Jump to content

Trycka in säkringen i datorn

Gta_Erra
 Share

Recommended Posts

Illaluktande?

Är du säker, den datorn jag sprängde luktade inte illa. Måste varit parfym på resistorna :whistling:

Röken från en smälld/uppbränd komponent luktar utav det brända grundämnet.

Smäller gör det inte direkt, dom brinner mer eller mindre upp, och det kan ju övergå till nått ännu allvarligare som dator brand.

Dom poffar, lite som att smälla en klen smällare under vatten, eller i sand. Jag vet, våra Fysik-lektioner i högstadiet var det roligaste vi visste att ge för hög spänning genom komponenterna så dom gick sönder. Kostade oss pengar, men värt det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom poffar, lite som att smälla en klen smällare under vatten, eller i sand. Jag vet, våra Fysik-lektioner i högstadiet var det roligaste vi visste att ge för hög spänning genom komponenterna så dom gick sönder. Kostade oss pengar, men värt det.

Mjo jag vet vad du menar, går ju el och vi brukar ha bra många mätövningar och man har bränt ett par resistorer på kuppen när man har gjort det :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, Jag växer upp och du skaffar dig ett liv som är roligt!!!!

Väx upp säger jag igen. Kan jag inte ha ett roligt liv bara för att jag inte vill förstöra saker som kostar pengar? Skulle du skratta om någon kom och hade sönder din dator totalt? Nej jag tror inte så heller, bra puckat att gå runt och förstöra saker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Väx upp säger jag igen. Kan jag inte ha ett roligt liv bara för att jag inte vill förstöra saker som kostar pengar? Skulle du skratta om någon kom och hade sönder din dator totalt? Nej jag tror inte så heller, bra puckat att gå runt och förstöra saker.

Jo, jag skulle bli glad för då skulle han bli ersättnings skyldig och ge mig pengar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor