Jump to content

Trycka in säkringen i datorn

Gta_Erra
 Share

Recommended Posts

Hej en kompis säger att han har tryckt in den röda säkringen i nätagget, Och han säger att datorn typ börjar brinna eller liknande. Jag vågar inte testa själv så jag undrar om någon utav er har testat det här någon gång . I sånnafall om ni har en video så skicka länk.

Om din kompis dator nu börjar brinna, varför vill du göra likadant? :naughty:

Annars finns Google till hands :w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gjorde det på en av skolans datorer en gång, Det small högt och så kom det rök ur datorn. Jag var trött och så hade nån satt säkringen på 50/50 så man såg inte vilket håll som var vad. Och jag glömde att dra ur kabeln.

Men det du riskerar är att ALLT i datorn kortsluts ochg pajar, Jag hade tur då nätagget var så pass nytt så att bara nätagget paja.. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag inte förstår är poängen med att dra ut säkringen som förhindrar att spänningen i datorn går över gränsen (?) vilket ger följden av att nätaggregatet och resten av datorn flyger i luften(?).

Det enda som smäller är resistorer. Där är också dom som ryker. Kommer aldrig några flammor, men rök i mängder.. Och illaluktande är det med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är alltid så här sur och grinig :naughty:

Haha, ok. då vet jag..

Det enda som smäller är resistorer. Där är också dom som ryker. Kommer aldrig några flammor, men rök i mängder.. Och illaluktande är det med.

Illaluktande?

Är du säker, den datorn jag sprängde luktade inte illa. Måste varit parfym på resistorna :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha... Detta MÅSTE man bara prova på en av skolans "Nya" Datorer... (Våran skola är så jävla lätt lurade så dom köper en datorn som ligger runt 1 ghz och tror det är en "värsting" data... Dom säger "Det är inge fel på dom här datorerna... Dom har bara virus, det är därför dom går segt" :naughty:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha... Detta MÅSTE man bara prova på en av skolans "Nya" Datorer... (Våran skola är så jävla lätt lurade så dom köper en datorn som ligger runt 1 ghz och tror det är en "värsting" data... Dom säger "Det är inge fel på dom här datorerna... Dom har bara virus, det är därför dom går segt" :naughty:)

JA HAHA ELLER VARFÖR INTE GÅ TILL ETT CAFÉ OCH FÖRSTÖRA DERAS EGENDOM? HAHAHA JÄTTEKUL. Jävla fjant, växupp. Har du sönder saker kostar det pengar och jag hoppas verkligen du får betala en ny dator om du gör såhär med den.

Redigerad av MAFIA_KING
Länk till kommentar
Dela på andra sidor