Jump to content

Bra och spännande datorspel gjorda före 2004

kicken
 Share

Recommended Posts

Okej, det är så här att jag inte har världens kraftfullaste dator och i stort sett klarar den inte dom nyare spelen, men så är det även så att jag inte använder datorn som spelmaskin, utan spelkonsoller. Hur som helst kan man ha det tråkigt ibland och jag vill nu spela lite random spel. Och eftersom de nyaste spelen inte funkar så bra, så undrar jag vad det finns för bra och spännande spel som är gjorda före 2004 eller 2003. Gillar alla spel förutom WoW och ja sådant.

Det finns ju flera bra spel som jag spelat som bl.a Max Payne, Max Payne 2, Mafia m.fl som alla är gjorda före 2004.

Så, vad finns det för suveräna spel som jag kan ha missat? :mellow:

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 41
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Som sagt Call of duty med expansion.

Midtown madness 1(mitt favoritspel genom tiderna xD)

Äldre NFS spel såsom Hot Pursuit och Road Challenge/High Stakes.

hum, Battlefield 1942 bör ju fungera på din dator, snorkul online med moddar(Forgotten Hope) om man har en okej connection.

Redigerad av Stoffe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det enda rätta: Deus Ex

Enligt mig är det nog det bästa spelet som gjorts och än idag är det bättre än alla dagens spel ;)

Grafiken är förstås något åldrad men fortfarande vad jag skulle beskriva som "skarp", "klar", "tydlig" om du förstår vad jag menar..

Det är alltså itne jobbigt att titta på bara för att det är gammalt. (Som vissa gamla spel är >_< )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om kickarN kan stå ut med att spelet är gjort just (tidiga) 2004, så rekommenderar jag även uppföljaren till Splinter Cell, Splinter Cell: Pandora Tomorrow.

Jag vet inte om det var för att jag precis hade fått ny dator lagom till det spelet, men det är absolut ett av mina all-time top 10-spel. Varför jag älskar det så mycket vet jag inte, men med sjukt härligt gameplay, spännande banor, intressant story och olika miljöer... så kommer man långt. Ah, sista banan på flygplatsen... >_<

Kort sagt - prova Splinter Cell, gillas det, så spela de tre uppföljarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om kickarN kan stå ut med att spelet är gjort just (tidiga) 2004, så rekommenderar jag även uppföljaren till Splinter Cell, Splinter Cell: Pandora Tomorrow.

Jag vet inte om det var för att jag precis hade fått ny dator lagom till det spelet, men det är absolut ett av mina all-time top 10-spel. Varför jag älskar det så mycket vet jag inte, men med sjukt härligt gameplay, spännande banor, intressant story och olika miljöer... så kommer man långt. Ah, sista banan på flygplatsen... >_<

Kort sagt - prova Splinter Cell, gillas det, så spela de tre uppföljarna.

Ah, Splinter Cell har jag på PS2. Det spelet är fantastiskt, håller absolut med. Flygplatsen är oerhört rolig att utforska. Fantastisk bara!

Ska dock "skaffa" Chaos Teory också, hoppas den funkar på datorn bara.

Är Chaos Teory likt Pandora Tomorrow?

Om det är story du vill ha, spela Mystserien.

Är det detta spel du menar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det enda rätta: Deus Ex

Enligt mig är det nog det bästa spelet som gjorts och än idag är det bättre än alla dagens spel :wub:

Grafiken är förstås något åldrad men fortfarande vad jag skulle beskriva som "skarp", "klar", "tydlig" om du förstår vad jag menar..

Det är alltså itne jobbigt att titta på bara för att det är gammalt. (Som vissa gamla spel är >_< )

Håller med om Deus Ex, personligen skulle jag dock inte kalla det DET bästa spelet men det är ett bra spel som du, kicken-san, bör pröva.

Om det är story du vill ha så är ju äventyrsgenren ett givet val. Några personliga favoriter (stroymässigt) i genren är Grim Fandango och Monkey Island-serien; den underbara Kings Quest-serien (1-7) kan också rekommenderas - man bör dock spela dem i kronologisk ordning och tyvärr kan ju vissa "moderna" gamers avskräckas av grafiken och interfacet i t.ex. KQ 1:

kq1_932049_0.gif

Jag förstår inte varför! ;) Det finns btw remakes (jag har inte spelat dem personligen) av KQ 1-3 för den kräsne...

Sen har vi The Longest Journey - bra story även där. En underdog i sammanhanget är "Freddy Pharkas: Frontier Pharmacist", trevlig och lättsam atmosfär med kul story.

Ah, jag kan hålla på hur länge som helst här men det får räcka...

Vidare har vi ju RPG-genren - vi glömmer alla tomtar och troll och då finns det en spelserie som enligt mig sticker ut mer än andra: Fallout-serien! Har du inte spelat Fallout bör du skämmas och omedelbart straffspela i 52 timmar. Get going, soldier!

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor