Jump to content

Bär du rött idag?

Jazz
 Share

Bär du rött idag?  

78 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ja.

Nej.

Nej.

Aaah! Burn in hell you spammers!! 08zu_858992_0.gif

-----

Nej, jag bär inte rött idag. För utvecklingen i Burma spelar det ingen som helst roll om jag eller några andra odugliga i-lands-människor traskar omkring i röda kläder. Patetiskt! Det är ungefär jämförbart med det där släcka-ljuset-i-en-timme-tramset för att "demonstrera" mot klimatförändringen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

AAAAAAH, jag blir tokig! mad0217_851148_0.gifmad0259_850576_0.gif

En röd tröja har blivit symbolen för dem som stödjer den så kallade Saffransrevolutionen i Burma. I dag fredag hålls demonstrationer för folkets kamp i Burma på många olika håll i världen. Även Sveriges riksdag blev röd för en dag.

- Det är helt fruktansvärt, det som har hänt i Burma. Det är jätteviktigt att omvärlden visar sitt stöd för dem som demonstrerar. Aung San Suu Kyi som har kämpat för demokrati i Burma sedan 80-talet och hon sade en gång "Please use your freedom to promote ours" och det är precis det som är viktigt att vi gör nu, säger Karin Strandås, ordförande för Svenska Burmakommittén.

Är det någon jävla prao-elev som har svamlat ihop det där eller? :mellow:

----

Nej, idag hade jag en blå tröja och en blå t-shirt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor