kicken Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Okej, det är så här att jag inte har världens kraftfullaste dator och i stort sett klarar den inte dom nyare spelen, men så är det även så att jag inte använder datorn som spelmaskin, utan spelkonsoller. Hur som helst kan man ha det tråkigt ibland och jag vill nu spela lite random spel. Och eftersom de nyaste spelen inte funkar så bra, så undrar jag vad det finns för bra och spännande spel som är gjorda före 2004 eller 2003. Gillar alla spel förutom WoW och ja sådant. Det finns ju flera bra spel som jag spelat som bl.a Max Payne, Max Payne 2, Mafia m.fl som alla är gjorda före 2004. Så, vad finns det för suveräna spel som jag kan ha missat? Tack på förhand! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Return to Castle Wolfenstein Medal of Honor Allied Assault Call of Duty Det är väl dom bästa jag kommer på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Thief: The Dark Project Thief II: The Metal Age Baldurs Gate Baldurs Gate 2 Fallout 1 Fallout 2 System Shock 2 Civ Theme Hospital Battlezone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stoffe Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 (redigerad) Som sagt Call of duty med expansion. Midtown madness 1(mitt favoritspel genom tiderna xD) Äldre NFS spel såsom Hot Pursuit och Road Challenge/High Stakes. hum, Battlefield 1942 bör ju fungera på din dator, snorkul online med moddar(Forgotten Hope) om man har en okej connection. Redigerad 29 september, 2007 av Stoffe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Om du vill ha ett spel med lite djup och inte bara en massa pangpang kan du kolla in KotOR. Det är gjort 2003 om jag inte minns fel och bör inte vara så krävande. Men det är grymt roligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 29 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Tackar för tipsen! Förväntar mig mera dock Hur som helst verkar ett par spel spännande, som jag säkerligen kommer testa. Dock undrar jag om det finns mer spel som man spelar en story som är lite mer djup som Eudoros beskrev det som. Max Payne, Hitman och sådan liknande stil? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Unreal Turnament är ju kul. 2004 borde nog din dator klara. Annars finns ju 03. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Unreal Tournament är ju kul. 2004 borde nog din dator klara. Annars finns ju 03. Eller så lirar man det första Tournament-spelet från '99. Ah, flashbacks... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Puslakan Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 "Splinter cell" Är ett riktigt bra spel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 No One Lives Forever är asbra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Det enda rätta: Deus Ex Enligt mig är det nog det bästa spelet som gjorts och än idag är det bättre än alla dagens spel Grafiken är förstås något åldrad men fortfarande vad jag skulle beskriva som "skarp", "klar", "tydlig" om du förstår vad jag menar.. Det är alltså itne jobbigt att titta på bara för att det är gammalt. (Som vissa gamla spel är ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 CS ... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 "Splinter cell" Är ett riktigt bra spel Det var den jag skulle tipsa om också. Underbart spel! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Om kickarN kan stå ut med att spelet är gjort just (tidiga) 2004, så rekommenderar jag även uppföljaren till Splinter Cell, Splinter Cell: Pandora Tomorrow. Jag vet inte om det var för att jag precis hade fått ny dator lagom till det spelet, men det är absolut ett av mina all-time top 10-spel. Varför jag älskar det så mycket vet jag inte, men med sjukt härligt gameplay, spännande banor, intressant story och olika miljöer... så kommer man långt. Ah, sista banan på flygplatsen... Kort sagt - prova Splinter Cell, gillas det, så spela de tre uppföljarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Knights of the Old Republic /2 all the way baby! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Mafia. Diablo II, Diablo II: Lord of Destruction. Warcraft III:Reign of Chaos, Warcraft III: The Frozen Throne. The Settlers IV. Mina bidrag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Om det är story du vill ha, spela Mystserien. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 29 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Om kickarN kan stå ut med att spelet är gjort just (tidiga) 2004, så rekommenderar jag även uppföljaren till Splinter Cell, Splinter Cell: Pandora Tomorrow. Jag vet inte om det var för att jag precis hade fått ny dator lagom till det spelet, men det är absolut ett av mina all-time top 10-spel. Varför jag älskar det så mycket vet jag inte, men med sjukt härligt gameplay, spännande banor, intressant story och olika miljöer... så kommer man långt. Ah, sista banan på flygplatsen... Kort sagt - prova Splinter Cell, gillas det, så spela de tre uppföljarna. Ah, Splinter Cell har jag på PS2. Det spelet är fantastiskt, håller absolut med. Flygplatsen är oerhört rolig att utforska. Fantastisk bara! Ska dock "skaffa" Chaos Teory också, hoppas den funkar på datorn bara. Är Chaos Teory likt Pandora Tomorrow? Om det är story du vill ha, spela Mystserien. Är det detta spel du menar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Är det detta spel du menar? Och dess uppföljare, ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 (redigerad) Det enda rätta: Deus Ex Enligt mig är det nog det bästa spelet som gjorts och än idag är det bättre än alla dagens spel Grafiken är förstås något åldrad men fortfarande vad jag skulle beskriva som "skarp", "klar", "tydlig" om du förstår vad jag menar.. Det är alltså itne jobbigt att titta på bara för att det är gammalt. (Som vissa gamla spel är ) Håller med om Deus Ex, personligen skulle jag dock inte kalla det DET bästa spelet men det är ett bra spel som du, kicken-san, bör pröva. Om det är story du vill ha så är ju äventyrsgenren ett givet val. Några personliga favoriter (stroymässigt) i genren är Grim Fandango och Monkey Island-serien; den underbara Kings Quest-serien (1-7) kan också rekommenderas - man bör dock spela dem i kronologisk ordning och tyvärr kan ju vissa "moderna" gamers avskräckas av grafiken och interfacet i t.ex. KQ 1: Jag förstår inte varför! Det finns btw remakes (jag har inte spelat dem personligen) av KQ 1-3 för den kräsne... Sen har vi The Longest Journey - bra story även där. En underdog i sammanhanget är "Freddy Pharkas: Frontier Pharmacist", trevlig och lättsam atmosfär med kul story. Ah, jag kan hålla på hur länge som helst här men det får räcka... Vidare har vi ju RPG-genren - vi glömmer alla tomtar och troll och då finns det en spelserie som enligt mig sticker ut mer än andra: Fallout-serien! Har du inte spelat Fallout bör du skämmas och omedelbart straffspela i 52 timmar. Get going, soldier! Redigerad 29 september, 2007 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts