Jump to content

Hur tjänar man pengar?

kicken
 Share

Recommended Posts

Nu är det så att jag har lite pengaproblem. Och jag vet att det finns tusentals sätt att tjäna pengar på, men jag har hjärnsläpp och kommer inte på något. Jag kan ju inte jobba just nu, eftersom jag är fullt upptagen med skolan, men det måste väl finnas andra sett hur man kan tjäna pengar, right?

Alla tips välkomnas på hur man kan tjäna pengar!

Tackar på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 50
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Du får väl studiebidrag? Det räcker för mig. Annars tjata på föräldrar, hjälp till hemma mot betalning, skaffa godisförbud och få pengar av dina föräldrar för det ( :) ) och så vidare. Snylta på dina föräldrar :naughty:

Ja, jag får studiebidrag, men inte hela, så jag är i brist på pengar. Hmm, jag bor bara med mor min och hon är typ i lite ekonomisk kris just nu, så det är nog inte så smart <_<. Och glöm min far, han bor på ett annat ställe, vill inte prata om honom över huvud taget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skippa sömnen och bli tidningsbud! :)

Jag jobbade på aftonbladet förut. Man var tvungen knacka på dörrar och fråga ifall människor ville köpa aftonbladet.

Man jobbade 10.00 - 11.30 på lördagar och söndagar. Man tjänade ca. 300 kr på en helg. Jag slutade dock och jag har ingen lust att göra om det. Dels tjänar man för lite (Okej, 300 för 3 timmar är kanske bra), men ändå. Man tröttnar på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag jobbade på aftonbladet förut. Man var tvungen knacka på dörrar och fråga ifall människor ville köpa aftonbladet.

Man jobbade 10.00 - 11.30 på lördagar och söndagar. Man tjänade ca. 300 kr på en helg. Jag slutade dock och jag har ingen lust att göra om det. Dels tjänar man för lite (Okej, 300 för 3 timmar är kanske bra), men ändå. Man tröttnar på det.

Jo jag vet, inte jobbat som det men hört andras vad dom tyckt.. Det lät fruktansvärt :)

Vet inte riktigt hur man tjänar pengar om man inte ska jobba riktigt..

Dunka ner kärringar på stan? Funkade väldigt bra i dekrim iaf. Använda skohorn som vapen funkar utmärkt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har tänkt så här: jag blir modell. Skitenkelt, skitbra. Enkla pengar. Det är min plan. Måste bara bli uppraggad av någon modellargentur men det är nog inte så svårt. Pallar inte söka själv.

Men man måste vara snygg och ha kindben, så lycka till ni fula pengasökare, höhöhöhö.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor