Jump to content

Bra och spännande datorspel gjorda före 2004

kicken
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 41
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Är Chaos Teory likt Pandora Tomorrow?

Jag tycker de skiljer sig ganska mycket. Kommer ihåg att när jag spelade CT för första gången, då gillade jag det inte alls, tog ett tag innan jag uppskattade det.

I PT så är man mer ute under uppdragen, mer inne-miljöer i CT. Handlingen kretsar mycket kring datorer i CT. Det roliga med CT är kniven, + en twistad story. Finns några riktigt underbara banor i CT, vissa värdelösa. I PT är alla banor riktigt bra, imo.

BTW, du behöver inte alltför mycket krut under skalet för CT.

Windows 98/ME/200/XP. (XP recommended)

2GHz Pentium III or AMD Athlon processor. (2.4 GHz or faster recommended)

256 MB RAM. (512 highly recommended)

64 MB video card (128 recommended), ATI 8500 or GeForce 3 or better DirectX 8.1. (DirectX 9.0 included on disc)

DirectX 8.1 compliant sound card. (EAX-compliant card recommended)

8X CD-ROM or faster.

3GB Hard Drive Space.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack tack. Jag tror det räcker med alla dessa spel, men tipsa gärna på om jag eller ni själva missat något! ;)

Följande spel ska jag minst testa och de bästa ska jag köra igenom. (Dom i fet stil ser jag fram emot enormt mycket):

Return to Castle Wolfenstein

Medal of Honor Allied Assault

Fallout 1

Fallout 2

Splinter cell

Splinter cell: Chaos Theory

No One Lives Forever

Deus Ex

Myst

The Longest Journey

Tom Clancy's Rainbow Six 3: Raven Shield

Grim Fandago

Detta kommer hålla mig spelandes ett bra tag >_<

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var det myst som kom på hela FYRA ;) stycken cd-skivor när det var nytt? Minns att jag och en kompis spelade det (fast det var hans storebrors egentligen), och vi förstod ingenting. :wub: Vi gick och längtade efter att "få börja spela på de andra skivorna" >_<

Jag hade ett spel som heter Riven. Det var på 5 skivor! B) Skitsnyggt var det, men jag lyckades aldrig klara det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I princip alla mina spel är gjorda före 2004. De enda som är senare gjorda är Half-Life 2 (som laggade skit) och San Andreas (om jag inte minns årtalet fel). Så här är min lista, många av dem har jag spelat flera gånger om.

• Alla GTA
  • Half-Life
  • Alla Monkey Island-spel (har inte kört/klarat alla än)
  • Ignition
  • Rainbow Six: Raven Shield (post-2004?)
  • Soldat
  • Starcraft + Starcraft: Brood War
  • Star Wars: Rogue Squadron (har spelat om detta säkert tio gånger, det är asbra!)
  • Warcraft 2
  • Worms Armageddon (jag vet, men det är kul!)
    • BomberMan
    • Cannon Fodder
    • Lemmings
    • Lost Vikings 1&2
    • MegaMan-serien
    • Micro Machines 1+2
    • Sensible Soccer
    • Super Street Fighter 2
    • Super Metroid

Sen lite abandonware (fixa på www.abandonia.net:

[*]Blues Brothers

[*]Grand Prix Circuit

[*]Lotus 3 - The Ultimate Challenge

[*]Prince of Persia är en klassiker, jag har aldrig kommit längre än det tredje rummet eller nåt. >_<

[*]The Red Baron!!!!!! ABSOLUT det bästa flygspel jag NÅGONSIN kört. Ni kan proppa ett spel fullt med översnygg grafik, superhärliga effekter och tät story - INGET kommer klå Red Baron. ;)

[*]Stunts

...och sen en hel del spel jag inte minns eller orkar lista nu. :wub:

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm... Kört ganska många spel men la aldrig tid på Fallout med resten.. Antar det är dags att döda min fina gamla dator med lite klassiker!

MoH: AA är rätt kul. (Kolla om 4-evil server finns, dom är väl en av dom bättre.) Tyska maskingeväret is the shit!

Soldat är väl lite sämre. Min favoritserver, Leos Line, blev mycket sämre när dom ändrade vapnen i den.

Var gammal patch i den innan. Lite synd. Kan ju modda soldat annars för sakens skull och gå rampage med motorsågen som är väldigt roande för stunden. Spelet är ju gratis trots allt.

Om du vill lana med någon så är ju Alien vs predator något. Spelade aldrig det så mycket men i lan... Its a blast!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack tack. Jag tror det räcker med alla dessa spel, men tipsa gärna på om jag eller ni själva missat något! :lol:

Följande spel ska jag minst testa och de bästa ska jag köra igenom. (Dom i fet stil ser jag fram emot enormt mycket):

Detta kommer hålla mig spelandes ett bra tag :sick:

Testar du inte något av KotOR spelen kommer jag personligen slita ut din ryggrad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så bra är dom inte. :sick:

Jo :lol:

Jag hatar starwars men älskar kotor, det säger väl en del. Snodde t om mitt username och avatar från det spelet

Men några spel med bra story är

Fallout 1 & 2

Baldurs Gate

Neverwinter nights

Prince of Persia: sands of time

Metal Gear Solid (1:an och 2:an ska finnas på PC)

Half-Life + expansionerna (lyckas berätta en hel story utan en enda mellansekvens och knappt nån text)

Hitman serien

Giants: Citizien Kabuto

Warcraft serien

Redigerad av HK_47
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

BTW, du behöver inte alltför mycket krut under skalet för CT.

Windows 98/ME/200/XP. (XP recommended)

2GHz Pentium III or AMD Athlon processor. (2.4 GHz or faster recommended)

256 MB RAM. (512 highly recommended)

64 MB video card (128 recommended), ATI 8500 or GeForce 3 or better DirectX 8.1. (DirectX 9.0 included on disc)

DirectX 8.1 compliant sound card. (EAX-compliant card recommended)

8X CD-ROM or faster.

3GB Hard Drive Space.

Vet inte vart du fått de där systemkraven ifrån. Jag har en lagligt köpt kopia av Chaos Theory, och på själva boxen så är minimikraven listade som följande.

Intel Pentium III or AMD 1.4 GHZ

Windows 2000/XP

256 Meg

4 GB

64 MB DX 9.0 compatible with Shader Model 1.1, GeForce 3 or higher, ATI Radeon 8500 or higher. (Ge Force 4 MX cards not supported)

EAX 2.0 Compatible

DirectX Version 9.0c

64 Kbits/sec

Står samma sak i manualen, men där är rekommenderade systemkrav också inkluderade. För att vara petig så är det rekommenderat att ha Athlon eller Pentium IV 2.2 GHZ.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I princip alla mina spel är gjorda före 2004. De enda som är senare gjorda är Half-Life 2 (som laggade skit) och San Andreas (om jag inte minns årtalet fel). Så här är min lista, många av dem har jag spelat flera gånger om.
  • Alla GTA
  • Half-Life
  • Alla Monkey Island-spel (har inte kört/klarat alla än)
  • Ignition
  • Rainbow Six: Raven Shield (post-2004?)
  • Soldat
  • Starcraft + Starcraft: Brood War
  • Star Wars: Rogue Squadron (har spelat om detta säkert tio gånger, det är asbra!)
  • Warcraft 2
  • Worms Armageddon (jag vet, men det är kul!)
    • BomberMan
    • Cannon Fodder
    • Lemmings
    • Lost Vikings 1&2
    • MegaMan-serien
    • Micro Machines 1+2
    • Sensible Soccer
    • Super Street Fighter 2
    • Super Metroid

Sen lite abandonware (fixa på www.abandonia.net:

[*]Blues Brothers

[*]Grand Prix Circuit

[*]Lotus 3 - The Ultimate Challenge

[*]Prince of Persia är en klassiker, jag har aldrig kommit längre än det tredje rummet eller nåt. :sick:

[*]The Red Baron!!!!!! ABSOLUT det bästa flygspel jag NÅGONSIN kört. Ni kan proppa ett spel fullt med översnygg grafik, superhärliga effekter och tät story - INGET kommer klå Red Baron. :unsure:

[*]Stunts

...och sen en hel del spel jag inte minns eller orkar lista nu. :sick:

Kan du berätta kort vad Monkey Island går ut på? Förstår inte vad som står på wikipedia.

Testar du inte något av KotOR spelen kommer jag personligen slita ut din ryggrad.

:lol:

Kanske.

http://www.mobygames.com/stats/top_games/k...listType,1/p,3/

Här kan du kolla Topp 20 för varje år i princip. Knock yourself out!

Tack! Kan bli till nytta.

Vet inte vart du fått de där systemkraven ifrån. Jag har en lagligt köpt kopia av Chaos Theory, och på själva boxen så är minimikraven listade som följande.

Intel Pentium III or AMD 1.4 GHZ

Windows 2000/XP

256 Meg

4 GB

64 MB DX 9.0 compatible with Shader Model 1.1, GeForce 3 or higher, ATI Radeon 8500 or higher. (Ge Force 4 MX cards not supported)

EAX 2.0 Compatible

DirectX Version 9.0c

64 Kbits/sec

Står samma sak i manualen, men där är rekommenderade systemkrav också inkluderade. För att vara petig så är det rekommenderat att ha Athlon eller Pentium IV 2.2 GHZ.

Då funkar det antagligen inte då jag har 512 mb vad det heter processor, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, googlade lite snabbt bara... :sick:

Då funkar det antagligen inte då jag har 512 mb vad det heter processor, eller?

Du kan inte ha en processor på 512 mb. Möjligtvis kan du ha 512 MHz processor, men det tror jag inte. Du har troligtvis 512 mb RAM, vilket räcker till Chaos Theory.

Högerklicka på Den här datorn>Egenskaper, så ser du vad du har för RAM och processor. Vill du se vad du har för grafikkort så högerklicka på skrivbordet>Egenskaper>Inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan du berätta kort vad Monkey Island går ut på? Förstår inte vad som står på wikipedia.

Eftersom jag bara klarat ut ettan och trean till fullo, ska jag berätta vad de handlar om. Tvåan håller jag på med, och fyran har jag inte rört.

Monkey Island 1: The Secret Of Monkey Island

Du är ynglingen Guybrush Threepwood, som vill bli pirat. För att utnämnas till en tvättäkta pirat, måste du genomgå tre prövningar: Att bemästra tjuverikonsten, att bemästra svärdskonsten och att bemästra skattjaktskonsten. Detta jobb får du hos de tre "important-looking pirates" som sitter i baren. När dessa uppgifter är utförda, blir du utnämnd till pirat. Under tiden du spelat för att få denna titel, har du fattat tycke för guvernören på ön, Elaine Marley. Snart får du reda på att hon blivit kidnappad av den onde piraten LeChuck, och du samlar ihop en besättning och ett skepp för att segla ut och rädda din käresta <ahttp://www.gtasajten.com/uploads/emoticons/default_sick.gif' alt=':sick:'> Jag älskar introt, jag ser det hur ofta som helst.

Monkey Island 3: The Curse Of Monkey Island

Min favorit i serien (har spelat 3/4 spel som sagt). Mycket bra musik, jätterolig humor och fantastiskt vackra landskap. Seriöst röstskådespel, en otrolig mängd ljud har spelats in för detta spel. Hursomhelst, storyn är ganska snabbt berättad. Du är fortfarande Guybrush (men med nytt utseende såklart) och vill fria till din Elaine, men ringen du ger henne har dessvärre en förbannelse. Elaine förvandlas till en guldstaty. Under tiden du går till Voodoo Lady för att be om hjälp, stjäls Elaine och seglas ut till Skull Island, där pirater besitter enorma egendomar. Ditt uppdrag är att få tillbaka Elaine, få bort förtrollningen och gifta dig med henne! <ahttp://www.gtasajten.com/uploads/emoticons/default_laugh.png' alt=':lol:'> Introscenen är mycket vacker även till detta spel.

Grymt bra spelserie. Jag kan inte förstå att jag inte spelat det förrän för knappt två år sen. För ingame-spelvideos och annat kan du göra en sökning på Youtube.

EDIT: Ah, såklart. Måste ju påpeka att min signatur är tagen från Monkey Island 1-introt. <3

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor