Karatemorfar Skrivet 28 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2007 Upplåsta iPhones kommer antagligen att låsas med nästa firmwareuppdatering. Men funkar gör dom. Ja, alltså. Den funkar. Du kan lägga in musik och sånt samt surfa på internet, men du kan inte använda den som telefon. Hoppas det kommer en säker källa snart som säger att man kan köpa en iPhone i USA och sedan på nått sätt låsa upp den i Sverige. Vad jag har hört så har Tele2 köpt rättigheten till iPhone i Sverige, så jag gissar på att det blir ett abonemang för iPhone, och det blir mäkta dyrt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 (redigerad) Ja, alltså. Den funkar. Du kan lägga in musik och sånt samt surfa på internet, men du kan inte använda den som telefon. Hoppas det kommer en säker källa snart som säger att man kan köpa en iPhone i USA och sedan på nått sätt låsa upp den i Sverige. Vad jag har hört så har Tele2 köpt rättigheten till iPhone i Sverige, så jag gissar på att det blir ett abonemang för iPhone, och det blir mäkta dyrt. Bra att du hänger med i svängen när vi talar om såna här saker. Du kan använda vilket jävla SIM du vill sedan flera veckor. Edit. Det räckte med ett "jävla". Redigerad 29 september, 2007 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Alltså okej, du sparar pengar men måste ju vara sjukt tråkigt att leva sådär. Jag är själv ganska snål men det där tar nog ändå priset. You only live once you know! (except if you're hindu - but let's not go there... ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Bra att du hänger med i svängen när vi talar om såna här saker. Du kan använda vilket jävla SIM du vill sedan flera veckor. Edit. Det räckte med ett "jävla". Jasså? Så jag kan alltså slänga in mitt Halebop kort redan idag och det funkar då att ringa och allt som ska funka fungerar ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Jasså? Så jag kan alltså slänga in mitt Halebop kort redan idag och det funkar då att ringa och allt som ska funka fungerar ? Om du inte har uppdaterat till nyaste firmwaren så kan du låsa upp den och använda vilket gsm-sim du vill, japp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Fick du dem kontant? Gammal quote men... Ehh, nej... Tror du dom stoppar 830kr i ett kuvert och skickar runt till alla som köpt en kamrera? Pengarna blev såklart insatta på mitt konto. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Om du inte har uppdaterat till nyaste firmwaren så kan du låsa upp den och använda vilket gsm-sim du vill, japp. Jag förstår inte så mycket av det där. Men, om vi säger såhär: Jag åker till USA eller köper en iPhone över nätet så kan jag ta hem den till Sverige och sätta in mitt Halebop kort i sim-kortläsaren och sedan funkar den precis som den ska? Eller måste jag koppla upp den på nått sätt och ladda ner något? Och, är det svårt i sånna fall? Blev väldigt sugen på att köpa en iPhone nu från USA efter som dollar-kursen är så dålig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Jag förstår inte så mycket av det där. Men, om vi säger såhär: Jag åker till USA eller köper en iPhone över nätet så kan jag ta hem den till Sverige och sätta in mitt Halebop kort i sim-kortläsaren och sedan funkar den precis som den ska? Eller måste jag koppla upp den på nått sätt och ladda ner något? Och, är det svårt i sånna fall? Blev väldigt sugen på att köpa en iPhone nu från USA efter som dollar-kursen är så dålig. Du måste tanka ett program till telefonen som tar bort låset. Sen funkar allt. Men om du köper en precis nu så får du antagligen en med firmware 1.1.1 och det är än sålänge låst. Men folk jobbar på att fixa det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Du måste tanka ett program till telefonen som tar bort låset. Sen funkar allt. Men om du köper en precis nu så får du antagligen en med firmware 1.1.1 och det är än sålänge låst. Men folk jobbar på att fixa det. Men om jag hittar en med en tidigare firmware (som jag inte har en aning om vad det är) så funkar det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 vad jag har hört (eller läst) så kunde man inte ringa med den om man låste upp den. Men det kan vara fixat nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 ALLT fungerar (förutom visual voicemail såklart)....plz niggaz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Alltså okej, du sparar pengar men måste ju vara sjukt tråkigt att leva sådär. WRONG! Vad sa jag innan? Jag har sparat pengar genom att gå runt i märkesbrallor. Efter lumpen hade jag råd att köpa en bil. En asnajsig Celica, som antagligen ska ut på banan nästa vallåkraträff. Istället för att jobba skiten av mig halva sommaren, och sedan bli av med allt på en vecka i spanien, jobbar jag lite när jag vill, och när jag vill åker jag en mil ner till stranden under sommaren. Jag ser inte tjusningen i att supa skallen av mig. Visst, några få öl, eller en drink, så man blir lite marginellt påverkad, och därigenom mer social går an, men varför super alla svenskar tills dom spyt och får minnesluckor? Jag klarar mig finfint utan. Jag har det überkul, trots att jag uppenbarligen är en av få kapitalister på forumet. You only live once, det stämmer. Därför vill jag ha kul hela min livstid. För mig har livet bara blivit bättre och bättre. Det enda året som inte överglänst föregående år i mitt liv var sista året i gymnasiet, då jag blev halvt ihjälstressad av prov och skit. Och jag kan säga er, att då ni kommer att ha betalt av era studieskulder, betalt av lånet på bilen och huset, kommer jag antagligen att ha en mycket finare bil och ett mycket finare hus, eftersom att jag aldrig har haft någon orsak att tänka på lån. Min hälsa kommer vara mycket bättre, därför att jag inte har förstört min kropp med alkohol och tobak. Det som altid skillt mig från mina kamrater har varit långsiktigt tänkande. Dessa har varit chockerade över mina ekonomiska framgångar, och fått för sig att jag får massvis med pengar av mina föräldrar, vilket jag inte gjort. Och faktum kvarstår: det är utomordentligt idiotiskt att resa någonstans om man ska göra exakt samma skit man kan göra här i landet. Ska man utomlands ska man se till att uppleva kulturen och folket, inte bara genom att låta lokalbefolkningen serva dig. Ska man ligga på stranden och sola, stick till Gotland, Öland, eller Västkusten. Ska du sola vid poolen, och ta ett dopp nån gång, stick till närmsta utomhusbassäng. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 WRONG! Vad sa jag innan? Jag har sparat pengar genom att gå runt i märkesbrallor. Efter lumpen hade jag råd att köpa en bil. En asnajsig Celica, som antagligen ska ut på banan nästa vallåkraträff. Istället för att jobba skiten av mig halva sommaren, och sedan bli av med allt på en vecka i spanien, jobbar jag lite när jag vill, och när jag vill åker jag en mil ner till stranden under sommaren. Jag ser inte tjusningen i att supa skallen av mig. Visst, några få öl, eller en drink, så man blir lite marginellt påverkad, och därigenom mer social går an, men varför super alla svenskar tills dom spyt och får minnesluckor? Jag klarar mig finfint utan. Jag har det überkul, trots att jag uppenbarligen är en av få kapitalister på forumet. You only live once, det stämmer. Därför vill jag ha kul hela min livstid. För mig har livet bara blivit bättre och bättre. Det enda året som inte överglänst föregående år i mitt liv var sista året i gymnasiet, då jag blev halvt ihjälstressad av prov och skit. Och jag kan säga er, att då ni kommer att ha betalt av era studieskulder, betalt av lånet på bilen och huset, kommer jag antagligen att ha en mycket finare bil och ett mycket finare hus, eftersom att jag aldrig har haft någon orsak att tänka på lån. Min hälsa kommer vara mycket bättre, därför att jag inte har förstört min kropp med alkohol och tobak. Det som altid skillt mig från mina kamrater har varit långsiktigt tänkande. Dessa har varit chockerade över mina ekonomiska framgångar, och fått för sig att jag får massvis med pengar av mina föräldrar, vilket jag inte gjort. Och faktum kvarstår: det är utomordentligt idiotiskt att resa någonstans om man ska göra exakt samma skit man kan göra här i landet. Ska man utomlands ska man se till att uppleva kulturen och folket, inte bara genom att låta lokalbefolkningen serva dig. Ska man ligga på stranden och sola, stick till Gotland, Öland, eller Västkusten. Ska du sola vid poolen, och ta ett dopp nån gång, stick till närmsta utomhusbassäng. Ååh, har aldrig läst någon som tänker likadant som jag. Om man ska resa så ska man uppleva kulturen och folket, precis! Nästa mening håller jag dock inte med dig om alls. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Ååh, har aldrig läst någon som tänker likadant som jag. Om man ska resa så ska man uppleva kulturen och folket, precis! Nästa mening håller jag dock inte med dig om alls. Åh, ni två är dom EEEEEEEEENDAAAAAAAA som tänker så! WOW, GUD VAD ALTERNATIVA NI ÄR! ALLA ANDRA förutom NI åker till Ibiza och super men ni är dom ENDA som inte gör det. GUD VAD COOLT! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Åh, ni två är dom EEEEEEEEENDAAAAAAAA som tänker så! WOW, GUD VAD ALTERNATIVA NI ÄR! ALLA ANDRA förutom NI åker till Ibiza och super men ni är dom ENDA som inte gör det. GUD VAD COOLT! Inte lika cool som du. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 @Darkjak: Du kommer ha bättre hus, bil och hälsa. Vi kommer ha ett helt liv att komma ihåg när vi sitter i gungstolen med barnbarnen. Du kommer ha en hög med pengar och minnas hur jävla tråkig du har varit hela ditt liv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 @Darkjak: Du kommer ha bättre hus, bil och hälsa. Vi kommer ha ett helt liv att komma ihåg när vi sitter i gungstolen med barnbarnen. Du kommer ha en hög med pengar och minnas hur jävla tråkig du har varit hela ditt liv. Skojar du med mig? Säg mig något med min sparsamhet som gör mitt liv tråkigare. Jag kan säga dig, att under det år jag gjort lumpen har jag fått mer minnen än vad en genomsnittlig person har på ett årtionde. Och det faktum att jag inte tänker skaffa ungar i alltför ung ålder (inga ungar innan 30). Jag har givit mig fan på att jag ska ha allt här i livet, och hittills verkar det gå bra. Jag har gjort lumpen, skaffat mig en bil, lyckats komma in på den högskoleutbildning jag vill ha, jag har många vänner, flickorna gillar mig och jag har knappt några fiender PLUS att jag inte har någon större ekonomisk nöd. Och så har jag minnen i överflöd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 (redigerad) Skojar du med mig? Säg mig något med min sparsamhet som gör mitt liv tråkigare. Jag kan säga dig, att under det år jag gjort lumpen har jag fått mer minnen än vad en genomsnittlig person har på ett årtionde. Och det faktum att jag inte tänker skaffa ungar i alltför ung ålder (inga ungar innan 30). Jag har givit mig fan på att jag ska ha allt här i livet, och hittills verkar det gå bra. Jag har gjort lumpen, skaffat mig en bil, lyckats komma in på den högskoleutbildning jag vill ha, jag har många vänner, flickorna gillar mig och jag har knappt några fiender PLUS att jag inte har någon större ekonomisk nöd. Och så har jag minnen i överflöd. Knappt, visste inte Ryssland var knappt någon fiende. Redigerad 29 september, 2007 av tommy killer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 jag har knappt några fiender. Fiender? Vadå fiender? Folk som ogillar en? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Säg mig något med min sparsamhet som gör mitt liv tråkigare. Att gå runt med samma par jeans i fem år är inte jätteroligt, imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts