kobbe Skrivet 30 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2007 (redigerad) Alltså vafan, tror du att det finns en definition på vad "att komma långt i livet" innebär, som är en allmän sanning och den enda rätta? Att sitta på ett kontor som chef med en fet lön, en villa i en fin förort och Volvo? En lagom söt fru och rvå barn och en hund? Jag tänkte exakt likadant när jag gick i typ sexan, men sen dess har jag kommit på bättre tankar. Och ärligt talat, HAHAHA du är så jävla blåst, sitt du där i din armanikostym och mys, bara för att jag spenderar mina pengar på saker du tycker är onödigt (inget av det du nämnde, mcdonals smakar bajs, moppar är töntigt och tvspel tröttnar man på efter 3 veckor.. egen erfarenhet) just nu, betyder ju inte det att du på något sätt att du skulle få ett, i dina ögon, bättre jobb än mig i framtiden. Förresten är jag mycket smartare än du Just nu tänker jag inte alls på vad jag ska göra om 25 år, utan istället vad jag ska göra nästa helg och det är faktiskt betydligt roligare. Nu slösar du ju inte pengarna på moppen, mcdonalds och spel. Och då kan man anse att du sparar men slösar upp dom pengarna direkt på något annat. Och så finns de en mix av att spara och ha roligt precis som darkjak säger. Man behöver inte vara en sparare som bara lägger pengarna på hög för att det kann komma till användning någon gång. Alla vi människor har olika drömmar om livet, vissa tänkar på att har roligt nu och andra tänker betydligt mer långsiktigt. en person kanske gillar att sitta på sitt kontor och jobba, Någon måste jobba som dom jobben. Fast det kan nog inte vara så roligt. själv så ska jag helst börja jobba med något praktiskt som man får träffa folk. de som tänker långsiktigt tänker kanske på att skaffa barn. Ska man lefa för barnen eller inte? Man kan säkert göra många roliga saker med sina barn som man kommer ihåg resten av livet. Det jag menar är att vi alla har olika prioriteter här i livet. har man en villa som är ens barn mycket mera fria och kan leka på gården m.m. Visst är det roligt att ha ett medelbra hus som inte behöver repas och som är mycket trevligare att bo i. En medelbra bil som är trevlig och skön. Edit: släpp det dära med att "komma långt i livet", jag kanske tycker att man kommer långt i livet om man festar medans en annan tycker att man kommer långt om man har pengar. skiter i armanikostymer Redigerad 30 september, 2007 av kobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 30 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2007 (redigerad) Här kastas det skit till höger och vänster märker jag. Har ni roligt? Hähä, tyckte det verkade lite komiskt. Jag blev sur fär han verkade tycka han var bättre än andra, så då gjorde jag likadant. Rätt tvetydigt, kan jag hålla med om nu i efterhand Du klagar alltså på hans defenition av "att komma långt i livet", samtidigt som du hävdar att det bara finns ett sätt att ha ett roligt/innehållsrikt liv. När sa jag att hur jag tänkte var det enda sättet? Och egentligen klagar jag bara på att han säger att hans är den som innebär "att komma långt i livet", när det egentligen är helt individuellt. Och att han har en föreställning om hur han ska sitta i en armanikostym och besluta om vi ska ha löneförhöjning eller inte, störde jag mig rejält på. kobbe: jag håller helt med dig, jag har inte heller någonting emot att bo i ett hus. Men det innebär ju inte att det skulle vara det enda rätta, och att det och att ha mycket pengar är "att komma långt i livet". Men det behöver inte vara antingen eller, jag har kul nu och tänker ha kul om 20 år också, bara att jag inte tänker på det nu. Iochförsig känner nog alla så, förhoppningsvis i alla fall. Och ursäkta darkjak, jag överdrev igår. Du kan säkert ha kul, och det är ditt liv. När jag reagerade på att Perlan verkade tycka att det bara fanns ett sätt att leva sitt liv gjorde jag nästan likadant själv. Redigerad 30 september, 2007 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Perlan Skrivet 30 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 september, 2007 Och ursäkta darkjak, jag överdrev igår. Du kan säkert ha kul, och det är ditt liv. När jag reagerade på att Perlan verkade tycka att det bara fanns ett sätt att leva sitt liv gjorde jag nästan likadant själv. Kanske inte var tillräckligt tydlig, med jag har min plan och jag respekterar dig(och er alla andra) som har en egen. Det med Armanikostymen & "chef-tankarna" var överdrivet&dumt rent sagt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 30 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2007 Kanske inte var tillräckligt tydlig, med jag har min plan och jag respekterar dig(och er alla andra) som har en egen. Det med Armanikostymen & "chef-tankarna" var överdrivet&dumt rent sagt. Skönt att höra Ledsen att jag kallade dig blåst, då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 30 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2007 Kanske inte var tillräckligt tydlig, med jag har min plan och jag respekterar dig(och er alla andra) som har en egen. Det med Armanikostymen & "chef-tankarna" var överdrivet&dumt rent sagt. Din signatur är för bred. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 30 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2007 Din signatur är för bred. Och jävligt ful. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 30 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2007 Jag är bra mycket yngre & har hört mycket sämre saker: självklart är det så jaadå det är gulligt, enligt mig Personangrepp: Jag lever hellre så som du tror, än att leva som dig. Du verkar rätt rutten. I princip allt, enligt mig låter som att du ställt in dig på att sparare Är tråkiga. Jag är inte världens sparare faktiskt. Men pengar har jag alltid, no problemo. Och självklart finns det sparare som ÄR tråkiga. Det finns spenderare som ÄR tråkiga med. Tråkig vet jag dock inte nån person som Känner mig ser mig som, om jag inte är trött kanske? Rutten är jag, rakt igenom. Men jag har gjort mer än vad du kommer göra dom nästa 30 åren om man ska se hur du beskriver ditt liv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Perlan Skrivet 30 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 september, 2007 Tack P-C, Visst Stellhell, säger du så så, får hålla låg profil i mitt liv för att inte komma ikapp. Jag fixade en ny avatar. Nu håller vi oss till ämnet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 1 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2007 (redigerad) Börjar man PLANERA sin ekonomi alltför grundligt dröjer det inte länge innan man utvecklar en osund kärlek till hammare och skäror. "Hmm.. Hur mycket ska jag lägga i festbudgeten i nästa femårsplan?" Redigerad 1 oktober, 2007 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 1 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2007 Lagom är lagom. Jag köper aldrig onödiga grejor, men har ändå det mesta jag vill ha. Jag har på senare tid dragit ned rejält på onödiga saker till sparande för större köp, som desvärre inte har blivit så mycket av. Jag får 1000:-/månaden, och nu har jag äntligen byggt upp en stadig grund. När jag får tillfälle skall jag inhandla lite kläder, och nästa månad blir det nog mine efterlängtade Strata. Skulle heller inte tacka nej till ett jobb, men dessvärre tror jag att det skulle vara svårt och få ihop: jag tränar tre gånger i veckan och spelar två matcher varje helg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 1 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2007 Börjar man PLANERA sin ekonomi alltför grundligt dröjer det inte länge innan man utvecklar en osund kärlek till hammare och skäror. "Hmm.. Hur mycket ska jag lägga i festbudgeten i nästa femårsplan?" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts