Jump to content

Hur har det högra blocket lyckats?

kicken
 Share

Två små pollar  

65 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Visserligen kommer denna tråd lite för sent, men bättre sen än aldrig.

Den 17 September blev det ett år sen det högra blocket med moderaterna i spetsen vann riksdagsvalet och blev det ledande partiet i Sverige.

Jag vill då göra en liten undersökning om hur ni tycker dom har lyckats?

Har dom lyckats bra? Hur, varför?

Har dom varit dåliga? Hur, varför?

Sedan lägger jag även in en till undersökning om det skulle varit val idag. Skulle ni rösta på det vänstra eller det högra blocket? Då vill jag även att ni under 18 (Inklusive mig) ska rösta.

Själv anser jag att högra blocket med Reinfeldt i spetsen har lyckats bra och jag gillar deras stil om man kan uttrycka sig så. Jag gillar förändringarna som gjorts i bl.a skolan. Dom har även lyckats få mer arbeten som dom lovade.

Sedan har dom 3 år framför sig och om dom bara räter ut saker och ting så kommer det bara bli bättre och bättre.

Att dom skärde ner på komvux ser jag som en bra sak, då komvux enligt mig ska avförskaffas helt och hållet, då detta är min åsikt. Om man inte klarar gymnasiet eller om man inte går det, så ska man inte få en andra chans. På detta sparar dom även massvis med pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 52
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Visserligen kommer denna tråd lite för sent, men bättre sen än aldrig.

Den 17 September blev det ett år sen det högra blocket med moderaterna i spetsen vann riksdagsvalet och blev det ledande partiet i Sverige.

Jag vill då göra en liten undersökning om hur ni tycker dom har lyckats?

Har dom lyckats bra? Hur, varför?

Har dom varit dåliga? Hur, varför?

Sedan lägger jag även in en till undersökning om det skulle varit val idag. Skulle ni rösta på det vänstra eller det högra blocket? Då vill jag även att ni under 18 (Inklusive mig) ska rösta.

Själv anser jag att högra blocket med Reinfeldt i spetsen har lyckats bra och jag gillar deras stil om man kan uttrycka sig så. Jag gillar förändringarna som gjorts i bl.a skolan. Dom har även lyckats få mer arbeten som dom lovade.

Sedan har dom 3 år framför sig och om dom bara räter ut saker och ting så kommer det bara bli bättre och bättre.

Att dom skärde ner på komvux ser jag som en bra sak, då komvux enligt mig ska avförskaffas helt och hållet, då detta är min åsikt. Om man inte klarar gymnasiet eller om man inte går det, så ska man inte få en andra chans. På detta sparar dom även massvis med pengar.

Är du rolig eller? Varför ska komvux inte finnas?

Ska jag inte kunna ha en chans att läsa upp ämnen jag misslyckades med bara för att jag inte förstår lika bra som andra?

Menar du att folk som har problem med att förstå eller med att läsa och skriva inte ska ha en extra chans när de inte får extrahjälp?

Och det här med arbeten som alla verkar tro att moderaterna fixat, det är en total slump och de som inte ser det är det knappt värt att prata med. De har fixat städjobb åt oss med dåliga betyg så vi får städa hos rika as som inte vet hur man diskar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska jag inte kunna ha en chans att läsa upp ämnen jag misslyckades med bara för att jag inte förstår lika bra som andra?

Menar du att folk som har problem med att förstå eller med att läsa och skriva inte ska ha en extra chans när de inte får extrahjälp?

Och det här med arbeten som alla verkar tro att moderaterna fixat, det är en total slump och de som inte ser det är det knappt värt att prata med. De har fixat städjobb åt oss med dåliga betyg så vi får städa hos rika as som inte vet hur man diskar.

Som sagt så är det min åsikt och du har din åsikt.

Haha, klart man bör få en andra chans

Dålig poll, man borde väl få rösta blankt också?

Jag vet inte hur de har skött sig, tycker inte de gjort så jättemycket väsen av sig ändå. Jag vet inte vad jag skulle rösta på heller.

Mjo, men jag använde som "Inte insatt i ämnet" och "Skulle inte rösta" som blanka svar. Kanske var dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du är dum i huvudet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Där håller jag med dig till 100%, nu för tiden kommer man knappt in någonstans om man vill plugga upp ett ämne eller två med tanke på att komvux inte gör på det viset längre. Jag själv hade komvux i baktanke om jag av någon anledning skulle misslyckas i en kurs då jag vet att tre kurser jag har kvar är riktigt svåra. Men nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra om jag skulle kugga i en av de tre kurserna. Pappa och mamma har dock letat fram något som kanske talar till min fördel, ska också tala med min studie och yrkesvägledare och höra med henne om hur man ska göra nu för tiden om man skulle kugga en kurs.

Förövrigt så röstade jag:

Inte insatt i ämnet.

Jag skulle inte ha röstat. (Då jag säkert skulle röstat blankt och det alternativet inte fanns.)

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De har fixat städjobb åt oss med dåliga betyg så vi får städa hos rika as som inte vet hur man diskar.

Så är det. Dem "rika asen" är väl folk som har lyckats i livet och ni med dåliga betyg får städjobb? Jag ser inget dåligt i det? Hade ni haft bra betyg kanske ni lika gärna hade varit det "rika aset".

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så är det. Dem "rika asen" är väl folk som har lyckats i livet och ni med dåliga betyg får städjobb? Jag ser inget dåligt i det? Hade ni haft bra betyg kanske ni lika gärna hade varit det "rika aset".

Hur gammal är du? Vet du hur världen fungerar? 90% av de rika ärver sina förmögenheter. Bara för att jag inte har de bästa betygen betyder inte att jag kommer bli fattig. Jag klarar mig bra. Skulle jag bli rik så kan jag fan städa upp min egen skit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med fullständigt, även om jag ännu hellre skulle vilja se en fullständigt reform av hela skolsystemet. Komvux är så typiskt "svenskt" - ojojoj, du misslyckades lite, här får du en andra chans och skattebetalarna betalar kalaset. Fuck that.

Eftersom jag inte lever i den svenska vardagen är det för mig svårt att säga hur alliansens politik har påverkat människor och samhällen på lägre nivå men på det stora hela tycker jag att det ser bra ut. Det mest negativa har väl varit nedskärningarna i försvaret.

Om det var val idag skulle jag rösta på FP igen, tack vare deras skolpolitik.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med fullständigt, även om jag ännu hellre skulle vilja se en fullständigt reform av hela skolsystemet. Komvux är så typiskt "svenskt" - ojojoj, du misslyckades lite, här får du en andra chans och skattebetalarna betalar kalaset. Fuck that.

Eftersom jag inte lever i den svenska vardagen är det för mig svårt att säga hur alliansens politik har påverkat människor och samhällen på lägre nivå men på det stora hela tycker jag att det ser bra ut. Det mest negativa har väl varit nedskärningarna i försvaret.

Om det var val idag skulle jag rösta på FP igen, tack vare deras skolpolitik.

Är det bättre att jag skiter i att jobba då? Jag vill inte bli städare eller något annat? Om du betalar är det väl bättre att jag kan läsa upp så jag kan skaffa ett riktigt jobb som jag går till så dina framtida barn kan göra detsamma?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur gammal är du? Vet du hur världen fungerar? 90% av de rika ärver sina förmögenheter. Bara för att jag inte har de bästa betygen betyder inte att jag kommer bli fattig. Jag klarar mig bra. Skulle jag bli rik så kan jag fan städa upp min egen skit.

Dåså, du säger att du klarar dig bra. Varför börja gnälla då?

Edit: Tog bort lite Off Topic text...

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var fan det dummast jag någonsin jag läst på det här forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänk dig att du precis ska börja gymnasiet på den linjen som krävde högst betyg. Plötsligt så dör en mycket kär och betydelsefull person till dig. Du drabbas väldigt hårt psykiskt och mår förjävligt i över ett år, utan att kunna koncentrera dig på något annat än att sörja honom/henne. Du lyckas inte få ihop de poäng du behöver till årets slut och blir utkickad. Du kan börja arbeta igen några månader senare.

Förtjänar personer med en hjärna en andra chans?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänk dig att du precis ska börja gymnasiet på den linjen som krävde högst betyg. Plötsligt så dör en mycket kär och betydelsefull person till dig. Du drabbas väldigt hårt psykiskt och mår förjävligt i över ett år, utan att kunna koncentrera dig på något annat än att sörja honom/henne. Du lyckas inte få ihop de poäng du behöver till årets slut och blir utkickad. Du kan börja arbeta igen några månader senare.

Förtjänar personer med en hjärna en andra chans?

Fukken' word.

Jag var i den sitsen när jag började tvåan. Tjejen gjorde slut, jag blev misshandlad och jag försökte ta mitt liv vilket resulterade i psykvård i ett par månader, en gång i veckan.

Allt detta gjorde att jag mer eller mindre inte var i skolan på hela året, och fick gå om tvåan. Den nya klassen jag började i kände jag ingen i, och jag var fortfarande nere i skiten, så blev inte mycket gjort det året heller. Kom upp i trean på ett bananskal, och trean gick åt helvete. Gick ut med 1700 poäng på studentdagen.

Så ni (dom som tycker komvux är skit) tycker att jag, pga detta ska få lågbetalda jobb?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då en nära släkting till mig gått arbetslös tack vare att han enbart har tillstånd att jobba halvtid - vilket gjort det svårt för honom att finna jobb - så tycker jag att beslutet med A-kassan var dåligt - då han fick lida utav det precis samma vilkor som alla andra arbetslösa, även fast han var sjukskriven på halvtid och därmed hade det betydligt svårare att finna jobb.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fukken' word.

Jag var i den sitsen när jag började tvåan. Tjejen gjorde slut, jag blev misshandlad och jag försökte ta mitt liv vilket resulterade i psykvård i ett par månader, en gång i veckan.

Allt detta gjorde att jag mer eller mindre inte var i skolan på hela året, och fick gå om tvåan. Den nya klassen jag började i kände jag ingen i, och jag var fortfarande nere i skiten, så blev inte mycket gjort det året heller. Kom upp i trean på ett bananskal, och trean gick åt helvete. Gick ut med 1700 poäng på studentdagen.

Så ni (dom som tycker komvux är skit) tycker att jag, pga detta ska få lågbetalda jobb?

Av vem och hur pass allvarligt blev du misshandlad? Varför blev du det? Polisanmälde du?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor