den0m Skrivet 3 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2007 (redigerad) Kommer denna dator flyta på bra till dagens och framtidens spel? http://www.datorbutiken.com/se/default.asp...oduct=DBPCSPEL6 Är det ett bra pris? Finns det bättre med samma pris eller nån tusing mer? Och en till fråga. Blir det någon skillnad på bilden i spel om man kör med widescreen skärm? Tack för snabba svar! Redigerad 3 oktober, 2007 av den0m Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 3 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2007 Den är bra men du kan få mycket bättre för samma pengar om du väljer ihop delar själv. Processorn t.ex. är en äldre version som DB förmodligen bara har med för att rensa lagret. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
den0m Skrivet 3 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2007 (redigerad) Den är bra men du kan få mycket bättre för samma pengar om du väljer ihop delar själv. Processorn t.ex. är en äldre version som DB förmodligen bara har med för att rensa lagret. Jag kan inte bygga ihop datorer! Kan inte du "bygga" ihop en dator åt mig då på DatorButiken? Redigerad 3 oktober, 2007 av den0m Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 3 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2007 Jag kan inte bygga ihop datorer! Låt någon som kan då bygga åt dig. Undrar också det med widescreen förresten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 3 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2007 (redigerad) Bättre paket för samma pris. Om du väljer det där på datorbutiken och sen väljer till montering så blir det ungefär 13000. Widescreen: I många nya spel så får du bredare bild och ser alltså mer åt sidan. På multiplayerspel är det dock oftast snarare så att du ser mindre av höjden eftersom det annars skulle ge en stor fördel att ha widescreen. I många gamla spel måste du modda lite för att få widescreenupplösning. Redigerad 3 oktober, 2007 av R2D2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 3 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2007 Widescreen: I många nya spel så får du bredare bild och ser alltså mer åt sidan. På multiplayerspel är det dock oftast snarare så att du ser mindre av höjden eftersom det annars skulle ge en stor fördel att ha widescreen. I många gamla spel måste du modda lite för att få widescreenupplösning. Och då rekommenderar jag denna sidan för er som inte är så kunniga inom det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
den0m Skrivet 3 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2007 Vad skulle ni rekomendera för nåt då? WideScreen eller vanligt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 3 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2007 Vad skulle ni rekomendera för nåt då? WideScreen eller vanligt? Widescreen helt klart. Jag skulle aldrig kunna byta tillbaka till en vanlig. Usch nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
den0m Skrivet 4 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2007 http://www.datorbutiken.com/se/default.asp...oduct=DBPCSPEL6 Men om jag väljer en Intel Core 2 QUAD Q6600 Quad Core 2.4GHz 8MB(2x4MB) istället genom att trycka på konfiguera detta system. Och det dyrare grundpaketet, kommer datorn bli mycket bättre då eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 4 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2007 http://www.datorbutiken.com/se/default.asp...oduct=DBPCSPEL6 Men om jag väljer en Intel Core 2 QUAD Q6600 Quad Core 2.4GHz 8MB(2x4MB) istället genom att trycka på konfiguera detta system. Och det dyrare grundpaketet, kommer datorn bli mycket bättre då eller? Ja, det blir bra men du får mer för pengarna om du använder Datorbutikens konfigurator och väljer delarna jag sa. Du kan välja till montering så egentligen förlorar du ingenting. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
den0m Skrivet 4 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2007 Ja, det blir bra men du får mer för pengarna om du använder Datorbutikens konfigurator och väljer delarna jag sa. Du kan välja till montering så egentligen förlorar du ingenting. Ok jag gjorde så! Det gick på 12763 kronor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 4 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2007 Ok jag gjorde så! Det gick på 12763 kronor. Använd compless, min brorsa byggde sin egna där och han sa att det var bra mycket billigare än datorbutiken eller komplett. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
den0m Skrivet 4 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2007 Använd compless, min brorsa byggde sin egna där och han sa att det var bra mycket billigare än datorbutiken eller komplett. Trevlig sida! En kompis sa att den här datorn var bättre än den andra du hade plockat ihop Ärrtvå. Är den bättre? http://shop.compless.com/index.php?p=utfor...5&sortera=1 Jag kan inget om datorer, men när det står DVD-brännare är det spelare också då eller? Tack för svar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 4 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2007 Trevlig sida! En kompis sa att den här datorn var bättre än den andra du hade plockat ihop Ärrtvå. Är den bättre? http://shop.compless.com/index.php?p=utfor...5&sortera=1 Jag kan inget om datorer, men när det står DVD-brännare är det spelare också då eller? Tack för svar! Den är bättre men det medföljer inget operativsystem så med Windows blir det ju tusen spänn extra. Minst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
den0m Skrivet 4 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2007 Den är bättre men det medföljer inget operativsystem så med Windows blir det ju tusen spänn extra. Minst. Jo jag vet men min brorsa sa att han hade ett Vista som jag kunde få. Tycker du jag ska slå till på den här? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 4 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2007 Jo jag vet men min brorsa sa att han hade ett Vista som jag kunde få. Tycker du jag ska slå till på den här? Ja och nej. Det beror på vad du vill ha. Paketet jag fixade har mer grafikkortsminne. Det kommer att behövas om du ska spela nästa års spel på högre upplösningar. Compless' system hade dubbelt så mycket internminne. Det behöver du egentligen inte nu men om några år kanske. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 8 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2007 Ja och nej. Det beror på vad du vill ha. Paketet jag fixade har mer grafikkortsminne. Det kommer att behövas om du ska spela nästa års spel på högre upplösningar. Compless' system hade dubbelt så mycket internminne. Det behöver du egentligen inte nu men om några år kanske. Mjo... 2gig är ju på gränsen snart, iaf med Crysis... 3gig behövs nog för högsta. Men 4 gig är bara onödigt, då man måste kära x64 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 10 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2007 Mjo... 2gig är ju på gränsen snart, iaf med Crysis... 3gig behövs nog för högsta. Men 4 gig är bara onödigt, då man måste kära x64 Man klarar sig lätt med 2gig om man inte ska köra massvis med krävande program samtidigt, typ. Nej, Crysis lär inte kräva mer än 2 gig ram för att köras på högsta. Men... Ram är sjukt billigt i dagsläget, därför kan man nästan likagärna köpa lite extra än vad man behöver. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 11 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2007 Man klarar sig lätt med 2gig om man inte ska köra massvis med krävande program samtidigt, typ. Nej, Crysis lär inte kräva mer än 2 gig ram för att köras på högsta. Men... Ram är sjukt billigt i dagsläget, därför kan man nästan likagärna köpa lite extra än vad man behöver. Kan uppdatera att bara rekomenderade speccs för Crysis ligger på 2gig ram och 8800GTS 640... Så för högsta krävs det mer. Undrar om 8800GTX klarar av det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 11 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2007 Kan uppdatera att bara rekomenderade speccs för Crysis ligger på 2gig ram och 8800GTS 640... Så för högsta krävs det mer. Undrar om 8800GTX klarar av det... Dom är sjukt överdrivna. Inga av 8800-korten kommer att ha några större problem. Man kanske inte kan lira på 2560x1600 ens med dubbla 8800 Ultra men om man bara drar ner AA/AF till 0 och detaljnivån till medium eller high så kommer spelet fortfarande att bjuda på mycket ögongodis men inte utan att det flyter på bra. Jag hoppas att det funkar hyfsat bra för mig. Problemet är att jag har skärm på 1680x1050 och 8800-varianten med 320mb vilket kanske kan vara lite i underkant men jag hoppas på att det ska funka om man drar ner detaljnivån lite och kanske gå ner i någon annan 16:10-upplösning som 1440x900 eller 1280x800. Då har jag ändå fyrkärnig processor uppe i 3,4ghz och Crysis är tydligen optimerat för fyra kärnor så jag får hoppas. Lite surt dock att inte ens ett 8800GTX ska kunna hänga med i max-upplösning som det gör i alla andra spel. Det är ju det bästa idag tillsammans med Ultra som bara är lite klockat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts