mr_tobbe Skrivet 3 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2007 (redigerad) God middag. Jag behöver hjälp med min scrollmeny. Jag vill få de olika ikonerna att börja spela upp text, ljud, video och swf-filer osv i utrymmet som finns där under, och när man trycker på ikonen igen så slutar uppspelningen. Ta vilka lämpliga exempelfiler för text, ljud, video och swf-filer som helst, men helst under 5MB totalt så att säga. Det ligger redan vågljud i den, men jag har inte lyckats fixa så att den är på en viss ikon, och så att man kan stänga av och sätta på den. Designen är inte direkt städad och så, men bry er inte om det. http://ww2.beffo.se/upload/pic~/g5729bfnugc7.rar Redigerad 3 oktober, 2007 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 4 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2007 Öppna bibloteket och högerklicka på ett ljud-klipp som ligger där. Ta linkage, och fyll i något i "identifier", t.ex "ljud". I knappen/mc't som du ska klicka på för att starta ljudet skriver du: on(release) { sound = new Sound(_root); sound.attachSound("ljud"); sound.start(0,1); } För att stoppa ljuder använder du denna: ljud.stop() Swf kan du ladda in med loadMovie eller loadMovieNum. Ang text beror det helt på hur du ska ha det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts