RavenE Skrivet 4 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2007 Jag har lite filmer som jag vill bränna ut. Det finns text till, men den är som sagt separat. Hur ska jag bränna för att texten ska spelas upp samtidigt som filmen gör det? Det ska fungera då det spelas upp på både dvd och dator. Går det att bränna flera filmer på samma skiva om alla har separat undertext? Låt säga 4 filmer med tillhörande undertext. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 25 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2007 Bumpar upp denna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 25 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2007 Döp texten så den har samma namn som film-filen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 25 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2007 Döp texten så den har samma namn som film-filen. Och då är det bara att lägga in film-filerna respektive undertexterna och bränna? Exempel: Jackass the movie.avi Jackass the movie.srt Heroes S02E20.avi Heroes S02E20.srt Och sedan bränna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 25 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2007 (redigerad) Jag vet inte riktigt hur sånna här DivX DVD spelare funkar men jag brukar göra så här. Precis som Qouad skrev så döper jag texten så att den har exakt samma namn som filmen. Sen så använder jag WinAVI Video Converter för att konverta filen till DVD (VIDEO_TS). Sen så bränner jag det med Nero. Redigerad 25 oktober, 2007 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 25 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2007 (redigerad) Och då är det bara att lägga in film-filerna respektive undertexterna och bränna? Exempel: Jackass the movie.avi Jackass the movie.srt Heroes S02E20.avi Heroes S02E20.srt Och sedan bränna? Så gör jag. Dock är det lite olika med hur väl det fungerar, kör på Tuxs tips. Redigerad 25 oktober, 2007 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 25 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2007 Stödjer DVD-spelaren MPEG4 (alltså DivX och XviD), så är det bara att köra på. Bränn allt som får plats. Som andra har sagt så ska filmfilen och undertexten ha samma namn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 25 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2007 Tack för alla svar! Dvd-spelaren som jag har just nu är en som jag köpte på Teknikmagasinet för drygt 350:-, så det är ingen kvalitet direkt. Har dock planerat att köpa en bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts