skribb Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 http://www.simhq.com/_technology2/technology_110a.html http://techgage.com/article/top_8_vista_annoyances Und so weiter. Vista suger sönderdaskad kojuver. Jag har praktiserat på Microsoft och till och med där (IT-avdelningen) störde sig folk på Vista. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Hur länge brukar det dröja innan första Service Pack brukar komma? Kör med XP än så länge... när det börjar krävas Vista till nya spel så uppgraderar jag väl. Blir väl ny dator om ~1 år, då passar det nog bra. Null vote, då jag inte provat Vista. Dom sa att dom skulle släppa ett i Januari/Februari för ett tag sedan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Jag ser ingen anledning till att uppgradera till Vista. När SP1 kommer och lite trevliga DX10-spel så kanske det kan hända något. Men inte nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Körde Vista ett tag och tyckte det var skittrevligt! Vote: Vista Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 30 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2007 Vote: Vista Finns kanske några kompatibilitetsproblem, men Vista löper aldrig amok som XP kunde göra. Det flyter på rätt bra, har inget att påpeka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 30 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2007 Har inte provat Vista. Men med allt jag läst och hört om det i åtanke låter XP som ett bättre alternativ. For the time beeing... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 30 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2007 Win XP för mig. Provade Vista Home Basic i några veckor, men jag trivs bättre med XP. Än så länge i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 30 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2007 Win XP för mig. Provade Vista Home Basic i några veckor, men jag trivs bättre med XP. Än så länge i alla fall. Det är ju som att torka sig i arslet med sandpapper. Vista Home Premium ska det vara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 30 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2007 (redigerad) Det är ju som att torka sig i arslet med sandpapper. Vista Home Premium ska det vara. Har ingen värstingdator. Hmm, verkar kräva ungefär lika mycket. Men jag ville bara prova det ett tag. Trivs fortfarande bättre med XP. Redigerad 30 september, 2007 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 30 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2007 Har ingen värstingdator. Hmm, verkar kräva ungefär lika mycket. Men jag ville bara prova det ett tag. Trivs fortfarande bättre med XP. Klart du trivs bäst med XP. Det är ju en vanesak. Ungefär som när man byter ett toapapper mot ett annat, lite annorlunda i början men sedan vänjer man sig. Här kan du se skillnaderna mellan de olika operativsystemen. http://support.teloep.org/vistaver.htm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MrNoNja Skrivet 30 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2007 Klart du trivs bäst med XP. Det är ju en vanesak. Ungefär som när man byter ett toapapper mot ett annat, lite annorlunda i början men sedan vänjer man sig. Indeed. En sak som jag tycker är lite småjobbigt är att; Om du skulle byta hårdvara, så måste man omaktivera Vista. Aja, det är tur att man inte byter hårdavara så ofta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 30 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2007 Här kan du se skillnaderna mellan de olika operativsystemen. http://support.teloep.org/vistaver.htm Tackar, väldigt användbart! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 1 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2007 Null Vote; kör ett riktigt OS, som OS X eller *nix. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 1 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2007 Fan tveksamt, men jag röstar dock på XP även fast jag kör Vista. Börjar bli jävligt trött på Vistas buggar men de är så få att jag inte orkar formatera o fixa XP igen så.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 1 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2007 (redigerad) Vista Vad är det egentligen för buggar ni pratar om? Jag har inte hittat en enda en. Redigerad 1 oktober, 2007 av Marky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 1 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2007 TYp att man kan ej spela vissa spel på Vista en del program funkar ej som det ska på Vista etc. Min syrra har Vista och ja vet vilket helvete hon har med det. När hon ska lägga in drivrutiner etc Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 1 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2007 TYp att man kan ej spela vissa spel på Vista en del program funkar ej som det ska på Vista etc. Min syrra har Vista och ja vet vilket helvete hon har med det. När hon ska lägga in drivrutiner etc Har installerat en massa spel på den här datorn, alla program funkar utmärkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Remoob Skrivet 1 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2007 Har testat båda versionerna och själv så tycker jag att XP är bäst. Vote: Windows XP. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MrNoNja Skrivet 1 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2007 Har installerat en massa spel på den här datorn, alla program funkar utmärkt. Precis, och det är ju inte Vistas fel om spelen/programmen ej funkar, då får skaparna av spelen/programmen helt enkelt fixa en Vista-kompatibel patch eller något. I dem flesta fallen så funkar "kompatibeltläge" för mig. Bara något enstaka spel som ej funkar, dock så är dem gamla. På tal om Drivrutiner, Jag hade lite problem med drivrutiner också, men det är bara att packa upp den filen med Winrar t.ex, och sedan installera manuellt. Simple! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts