darkjak Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Att gå runt med samma par jeans i fem år är inte jätteroligt, imo. Jag har inte ett par jeans. Jag har minst tio par, varav en del är relativt nyinköpta, men jag har några par jeans som har rätt många år på nacken. De gamla ser lika fräscha ut som de gamla. Vad gör ålder, det är en siffra. Det är skicket som spelar roll. Med fiender menar jag folk som ogillar mig, och som jag ogillar tillbaka. Sådanna som man har haft otrevliga samtal med, och som betett sig illa mot en. @Tommy Killer Jag tänker inte kalla något land för fiende förrän de landstiger i Sverige, eller något annat EU-land. Jag är mer orolig för ett militärt angrepp från Kina än från Ryssland. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Skojar du med mig? Säg mig något med min sparsamhet som gör mitt liv tråkigare. Jag kan säga dig, att under det år jag gjort lumpen har jag fått mer minnen än vad en genomsnittlig person har på ett årtionde. Och det faktum att jag inte tänker skaffa ungar i alltför ung ålder (inga ungar innan 30). Jag har givit mig fan på att jag ska ha allt här i livet, och hittills verkar det gå bra. Jag har gjort lumpen, skaffat mig en bil, lyckats komma in på den högskoleutbildning jag vill ha, jag har många vänner, flickorna gillar mig och jag har knappt några fiender PLUS att jag inte har någon större ekonomisk nöd. Och så har jag minnen i överflöd. Du kommer ha minnen, men inga erfarenheter förutom lumpen. Fan, man ska spendera pengarna. Ut och slänga med dem i en lång vit limo i Las Vegas, pissa i en flaska och slå någon över huvudet med den sedan kramas och skratta, tatuera in ett arlse på ditt arsle bara för att. Konservation är tråkigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Skojar du med mig? Säg mig något med min sparsamhet som gör mitt liv tråkigare. Jag kan säga dig, att under det år jag gjort lumpen har jag fått mer minnen än vad en genomsnittlig person har på ett årtionde. Och det faktum att jag inte tänker skaffa ungar i alltför ung ålder (inga ungar innan 30). Jag har givit mig fan på att jag ska ha allt här i livet, och hittills verkar det gå bra. Jag har gjort lumpen, skaffat mig en bil, lyckats komma in på den högskoleutbildning jag vill ha, jag har många vänner, flickorna gillar mig och jag har knappt några fiender PLUS att jag inte har någon större ekonomisk nöd. Och så har jag minnen i överflöd. Du sparar dina pengar till ett tråkigare liv. Personerna som slösar sina pengar, tar dagen som den kommer och bara kommer leva livet kommer ha så mycket mer livsnjutning än du någonsin kommer få känna. Du har gjort lumpen, men det har alla dom andra som har använt sina pengar också. Och dom har haft det roligare. Dom slösar hela sin besparing och tågluffar i asien i ett par månader. Du tackar nej för du vill spara dina pengar till ett stort hus när du är 30.. Du inser inte hur jävla tråkigt det där är. Jag skulle inte banga på tågluffningen en sekund, och skulle kunna leva i en lägenhet resten av livet om det är det som krävs för att få det att gå ihop. Om du fortsätter som du gör så kommer du sitta på en stor hög med pengar när du är pansionär och inte vilja slösa dom, och du har då sparat dina pengar helt i onödan. Din pansion ska vara slut när du där, du jobbar inte för att dina barn och barnbarn ska leva gott. Det är ett eget ansvar att skaffa egna pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Du sparar dina pengar till ett tråkigare liv. Personerna som slösar sina pengar, tar dagen som den kommer och bara kommer leva livet kommer ha så mycket mer livsnjutning än du någonsin kommer få känna. Du har gjort lumpen, men det har alla dom andra som har använt sina pengar också. Och dom har haft det roligare. Nope. Mina polare har supit bort allt. Det är allt de gjort. SUPIT bort det, på äkta svenssonmanér. Dom slösar hela sin besparing och tågluffar i asien i ett par månader. Du tackar nej för du vill spara dina pengar till ett stort hus när du är 30.. Du inser inte hur jävla tråkigt det där är. När sa jag att exempelvis tågluffning är en dålig investering? Det kan vara värt det, påstå inte att jag skrivit nåt annat. Jag planerade själv att åka europa runt, men det blev strul med CSN, så jag sket i det. Jag skulle inte banga på tågluffningen en sekund, och skulle kunna leva i en lägenhet resten av livet om det är det som krävs för att få det att gå ihop. DET skulle däremot jag inte göra. Tågluffningen varar ett par månader, resten av mitt liv kommer förhoppningsvis vara i minst sextio år. Synd att vi inte håller på med en vänster vs höger topic, för det uttrycket skulle verkligen quotas SÅ snabbt. Vänsterfolk slösar bort sina pengar, sen surar de över att de rika har mycket mer. Om du fortsätter som du gör så kommer du sitta på en stor hög med pengar när du är pansionär och inte vilja slösa dom, och du har då sparat dina pengar helt i onödan. Din pansion ska vara slut när du där, du jobbar inte för att dina barn och barnbarn ska leva gott. Det är ett eget ansvar att skaffa egna pengar. Hördedu, jag kommer inte sitta på en hög pengar. Har jag råd att spendera pengar på något jag vill ha (vilket per definition en student, alltså jag inte har) så gör jag det. Och vad i helvette betyder "Din pansion ska vara slut när du där"? Och jag kommer inte sluta jobba bara för att ungarna ska få jobb. Dom kommer fan få skaffa stålar själva. Jag kommer, liksom farsan, jobba långt in på pensionsåldern, om jag njuter av mitt jobb så som han gör. Man behöver inte slösa för att ha kul. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Man kan ha roligt på stan och härja utan att det kostar en massa pengar. Så vad är skillnaden mellan det och supa liksom? Tycker det är ganska värt att åka på semester om man gör något på det stället man far till. och som många sa inte bara sitta och sola. Tänk hur mycket mera du får uppleva om du rör dig istället. Man sparar pengar på ett sätt och slösar det på ett annat. Jeans som man använder i 5 år inte helt fel, bara du har flera olika par. alltså inte bara samma dag ut och dag in. jeansen ser inte så olika ut. Alla andra plagg tycker jag man borde köpa nya. Det som darkjak sa om att vissa är rikare än andra, beror dels på att de "fattiga" kanske slösar pengarna på "onödiga" saker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Spendera pengar på saker man älskar? Förstå att pris, spelar inte roll. Det är värdet inom det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Perlan Skrivet 29 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Det är folk som Darkjak som kommer långt i livet. Medans polarna spenderar pengarna på tvspel, styla&trimma mopeder, äta varjedag på mcdonalds, köper onödiga möbler, super sig under bordet, helt enkelt inte tänker framåt, så är vi inte hemma och Sparar på en matta i vardagsrummet. Såklart ska man vara med&ha kul! Men inte göra ALLT som alla andra, kanske festa med fyra öl istället för 15&äta billigare hemlagat från city gross? Medans "snitt-svennen"(mycket mer än snittet av svenska befolkningen är spenderare) jobbar röven av sig, för att betala igen alla sina lång de tagit ut, kommer vi förmodligen att bära en Armanikostym&fundera på ifall du kanske förtjänar en löneförhöjning? Bara vi inte gör så som du förväntar dig att vi kommer göra, spara tills vi blir pensionär *skratt* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Archemra Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Den 20:de varje månad får jag 1050 kr. Runt den 5:e nästa månad har pengarna gått åt till godis, kläder, bussbiljetter, pizza och kebab. Då lånar jag pengar av kompisar till mer godis och pizza, som jag får betala tillbaka den 20:de, då jag har nya pengar. Köper det mesta själv, och sparar inget. Har inget i några fonder eller dylikt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Medans "snitt-svennen"(mycket mer än snittet av svenska befolkningen är spenderare) jobbar röven av sig, för att betala igen alla sina lång de tagit ut, kommer vi förmodligen att bära en Armanikostym&fundera på ifall du kanske förtjänar en löneförhöjning? Bara vi inte gör så som du förväntar dig att vi kommer göra, spara tills vi blir pensionär *skratt* Ni kommer ju ha råd att göra något roligt också. Verkligen. "Hmm.. Ska jag verkligen ta och dra på den där krogen med polarna idag? Hmm.. Naah, det är för dyrt, jag stannar och räknar frimärken istället." Skoj. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Perlan Skrivet 29 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 (redigerad) Ni kommer ju ha råd att göra något roligt också. Verkligen. "Hmm.. Ska jag verkligen ta och dra på den där krogen med polarna idag? Hmm.. Naah, det är för dyrt, jag stannar och räknar frimärken istället." Skoj. Jag har varit i det läget, men jag har aldrig suttit hemma, om jag inte varit sjuk eller liknande. Edit: om det är så som de flesta gör på krogar: ragga, så raggar jag bättre utan alkohol i min kropp. Jag sparar hellre mina öl till ett stort tillfälle så kan jag ha extra roligt då Redigerad 29 september, 2007 av Perlan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Jag har varit i det läget, men jag har aldrig suttit hemma, om jag inte varit sjuk eller liknande. Edit: om det är så som de flesta gör på krogar: ragga, så raggar jag bättre utan alkohol i min kropp. Jag sparar hellre mina öl till ett stort tillfälle så kan jag ha extra roligt då Sämsta jag hört i hela mitt liv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 WRONG! Vad sa jag innan? Jag har sparat pengar genom att gå runt i märkesbrallor. Efter lumpen hade jag råd att köpa en bil. En asnajsig Celica, som antagligen ska ut på banan nästa vallåkraträff. Istället för att jobba skiten av mig halva sommaren, och sedan bli av med allt på en vecka i spanien, jobbar jag lite när jag vill, och när jag vill åker jag en mil ner till stranden under sommaren. Jag ser inte tjusningen i att supa skallen av mig. Visst, några få öl, eller en drink, så man blir lite marginellt påverkad, och därigenom mer social går an, men varför super alla svenskar tills dom spyt och får minnesluckor? Jag klarar mig finfint utan. Jag har det überkul, trots att jag uppenbarligen är en av få kapitalister på forumet. You only live once, det stämmer. Därför vill jag ha kul hela min livstid. För mig har livet bara blivit bättre och bättre. Det enda året som inte överglänst föregående år i mitt liv var sista året i gymnasiet, då jag blev halvt ihjälstressad av prov och skit. Och jag kan säga er, att då ni kommer att ha betalt av era studieskulder, betalt av lånet på bilen och huset, kommer jag antagligen att ha en mycket finare bil och ett mycket finare hus, eftersom att jag aldrig har haft någon orsak att tänka på lån. Min hälsa kommer vara mycket bättre, därför att jag inte har förstört min kropp med alkohol och tobak. Långsiktigt tänkande när man är ung? Du är ju tråkig, det är bara att du har lurat dig själv att du har kul. Jag skiter fullständigt i om du har finare hus eller bil än mig, det finns betydligt viktigare saker här i livet. Åldern jag befinner mig i nu är antagligen då man har roligast i hela sitt liv, och det tänker jag ta vara på utan att bry mig om vilken bil jag har om 20 år. Att ha allting planerat in i minsta detalj, att ha hela sitt liv framför ögonen, måste vara det värsta som finns. Jag har ingen aning om vad jag ska göra, bo, gilla, och uppleva. Det känns jävligt bra! Det är folk som Darkjak som kommer långt i livet. Medans polarna spenderar pengarna på tvspel, styla&trimma mopeder, äta varjedag på mcdonalds, köper onödiga möbler, super sig under bordet, helt enkelt inte tänker framåt, så är vi inte hemma och Sparar på en matta i vardagsrummet. Såklart ska man vara med&ha kul! Men inte göra ALLT som alla andra, kanske festa med fyra öl istället för 15&äta billigare hemlagat från city gross? Medans "snitt-svennen"(mycket mer än snittet av svenska befolkningen är spenderare) jobbar röven av sig, för att betala igen alla sina lång de tagit ut, kommer vi förmodligen att bära en Armanikostym&fundera på ifall du kanske förtjänar en löneförhöjning? Bara vi inte gör så som du förväntar dig att vi kommer göra, spara tills vi blir pensionär *skratt* Alltså vafan, tror du att det finns en definition på vad "att komma långt i livet" innebär, som är en allmän sanning och den enda rätta? Att sitta på ett kontor som chef med en fet lön, en villa i en fin förort och Volvo? En lagom söt fru och rvå barn och en hund? Jag tänkte exakt likadant när jag gick i typ sexan, men sen dess har jag kommit på bättre tankar. Och ärligt talat, HAHAHA du är så jävla blåst, sitt du där i din armanikostym och mys, bara för att jag spenderar mina pengar på saker du tycker är onödigt (inget av det du nämnde, mcdonals smakar bajs, moppar är töntigt och tvspel tröttnar man på efter 3 veckor.. egen erfarenhet) just nu, betyder ju inte det att du på något sätt att du skulle få ett, i dina ögon, bättre jobb än mig i framtiden. Förresten är jag mycket smartare än du Just nu tänker jag inte alls på vad jag ska göra om 25 år, utan istället vad jag ska göra nästa helg och det är faktiskt betydligt roligare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Perlan Skrivet 29 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Sämsta jag hört i hela mitt liv. Jag är bra mycket yngre & har hört mycket sämre saker: du vill spara dina pengar till ett stort hus när du är 30..självklart är det så Om du fortsätter som du gör så kommer du sitta på en stor hög med pengar när du är pansionär och inte vilja slösa dom, och du har då sparat dina pengar helt i onödan. Din pansion ska vara slut när du där, du jobbar inte för att dina barn och barnbarn ska leva gott. Det är ett eget ansvar att skaffa egna pengar.jaadå Arbetslös, hatar Arbetsförmedlingen och har väl några kronor på kontot kvar.. Skylldig morsan ett par tusen och även farsan vill ha tillbaka 1500..det är gulligt, enligt mig Du kommer ha bättre hus, bil och hälsa. Vi kommer ha ett helt liv att komma ihåg när vi sitter i gungstolen med barnbarnen. Du kommer ha en hög med pengar och minnas hur jävla tråkig du har varit hela ditt liv.Personangrepp: Jag lever hellre så som du tror, än att leva som dig. Du verkar rätt rutten. I princip allt, enligt mig låter som att du ställt in dig på att sparare Är tråkiga. Jag är inte världens sparare faktiskt. Men pengar har jag alltid, no problemo. Och självklart finns det sparare som ÄR tråkiga. Det finns spenderare som ÄR tråkiga med. Tråkig vet jag dock inte nån person som Känner mig ser mig som, om jag inte är trött kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Jag lever hellre så som du tror, än att leva som dig. Du verkar rätt rutten. Han kanske är rutten ( ) men han verkar fan ha ett mycket roligare liv än dig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Perlan Skrivet 29 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 (redigerad) Alltså vafan, tror du att det finns en definition på vad "att komma långt i livet" innebär, som är en allmän sanning och den enda rätta? Att sitta på ett kontor som chef med en fet lön, en villa i en fin förort och Volvo? En lagom söt fru och rvå barn och en hund? Jag tänkte exakt likadant när jag gick i typ sexan, men sen dess har jag kommit på bättre tankar. Och ärligt talat, HAHAHA du är så jävla blåst, sitt du där i din armanikostym och mys, bara för att jag spenderar mina pengar på saker du tycker är onödigt (inget av det du nämnde, mcdonals smakar bajs, moppar är töntigt och tvspel tröttnar man på efter 3 veckor.. egen erfarenhet) just nu, betyder ju inte det att du på något sätt att du skulle få ett, i dina ögon, bättre jobb än mig i framtiden. Förresten är jag mycket smartare än du Just nu tänker jag inte alls på vad jag ska göra om 25 år, utan istället vad jag ska göra nästa helg och det är faktiskt betydligt roligare. Jag nekar inte till att du är smartare än mig, har inte påstått det. Det är du säkert, rent intelligensmässigt. Jag tog mcdonkan, mopeden & spelen som exempel. Jag har inte sagt att jag kommer få ett bättre jobb än dig, jag bryr mig inte heller. Skillnaden mellan dig och mig är att jag tänker cirka 250 gånger längre fram, och det tycker jag är betydligt roligare än att bara tänka "den festen ska jag på nästa helg", så jag har lite större drömmar. Han kanske är rutten ( ) men han verkar fan ha ett mycket roligare liv än dig Saken är det att vi känner inte varandra. Ingen här känner mig bra, och det kommer ni inte heller att göra. Mitt liv älskar jag. Redigerad 29 september, 2007 av Perlan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 (redigerad) Jag nekar inte till att du är smartare än mig, har inte påstått det. Det är du säkert, rent intelligensmässigt. Jag tog mcdonkan, mopeden & spelen som exempel. Jag har inte sagt att jag kommer få ett bättre jobb än dig, jag bryr mig inte heller. Skillnaden mellan dig och mig är att jag tänker cirka 250 gånger längre fram, och det tycker jag är betydligt roligare än att bara tänka "den festen ska jag på nästa helg", så jag har lite större drömmar. Saken är det att vi känner inte varandra. Ingen här känner mig bra, och det kommer ni inte heller att göra. Mitt liv älskar jag. Du suger vafan, svara på nåt av det viktiga jag skriver istället. Nä, jag tänker på betydligt mer än vilken fest jag ska på, vad får dig att tro att jag bara festar? Igår var tredje och ett halvt:e gången i mitt liv jag var full, så det stämmer inte in så bra. När du tror att du ska få fundera på om du ska ge mig en löneförhöjning, vad menar du då om inte att du är smartare än mig? att du är duktigare på att planera ditt liv? men hursomhelst, du får gärna chefsjobbet, det lär ju vara skittråkigt ändå. "Tror du att det finns en definition på vad "att komma långt i livet" innebär, som är en allmän sanning och den enda rätta? Att sitta på ett kontor som chef med en fet lön, en villa i en fin förort och Volvo? En lagom söt fru och rvå barn och en hund? - är det så du vill ha det i framtiden? erkänn nu? Och det är faktiskt inget fel med det, men hävda inte att du är förmer än andra bara för det. Redigerad 29 september, 2007 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 30 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2007 Ni kommer ju ha råd att göra något roligt också. Verkligen. "Hmm.. Ska jag verkligen ta och dra på den där krogen med polarna idag? Hmm.. Naah, det är för dyrt, jag stannar och räknar frimärken istället." Skoj. Jag drar på krogen oavsett om jag anser mig ha råd att supa eller inte. Hur ni generaliserar är helt otroligt. Så här kan man summera resultatet av mina besparingar. Jag har varit ute och festat minst lika mycket som gänget, men inte varit på fyllan. Jag har en bil, och en massa stålar över, det har inte dom. Eftersom att jag var nykter kunde jag få mycket större framgång hos tjejerna. Då alla stack för att lira laserdome, gjorde jag det också. Under året var jag på bio närmre tio gånger och såg olika filmer, det hade gänget inte råd med i längden. Nästa år ska arbetet på bilen slutföras, och åket ska mullra runt på vallåkra, för det är min passion; vackra, snabba bilar. Försök inte att säga att dom hade det rolikare än jag, för jag har varit full, och det har inte varit underhållande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 30 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2007 Här kastas det skit till höger och vänster märker jag. Har ni roligt? Förresten är jag mycket smartare än du Du suger vafan Och det är faktiskt inget fel med det, men hävda inte att du är förmer än andra bara för det. Hähä, tyckte det verkade lite komiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 30 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2007 Den här tråden har urartat till en diskussion om vad som är kul och vad som inte är kul. Mjo, jag har alltid undrat... Eller så ägnar jag mig åt saker som jag själv tycker är kul och skiter i vad andra har för intressen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 30 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2007 (redigerad) Tycker det här är jävligt löjligt. "ÖHÖH, DU HAR INGET ROLIGT LIV FÖR DU SLÖSAR INTE BORT DINA PENGAR!11 " Det är knappt att jag överdrev meningen här ovan, för det är precis det ni sitter och tjatar om om och om igen. Vad är det som säger att det kostar pengar att leva livet? Alltså vafan, tror du att det finns en definition på vad "att komma långt i livet" innebär, som är en allmän sanning och den enda rätta? Att sitta på ett kontor som chef med en fet lön, en villa i en fin förort och Volvo? En lagom söt fru och rvå barn och en hund? Just nu tänker jag inte alls på vad jag ska göra om 25 år, utan istället vad jag ska göra nästa helg och det är faktiskt betydligt roligare. Du klagar alltså på hans defenition av "att komma långt i livet", samtidigt som du hävdar att det bara finns ett sätt att ha ett roligt/innehållsrikt liv. Redigerad 30 september, 2007 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts