske hittar mer om saker å ting här senare Jo jag undrar en sak, med text TXDworkshop kan man ju compressa texturerna i GTA III, GTA:vc, GTA:sa men vad är detta nödvändigt för? är det ens nödvändigt alls? jag tänkte mäst på att jag har en gammal bärbar som klara GTA III på lägsta grafiken och den e ju kul och ta med sig och köra lite MTA, men så märkte ja dedär med compress saken och undrar nu vad det gör? gör den texturerna mindre så datorn inte får det lika drygt? dvs det flyter bättre? gör den bara filerna mindre för "skojs skull"? lr vaf*n gör den? =P //aaaabobo ;D Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 20 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2007 Tjena, ja lite desperat som gör en användare å frågar men ja kanske hittar mer om saker å ting här senare Jo jag undrar en sak, med text TXDworkshop kan man ju compressa texturerna i GTA III, GTA:vc, GTA:sa men vad är detta nödvändigt för? är det ens nödvändigt alls? jag tänkte mäst på att jag har en gammal bärbar som klara GTA III på lägsta grafiken och den e ju kul och ta med sig och köra lite MTA, men så märkte ja dedär med compress saken och undrar nu vad det gör? gör den texturerna mindre så datorn inte får det lika drygt? dvs det flyter bättre? gör den bara filerna mindre för "skojs skull"? lr vaf*n gör den? =P //aaaabobo ;D Förmodligen så blir det väl drygare för datorn att läsa, då filerna är hårdare komprimerade. Men du får väl antagligen lite mer plats kvar på hårdisken, så det är väl anledningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aaaabobo Skrivet 20 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2007 Förmodligen så blir det väl drygare för datorn att läsa, då filerna är hårdare komprimerade. Men du får väl antagligen lite mer plats kvar på hårdisken, så det är väl anledningen. Jo de förståss, nja mer plats kan ja inte riktigt hålla med om jag testade och det värkade som att själva IMG filen ökade i plats men okej, tack så mkt ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts