Jump to content

Vista vs. Windows XP

SilentViper
 Share

Windows XP eller Vista?  

62 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

yes_645834_0.gif

Hur länge brukar det dröja innan första Service Pack brukar komma?

Kör med XP än så länge... när det börjar krävas Vista till nya spel så uppgraderar jag väl. Blir väl ny dator om ~1 år, då passar det nog bra.

Null vote, då jag inte provat Vista.

Dom sa att dom skulle släppa ett i Januari/Februari för ett tag sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ingen värstingdator. :w000t:

Hmm, verkar kräva ungefär lika mycket. Men jag ville bara prova det ett tag. Trivs fortfarande bättre med XP.

Klart du trivs bäst med XP. Det är ju en vanesak. Ungefär som när man byter ett toapapper mot ett annat, lite annorlunda i början men sedan vänjer man sig.

Här kan du se skillnaderna mellan de olika operativsystemen. http://support.teloep.org/vistaver.htm

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klart du trivs bäst med XP. Det är ju en vanesak. Ungefär som när man byter ett toapapper mot ett annat, lite annorlunda i början men sedan vänjer man sig.

Indeed.

En sak som jag tycker är lite småjobbigt är att; Om du skulle byta hårdvara, så måste man omaktivera Vista. :(

Aja, det är tur att man inte byter hårdavara så ofta. :w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

TYp att man kan ej spela vissa spel på Vista en del program funkar ej som det ska på Vista etc. Min syrra har Vista och ja vet vilket helvete hon har med det. När hon ska lägga in drivrutiner etc

Har installerat en massa spel på den här datorn, alla program funkar utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har installerat en massa spel på den här datorn, alla program funkar utmärkt.

Precis, och det är ju inte Vistas fel om spelen/programmen ej funkar, då får skaparna av spelen/programmen helt enkelt fixa en Vista-kompatibel patch eller något.

I dem flesta fallen så funkar "kompatibeltläge" för mig. Bara något enstaka spel som ej funkar, dock så är dem gamla.

På tal om Drivrutiner, Jag hade lite problem med drivrutiner också, men det är bara att packa upp den filen med Winrar t.ex, och sedan installera manuellt. Simple! :w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor