Jump to content

Hur har det högra blocket lyckats?

kicken
 Share

Två små pollar  

65 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Många idioter tror att det bara är folk med låg IQ som kuggar skolan eller misslyckas i livet. Dessa kotlösa svin har inte tankeförmåga nog att kännas vid hur viktigt det är för människan att känna motivation för att ta sig framåt.

Som en parantes hatar jag idioter.

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 52
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag skrev ju min motivation i förstaposten.

Sen har du rätt i din förra post där du beskrev om man skulle sörja den, men nu är det ytterst få som det handlar om.

Ta istället alla dessa som skiter i gymnasiet och slöar hemma eller någon annanstans eller ta dessa som aldrig vill plugga och får dåliga betyg och ändrar sig när dom är 20-30 år. Jag menar det är för sent att ändra sig då enligt min mening.

Vissa, extraordinära fall, bl.a det som du beskrev har jag inget emot, men som jag sa så brukar det inte vara dessa, utan dom som sumpat chansen att studera i gymnasiet. Sen är komvux bra för annat, men jag anser fortfarande att den ska bort. Jag kommer inte ihåg hur Reinfeldt beskrev varför han valde att skära ner, men när jag lyssnade på honom, så instämde jag 100 % med det han sa. Vissa vill ha kvar komvux, vissa inte. Det är bara min åsikt att den ska bort. Sen finns det dom som håller med mig och dom som inte gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen har du rätt i din förra post där du beskrev om man skulle sörja den, men nu är det ytterst få som det handlar om.

Ta istället alla dessa som skiter i gymnasiet och slöar hemma eller någon annanstans eller ta dessa som aldrig vill plugga och får dåliga betyg och ändrar sig när dom är 20-30 år. Jag menar det är för sent att ändra sig då enligt min mening.

Vissa, extraordinära fall, bl.a det som du beskrev har jag inget emot, men som jag sa så brukar det inte vara dessa, utan dom som sumpat chansen att studera i gymnasiet. Sen är komvux bra för annat, men jag anser fortfarande att den ska bort. Jag kommer inte ihåg hur Reinfeldt beskrev varför han valde att skära ner, men när jag lyssnade på honom, så instämde jag 100 % med det han sa. Vissa vill ha kvar komvux, vissa inte. Det är bara min åsikt att den ska bort. Sen finns det dom som håller med mig och dom som inte gör det.

Det finns fortfarande många som mår skit även om det inte syns på deras utstrålning i korridorerna, utan på proven och lektionerna. Skillsmässor är ju vanligt i Sverige vilket ofta bidrar till prestationerna i skolan samt mobbing... "ytterst få" tror jag inte vi pratar om, i så fall vill jag se siffror baserade på fakta. Det finns även de som arbetar stenhårt och verkligen kämpar för att kunna klara sig i skolan men tyvärr inte fixar det. Bör inte dessa få en andra chans?

I och med att personer som då missat sitt första tåg inte kan återutbildas på grund av att Komvux inte längre finns, måste ju då ta lågkompetenta jobb som det inte finns oändligt många av. Vad händer när det inte finns fler jobb av den typen, när alla städpossitioner är fyllda? Kommer det inte att råda en ökad siffra av arbetslöshet samt brist på jobb när det gäller exempelvis civilingenjörer, arkitekter eller läkare? Detta är förvisso ett problem på lång sikt men så sa vi ju om växthuseffekten. Invandrare som är analfabetiker och kommer till Sverige när de är vuxna kommer ju inte att kunna få något jobb över huvudtaget.

Nej, jag vet inte vad Reinfeldt sa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja o när folk inte får jobb blir det DU som får betala med din stulna bilstereo. :>

Och dessa stackars personer kommer inte ha råd att göra något kul på sin fritid, blir också du som får betala för det när dom går ut och slår sönder din bil, eller ännu värre slår ihjäl din dotter en lördagkväll ;)

Man måste ta hand om alla och se till att ingen hamnar utanför samhället därför kan man inte rösta blått.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns fortfarande många som mår skit även om det inte syns på deras utstrålning i korridorerna, utan på proven och lektionerna. Skillsmässor är ju vanligt i Sverige vilket ofta bidrar till prestationerna i skolan samt mobbing... "ytterst få" tror jag inte vi pratar om, i så fall vill jag se siffror baserade på fakta. Det finns även de som arbetar stenhårt och verkligen kämpar för att kunna klara sig i skolan men tyvärr inte fixar det. Bör inte dessa få en andra chans?

I och med att personer som då missat sitt första tåg inte kan återutbildas på grund av att Komvux inte längre finns, måste ju då ta lågkompetenta jobb som det inte finns oändligt många av. Vad händer när det inte finns fler jobb av den typen, när alla städpossitioner är fyllda? Kommer det inte att råda en ökad siffra av arbetslöshet samt brist på jobb när det gäller exempelvis civilingenjörer, arkitekter eller läkare? Detta är förvisso ett problem på lång sikt men så sa vi ju om växthuseffekten. Invandrare som är analfabetiker och kommer till Sverige när de är vuxna kommer ju inte att kunna få något jobb över huvudtaget.

Nej, jag vet inte vad Reinfeldt sa.

Ja, men det är fortfarande minoriteten och så länge det inte är majoriteten så håller jag fast vid min åsikt.

Och inte ytterst få då, men fortfarande en liten del.

Och jag tror mindre än 50 % av dessa personer som du nämnde väljer att plugga vidare på komvux, utan deras deppresioner tar övertaget i deras liv, men det är bara vad jag tror

Ja o när folk inte får jobb blir det DU som får betala med din stulna bilstereo. :>

Och dessa stackars personer kommer inte ha råd att göra något kul på sin fritid, blir också du som får betala för det när dom går ut och slår sönder din bil, eller ännu värre slår ihjäl din dotter en lördagkväll ;)

Man måste ta hand om alla och se till att ingen hamnar utanför samhället därför kan man inte rösta blått.. :)

Du är ju patetisk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, men det är fortfarande minoriteten och så länge det inte är majoriteten så håller jag fast vid min åsikt.

Och inte ytterst få då, men fortfarande en liten del.

Och jag tror mindre än 50 % av dessa personer som du nämnde väljer att plugga vidare på komvux, utan deras deppresioner tar övertaget i deras liv, men det är bara vad jag tror

Du är ju patetisk.

Minoriteten kan fortfarande vara en relativt stor del - och därmed ett stort och växande problem.

Och om det går så långt att det är majoriteten är det praktist taget kaos.

Sedan kommer det inte gå så långt. Om det mot all förmodan skulle gå så långt, så är det ett mindre kaos ja.

Jag står fortfarande kvar vid min åsikt att ta bort det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inget jobb och lyckades inte så bra i skolan. Jag är inte dum i huvudet och kan få bättre betyg, ska inte jag ha rätt att få det?

Du måste ändå betala för mitt socialbidrag så varför inte betala så jag kan skaffa ett ordentligt jobb så att även jag kan betala skatt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla är på något sätt unga och dumma i denna ålder (d.v.s. ~14-20 år) och när man växer upp och blir vuxen inser man att man har gjort fel. Även om vissa röker och festar som idioter i unga dar, medan andra är hemma och pluggar och är mer mogna i sitt tänkande så förstår alla till slut vilka bra och dåliga beslut man har gjort, och självklart skall alla ha rätt till en andra chans.

När du går i de viktigaste åren i skolan (alltså när du får betyg, tjejerna börjar få schysta pattar och andra saker kretsar omkring dig) är du bara 14-15 år och det är inte lätt att ta eget ansvar och du är långt ifrån mogen i ditt tänkande. Man kan då inte säga att "varför skall vi betala pengar för de som har sumpat chansen? varför skall de få en annan chans??+".

Jag skulle för övrigt rösta på Socialdemokraterna om det var val idag.

EDIT: Null vote, saknade alternativen "Har inte märkt några överdrivna skillnader" + "Socialdemokraterna". Det vänstra blocket duger absolut inte som svarsalternativ då de olika partiernas åsikter kan skiljas avsevärt.

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad ska vi ha försvaret till?

Främsta orsaken är det aktuella säkerhetsläget och Ryssland.

Ryssland rustar upp, Ryssland mobiliserar sin militär västerut, "demokratiutvecklingen" i Ryssland går bakåt, relationerna mellan Ryssland och väst är idag usla och ryssarna har börjat föra en allt mer aggressiv utrikespolitik. Därför är det idag helt fel att göra nedskärningar i försvaret.

Då menar jag det inte bara med tanke på ett eventuellt ryskt anfall (som idag känns ganska orealistiskt), utan också på att det i ett ansträngt säkerhetspolitiskt klimat är nödvändigt att man har en stark försvarsmakt för att överhuvudtaget kunna bestämma över sina egna intressen och föra en effektiv utrikespolitik.

Är det bättre att jag skiter i att jobba då? Jag vill inte bli städare eller något annat? Om du betalar är det väl bättre att jag kan läsa upp så jag kan skaffa ett riktigt jobb som jag går till så dina framtida barn kan göra detsamma?

Läsa upp och läsa upp. Har du inte klarat av att få hyfsade betyg första gången tycker jag att det skvallrar om bristande intellekt och/eller lathet och då har du ingenting på en högskola (eller vad du nu planerar) att göra till att börja med. Och det är där det stora problemet i svensk utbildningspolitik ligger, dvs i den socialakrobatiska tanken att "alla som vill ska få studera på universitetet"! Bah!

Om jag fick bestämma skulle jag betala för mina barns utbildning och du för dina.

Vad "vill" du bli btw?

---

@kicken: Det är inte så bra att du startar såna här trådar, folk blir osams.. :D

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man inte klarar gymnasiet eller om man inte går det, så ska man inte få en andra chans. På detta sparar dom även massvis med pengar.

Buck you, buck you real good. hur fan kan du säga att om man inte gör som nästa alla andra och går gymnasiet direkt efter högstadiet så så ska man inte få en andra chans till utbildning, kanske du vill att folkhögskolor också ska tas bort.

jag gick aldrig klart gymnasiet, så jag förtjänar inte en utbildning, du tycker kanske jag och många andra som mig ska finna oss i att ett jobb på mc donald är det bästa som kan hända oss, jag har rätt till utbildning och det har alla andra, även om det kanske inte pallade med gymnasiet just vid det tillfället.

jag säger det igen... BUCK YOU!

Vote1: sådär

Vote2: Vänstra blocket

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ryssland rustar upp, Ryssland mobiliserar sin militär västerut, "demokratiutvecklingen" i Ryssland går bakåt, relationerna mellan Ryssland och väst är idag usla och ryssarna har börjat föra en allt mer aggressiv utrikespolitik. Därför är det idag helt fel att göra nedskärningar i försvaret.

Då menar jag det inte bara med tanke på ett eventuellt ryskt anfall (som idag känns ganska orealistiskt), utan också på att det i ett ansträngt säkerhetspolitiskt klimat är nödvändigt att man har en stark försvarsmakt för att överhuvudtaget kunna bestämma över sina egna intressen och föra en effektiv utrikespolitik.

Läsa upp och läsa upp. Har du inte klarat av att få hyfsade betyg första gången tycker jag att det skvallrar om bristande intellekt och/eller lathet och då har du ingenting på en högskola (eller vad du nu planerar) att göra till att börja med. Och det är där det stora problemet i svensk utbildningspolitik ligger, dvs i den socialakrobatiska tanken att "alla som vill ska få studera på universitetet"! Bah!

Om jag fick bestämma skulle jag betala för mina barns utbildning och du för dina.

Vad "vill" du bli btw?

---

@kicken: Det är inte så bra att du startar såna här trådar, folk blir osams.. :D

Lathet hette det. JAg tror faktiskt jag skulle klara av högskolan bättre eftersom att jag kommer att göra något jag tycker är kul.

Jag ska bli en facistpolis.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vårat klena försvar vi har i dag som knappt skulle kunna ta ut Island har ingen påverkan alls på Ryssland. Att rusta upp Sveriges försvar till en respektingivande nivå är med våra resurser omöjligt. Så vi har två val. Antingen så rustar vi upp det lite halvt, och sjukvård och skola och så vidare får lida. Jag tror även att hotbilden mot Sverige skulle öka en viss del om vi börjar rusta upp oss. Eller så väljer vi att vara det fega Sverige vi alltid har varit i modern tid och backar ännu mer och får bättre välfärd i övrigt.

Enligt mig är det inget svårt val.

Angående skolpolitiken; Jag var för lat under gymnasiet och trivdes inte alls med vad jag gjorde. Vilket mina betyg fick lida av. Så i somras pluggade jag upp ett litet betyg (50p) på distans och har nu kommit in på den högskoleutbildningen jag vill, och gör bra ifrån mig där. Är det fel? Skulle jag behöva lida hela livet av att jag inte spenderade 3 av mina år i ungdomen på ett tillräckligt klokt sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad "vill" du bli btw?

---

Blah, du har nog rätt :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

skolpolitiken; Jag var för lat under gymnasiet och trivdes inte alls med vad jag gjorde. Vilket mina betyg fick lida av. Så i somras pluggade jag upp ett litet betyg (50p) på distans och har nu kommit in på den högskoleutbildningen jag vill, och gör bra ifrån mig där. Är det fel? Skulle jag behöva lida hela livet av att jag inte spenderade 3 av mina år i ungdomen på ett tillräckligt klokt sätt?

W0rd på det.

Jag läste IT på gymnasiet. Med tiden kom jag på att IT suger, men tänkte att jag minsan fick satsa på det när jag väl hade gett min in på det. Under gymnasiet fick jag upp intresset för andra områden, som jag nu läser på högskolan. Det hade inte gått om jag inte hade fått plugga histora på komvux, eftersom det inte ingick i IT-linjen. Slutsats: Komvux är bra.

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor