Jump to content

Hur tjänar man pengar?

kicken
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 50
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

- ge blod

Sen när får man betalt för att ge blod??

---

Mitt personliga tips är olika spel och vadslagning, om man ens är lite insatt i t.ex. fotboll och använder sig av en månadsbudget till spelandet kan man få en nätt liten extrainkomst på några tusen/månad. Är man inte så insatt finns det alltid experter på internet som man kan "rygga".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Startsida > Frågor & Svar > Får man betalt för att man ger blod?

Får man betalt för att man ger blod?

Svar: Blodgiving är frivillig och obetald.

Bodcentralerna vill gärna visa sin uppskattnig genom att dela ut en liten blodgivargåva, (kontantersättning förekommer också). Gåvan kan vara en T-shirt, mugg, presentcheck eller dyl och motsvarar ett värde av 30:- till 50:-.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Konstigt. Jag trodde man fick typ 150 spänn när man gav blod. Så är det iaf i vissa länder

Men man får ju en t-shirt och en biobiljett eller nåt så helt värdelöst var det inte

Du tänker nog på plasma. Vet att min pappa lämnade det för några år sedan. Till skillnad från blodgivning så får man lämna plasma varannan vecka, så det tjänar man rätt enkla pengar på. Dock så köps det nu för tiden in plasma från östeuropeiska länder, jag vet faktiskt inte om svenskar kan lämna sådant alls nu för tiden. :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lol @ Remoob

OT.

En invandrare här stoppade mjöl i påsar och sålde till dumma fjortisar som trodde det var knark. känner inte honom men han var på mig och mina kompisar och trodde att vi skulle köpa lol... En snubbe sa även att han hade fått ihop 5k eller nått sånt på en helg (eller var det kväll? :confused: ) iaf...

:naughty:

Krossad fishermans friend funkar bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor