Sikorka Skrivet 7 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2007 (redigerad) Hai2u. Det är så att jag har ett router problem, har haft min internetkabel direktkopplat till min dator sedan en ganska lång till tillbaka. Nu är det så att min flickvän, som råkar vara här, också vill ha access till internet så att vi kan lana/spela wow tillsammans. Dock så jävlas min nya router, min förra bara dog. Så fixade en ny ifrån Linksys av modell WRT54GL - med både wireless och 4 switch portar. Den fungerade prima till den en dag fuckades upp. Då hade jag inte tid att kolla på problemet så att jag bara drog om kablarna till min egna dator. Fool I was. Nu när jag testade att koppla in den fungerar den prima - i allt ifrån 3-10 min. Sedan slockar den. När man inte göra ngt vid datorn så klarar den av sig bättre, men den dör förr eller senare. En lösning är att koppla ifrån dess kära livsenergi - elektriciteten, i någon sekund och sedan sätta tillbaka sladden. Då är den igång igen men den dör igen efter ett tag ganska snart. Eller kan man vänta, vilket kan ta allt ifrån 1 min till 10 min innan något fungerar. Bland händer inget alls. Enligt cake msn felsök så beror det på DNS och ibland [Minns inte ska ta reda på editar hit senare] Det går inte använda "reparera anslutningen", då jag fastnar på när "NetBT" rensas. [lol, om det nu spelar någon roll] Otroligt störande. Hjälp som mottages fort blir hedrad.> Edit: Även utan router så kan jag få problem - men det händer inte så ofta. Aldrig nästan faktiskt. Jag har en bredbandleverantör som är känd för att inte vara den bästa heller. Redigerad 7 oktober, 2007 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 7 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2007 Du kan ju alltid ringa deras support och fråga vad felet kan vara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts