Jump to content

Ekonomi

Perlan
 Share

Recommended Posts

Upplåsta iPhones kommer antagligen att låsas med nästa firmwareuppdatering. Men funkar gör dom.

Jag var ironisk. Självklart skulle jag inte köpa den om det inte gick att låsa upp den. Uppdateringen har redan kommit, men det hindrar fortfarande inte mig från att bara installera den versionen som fungerar. Det lär bli en kamp i stil med PSP, som slutar i att alla nya firmwares blir knäckta efter två dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 130
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Och som dom tjatar om i på TV. Hamna inte i lyxfällan! Varför sticker var och varannan svensk familj till något land långt, långt borta för en massa pengar, när allt de gör är att ligga på stranden, och kanske eventuellt ta ett dopp i havet. .

FEL!

Allt de gör är att ligga vid hotellpoolen. Det är det som är så sjukt. :w000t:

Fick ett brev häromdan förresten.

830kr från Nikon >_< *Kaching!*

Fick du dem kontant?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså okej, du sparar pengar men måste ju vara sjukt tråkigt att leva sådär.

Exakt vad är tråkigt? Att ha en billig bil och att inte bränna en massa pengar på krogen?

Du är bara avundssjuk för att du har köpt så mycket onödigt på sista tiden.. :mellow:

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det för fel med att spendera två veckor på poolkanten/stranden? Vad ska man annars göra på sådana resor?

Jag är en sån person som tycker det är så dumt att ligga vid poolen när det finns en strand alldeles i närheten. Kan verkligeninte förstå varför man föredrar poolen framför havet/stranden, och det var det jag påpekade. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Uteslut inte allting som har med charter-resor nu& försämra charter-resornas "rykte" för att du föredrar stranden istället för att sola vid poolkanten.

Charter-resor kan säkert vara trevligt!

Han har väl aldrig sagt att han hellre ligger på stranden?

Vad jag tror han menar är att det är otroligt tråkigt, oorginellt, grisigt att lägga ut flera tusen på att åka till semesterort nummer ett och sedan ligga där och steka fläsket. "Men hallå det är ju varmt!". Sätt på ett element för helvete, eller åk på en resa som verkligen kan belöna dig med minnen och erfarenheter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du menar själva sättet att resa bara?

Vad är det för fel på charter då? Förutom att det jämt finns en eller två skitstöriga familjer. Samt om det är ett barnvänligt bolag så springer det omkring hundra snorungar och skriker.

Idén om att forsla in äckliga svenska familjer i en äcklig försvenskad semesterby i ett annars potentiellt bra land äcklar mig. Köp en flygstol och ta det som det kommer, att planera resan helt själv i landets riktiga miljö utan möjligheter att köpa "Annikas kanelbullar" är en del av nöjet.

GTA3 freak: WOOOOORD.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick lönen i tisdags. Då hade jag strax under 12000kr. Sen ska jag betala runt 50% av nya datorn så det blir väl 6000 kvar eller något. Men jag har inga stora utgifter så det ska inte vara några problem. Och det var helt klart värt det, hade verkligen tröttnat på 6 år gamla skitdatorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är iofs billigt.... men inte så nice

Säg inte det. Beror ju självklart på, men för att ta ett exempel så åkte vi ned till en bergsby Italien i tre veckor med hyrbil hela tiden, eget hus/lägenhet, bjudna på mat ganska ofta av folket där eller att laga egna rätter med utmärkta råvaror etc. för ungefär samma pris som en tvåveckorsresa till någon koloni i Grekland.

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor