emo Skrivet 16 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2007 Du kanske skulle läst resten.. Jag gjorde det, fasst efter jag skrev. fasst jag tror att dem flesta som har självmordstankar är ofta ute efter uppmärksamhet. Jag tror också att dem flesta som har dessa tankar i en ung ålder bara inte inser att det är männskligt att ha dem mest sjuka tankar och dem misstolkar dem som självmordstankar.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 17 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2007 fasst jag tror att dem flesta som har självmordstankar är ofta ute efter uppmärksamhet. Studier visar att det är ca, give or take 35% fler som försöker ta livet av sig 2006 - 2007 än 2000. Med stor sannolikhet är det inte uppmärksamhet längre, nu är det the real deal så det är bara att knäppa fast sina deprimerade nära och kära i en stol eller en tvångströja. Jag tror också att dem flesta som har dessa tankar i en ung ålder bara inte inser att det är männskligt Mänskligt att ha dem? Javisst. Är det även mänskligt att få en gigantisk böld på ryggen i form av en häst? Mycket möjligt. Självmordstankar kan man få sjukledigt för, du pratar om det som om det vore en piss-skvätt i havet. att ha dem mest sjuka tankar och dem misstolkar dem som självmordstankar.. "Doktorn, jag har haft de här konstiga tankarna.." "Berätta, så ska jag tyda." "Jag har tänkt på att.. Trycka en pisol mot huvudet och trycka av." "Men, men. Det är inte självmordstankar, du misstolkar dem. Du vill igentligen ha mjölk. Gå och köp mjölk ska du se att du blir bättre." Det där håller inte i längden. Självmordstankar är självmordstankar, oavsett hur brutala och ens verkliga de är och om personen kommer genomföra dådet eller inte. Hur man misstolkar en tanke om att ta sitt liv.. Ja, det är väl ganska få som gör i all ärlighet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 17 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2007 Mordos: "Doktorn, jag har haft de här konstiga tankarna.." "Berätta, så ska jag tyda." "Jag har tänkt på att.. Trycka en pisol mot huvudet och trycka av." "Men, men. Det är inte självmordstankar, du misstolkar dem. Du vill igentligen ha mjölk. Gå och köp mjölk ska du se att du blir bättre." HAHAHA den var riktigt bra!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 17 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2007 (redigerad) Jag brukar inte alltid hålla med Linda Skugge men i den bifogade kolumnen har hon fullständigt rätt i allt hon skriver och jag tror hon har kommit till ungdomssjälvmordsorsakernas (vilket ord) kärna, dvs bortskämdhet & drömmar.. : Linda Skugge: Ni är bortskämda pubbeungar "Det är drömmarna som ger er ångest. Det enda sättet att klara sig genom livet är att bli realist." w0rd! Så jävla rätt! Redigerad 17 oktober, 2007 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 17 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2007 (redigerad) Men vafan, hon skriver ju om medelklass-ungdomar som mår dåligt och tar sitt liv? Har jag aldrig märkt av i alla fall. Jag har massor av drömmar och de ger mig inte ångest, det känns bättre med dem Redigerad 17 oktober, 2007 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 17 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2007 Men vafan, hon skriver ju om medelklass-ungdomar som mår dåligt och tar sitt liv? Har jag aldrig märkt av i alla fall. Jag har massor av drömmar och de ger mig inte ångest, det känns bättre med dem Det är väl när man inser att drömmarna inte kommer att gå i uppfyllelse och när man (främst i media) ser folk som det går bra för som vissa får ångest. Ambitioner och mål kan vara bra att ha men det gäller ändå att vara realist. Alla kan ju inte vara regissörer, hotellarvtagerskor eller modejournalister... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 17 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2007 Studier visar att det är ca, give or take 35% fler som försöker ta livet av sig 2006 - 2007 än 2000. Med stor sannolikhet är det inte uppmärksamhet längre, nu är det the real deal så det är bara att knäppa fast sina deprimerade nära och kära i en stol eller en tvångströja. Mänskligt att ha dem? Javisst. Är det även mänskligt att få en gigantisk böld på ryggen i form av en häst? Mycket möjligt. Självmordstankar kan man få sjukledigt för, du pratar om det som om det vore en piss-skvätt i havet. "Doktorn, jag har haft de här konstiga tankarna.." "Berätta, så ska jag tyda." "Jag har tänkt på att.. Trycka en pisol mot huvudet och trycka av." "Men, men. Det är inte självmordstankar, du misstolkar dem. Du vill igentligen ha mjölk. Gå och köp mjölk ska du se att du blir bättre." Det där håller inte i längden. Självmordstankar är självmordstankar, oavsett hur brutala och ens verkliga de är och om personen kommer genomföra dådet eller inte. Hur man misstolkar en tanke om att ta sitt liv.. Ja, det är väl ganska få som gör i all ärlighet. En böld är inget du kan kontrollera, en tanke är inte det heller men du kan fortfarande bara ignorera tanken, ignorera en böld är lite svårare, om du inte cuttar av den eller nått.. den där procent skillnaden är lite skrämmande, om det är 35% fler. hur många procent var det tidigare, det måste vara nästan hälften av befolkningen nu? Den stora frågan är ju varför folk vill ta sitt liv, om dem flesta är medelklass och lever ett ganska bra liv, i skillnad från den mindre klassen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 17 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2007 minigun: Skulle inte du bli berörd om du körde över någon med ett tåg och det inte var meningen? Nej, är det inte någon jag känner så rör det mig inte mer än om någon annan kört tåget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 17 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2007 Nej, är det inte någon jag känner så rör det mig inte mer än om någon annan kört tåget. Du skulle bli en bra soldat! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 17 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2007 Nej, är det inte någon jag känner så rör det mig inte mer än om någon annan kört tåget. Men nu blir man uppenbarligen traumatiserad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 19 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2007 Bra att folk tar livet av sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 19 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2007 En böld är inget du kan kontrollera, en tanke är inte det heller men du kan fortfarande bara ignorera tanken, ignorera en böld är lite svårare, om du inte cuttar av den eller nått.. Hahaha, du kan inte mycket du inte. Låt oss säga att du har en seriös självmordstanke, det är inte något du bara tänker bort. Been there, done that. Bölden kan du ignorera lika väl om vi snackar ditt genom ditt argument, för om du kan få bort tanken, en seriös tanke om det, att faktiskt ta ditt egna liv, så borde du kunna sluta bry dig om en böld. den där procent skillnaden är lite skrämmande, om det är 35% fler. hur många procent var det tidigare, det måste vara nästan hälften av befolkningen nu? Av de flesta som har självmordstankar, så är det ca. 35% som faktiskt tar sitt liv nu. Från kanske 5 - 10% till 35%. Återigen, jag räknade de som har självmordstankar. Den stora frågan är ju varför folk vill ta sitt liv, om dem flesta är medelklass och lever ett ganska bra liv, i skillnad från den mindre klassen Många skäl. De kan känna att de inte är värdiga sitt liv, de kan känna att de är för fula för att leva, de kan känna att ingen vill ha dem vid liv. Det skrivs ut x00.000 fler anti-depressiva medel i Sverige per år nu än vad det även gjorde 2000. Jag har ingen exakt siffra så jag sätter bara ett X. Men det visar även hur många fler som har självmordstankar, är deprimerade eller bara vill knapra piller. Visar på ett ungefär hur folk står till psykologiskt. Livet är inte wonderful, självmord är en enkel lösning till det hela för vissa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 21 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2007 (redigerad) Själv tycker jag inte att man ska pesta en döds människas sista "rykte" med att dem är en feg och självisk person.. elr kanske det bara är jag Man ska inte sockra verkligheten alltid. Att begå självmord är en feg handling, ett bevis på att man är svag. Genom att göra självmord på ett sånt djäkla vis har personen förstört någon annans liv. Det krävs ingen psykologiexamen för att inse det, och att personen trots denna mycket uppenbara konsekvens ändå genomförde sin handling visar på extrem egoism. Förutom att lokföraren fick men för livet har den här personen dessutom orsakat skuldkänslor och sorg bland vänner och släkt. @Umberto Jag kan säga att jag har drömmar, ganska storslagna sådanna. Men jag deppar inte ihop och blåser skallen av mig för att de verkar långt borta. Jag agerar långsiktigt för att förverkliga dom. Sen har jag i och för sig inte naiva drömmar om att vinna idol trots att jag inte kan sjunga, eller att bli astronaut. Redigerad 21 oktober, 2007 av darkjak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts