kicken Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Jag får typ bara 500 i månaden. Jag känner mig mindre rik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Perlan Skrivet 27 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Lever på studielån. Har pengar kvar från förra jobbet. Funderar på att satsa på aktier, men jag vet inte om jag vågar. "Om du inte vågar, kan du inte bli en räv. Du kommer fortsätta vara ett får & umgås med fåren." Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 "Om du inte vågar, kan du inte bli en räv. Du kommer fortsätta vara ett får & umgås med fåren." En klar fördel är ju att räven kan något om aktier också. :] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 (redigerad) Fiske på en större båt 100 - 300€ (beror mycket på antalet fiskar man får, men har hittills inte fått lägre än 100€) på 1-3 dagar en gång varje månad, skulle jag ha lite mer ork skulle jag kunna vara 2 gånger i månaden. + Barnbidrag 100€ Redigerad 27 september, 2007 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Får 816kr i månaden och fickpengar utav morsan och farsan då jag behöver och frågar. Var det inte du som skulle börja jobba på ICA? ..och varför en så udda summa som 816 kronor? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Perlan Skrivet 27 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 En klar fördel är ju att räven kan något om aktier också. :] Nånstans måste man börja. Fråga någon som kan någonting om aktier. Hittar du något speciellt, dela med dig=] I Januari ska jag köpa lite aktier, första gången. Jag kan nothing. Men det är inte tillräckligt aktuellt för tillfället, anser jag & och har därmed ingen ork att lära mig. Vad tycker ni om Dollarkursen? Någon som växlat över lite pengar nu? (hade jag haft pengar hade jag verkligen passat på nu!) 1 Amerikansk Dollar är endast värd 6.52kronor! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Vad tycker ni om Dollarkursen? Någon som växlat över lite pengar nu? (hade jag haft pengar hade jag verkligen passat på nu!) 1 Amerikansk Dollar är endast värd 6.52kronor! Har den inte legat där omkring ganska länge nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Vad tycker ni om Dollarkursen? Någon som växlat över lite pengar nu? (hade jag haft pengar hade jag verkligen passat på nu!) 1 Amerikansk Dollar är endast värd 6.52kronor! Jag jublar. Tackar ej nej till en iPhone för 2200 kr trots att jag anser att den har sina brister, vilken telefon får man för det i Sverige? (En kompis åker till USA över nästa lov) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Har den inte legat där omkring ganska länge nu? Jodå, den förväntas bli lägre dessutom... både kriget och problemen med bostadsräntan bidrar starkt till deras kassa ekonomi. Ska över till Hawaii i vinter... mycket trevligt shoppande. Det är faktiskt samma pris på att resa till Hawaii som det är att åka till Thailand. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Wohoo! Kollade precis mitt konto och såg att jag hade fått min lön! 3357 kronor för en helgs arbete är inget att klaga på! 160 kronor i timman! ..och nu till det tråkiga. Tror jag kommer få skatta på det, för nu hamnade jag precis över 17 100 . Men förhoppningsvis så blir det mer jobb innan året är över, så det jämnar nog ut sig.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Wohoo! Kollade precis mitt konto och såg att jag hade fått min lön! 3357 kronor för en helgs arbete är inget att klaga på! 160 kronor i timman! ..och nu till det tråkiga. Tror jag kommer få skatta på det, för nu hamnade jag precis över 17 100 . Men förhoppningsvis så blir det mer jobb innan året är över, så det jämnar nog ut sig.. Du kan få en puss på kinden om jag får hälften av dina pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Perlan Skrivet 27 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Wohoo! Kollade precis mitt konto och såg att jag hade fått min lön! 3357 kronor för en helgs arbete är inget att klaga på! 160 kronor i timman! ..och nu till det tråkiga. Tror jag kommer få skatta på det, för nu hamnade jag precis över 17 100 . Men förhoppningsvis så blir det mer jobb innan året är över, så det jämnar nog ut sig.. Berätta vad du jobbar med =] Orkar du skriva ned dina inkomster? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 (redigerad) Det är fult att tjäna pengar, men fint att vara rik. Själv anser jag mig vara tät så det räcker, ibland känns det som jag spenderar och spenderar. Men det försvinner aldrig. Jag tänker inte ge er några riktiga summor. Dock kan jag avslöja att jag faktiskt bara får 800 av mitt studiebidrag. Jag behöver inte heller oroa mig över att spara till bil eller körkort, det kommer jag få betalt mot att jag aldrig börjar röka. Fair deal. Å andra sidan är det aldrig fel med lite mer handpengar. Redigerad 27 september, 2007 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Berätta vad du jobbar med =] Orkar du skriva ned dina inkomster? Jag går egentligen i skolan, andra året på gymnasiet. I somras jobbade jag fem veckor på en flyttfirma, vi flyttade kontor på Linköpings Universitet. Tjänade då, inklusive semesterersättning, ganska exakt 75 kr/h. Allt som allt blev det 14 200 ungefär. Men för någon månad sedan ringde de och frågade om jag kunde vara med och jobba en helg. Det var Försäkringskassan som skulle flytta, och det var tvunget att vara klart på måndag morgon. De behövde alltså alla människor de kunde få tag på, det kom till och med folk från Stockholm som jobbade på nätterna. Hur som helst så jobbade jag 11 timmar på lördagen och 10 timmar på söndagen. Visste inte riktigt vilken timlön jag skulle få, eftersom det är högre på helgen. Det visade ju att det var mer än dubbelt upp mot vad jag hade i somras, 160 kronor. Fast jag tror att det är dubbelt upp (150 kr/h) som gäller, och att de har lagt till några extra timmar. Utöver detta så har jag inga inkomster, förutom studiebidraget på 950 kronor i månaden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Det är emot mina principer att prata (läs: skryta) om hur mycket pengar jag har/tjänar men eftersom jag är en snål, sniken och girig jävel så har jag så att jag klarar mig. Om inte mina föräldrar betalade min hyra skulle det dock genast se mörkare ut och jag skulle antagligen bli tvungen att *spott* jobba *sköljer munnen med kaustiksoda*. Hemska tanke! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 (redigerad) 400 kr/mån. Snål som jag är så räcker det mer än väl. Handlar sällan saker, min skivbeställning för några dagar sen var lite av en sensation. Har t.ex. varit sugen på en PSP sen det kom, och även fast jag har mycket sparat på kontot så kommer jag aldrig för mig. Samma sak med Wii... När jag fyller år och får ~2000 kronor i present av släkten, så åker pengarna in på kontot, och där ligger de... Går väl i släkten, både far och farfar är riktiga snålvargar. EDIT: Förresten, hur ska det gå med datorn? Behöver en uppgradering, hur ska jag kunna bekosta det? Redigerad 27 september, 2007 av KvaddadPadda Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Förresten, det är först när man flyttar hemifrån och får betala allt själv man märker hur mycket man faktiskt "kostar". Trodde aldrig jag skulle käka upp så mycket pengar som jag hittills gjort... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Förresten, det är först när man flyttar hemifrån och får betala allt själv man märker hur mycket man faktiskt "kostar". Trodde aldrig jag skulle käka upp så mycket pengar som jag hittills gjort... Exakt. Allt blir helt plötsligt svindyrt, så blir man girig och skiter i och äta på en vecka. Javisst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Jag får mitt studiebidrag som ligger på 1050 kr, och när dom pengarna väl är slut brukar jag alltid krama ur några slantar från mamma, hon har lite svårt för att säga nej till sånt . Just nu har jag börjat spara ihop pengar till en gorilla-dräkt, men det går inte så bra, som den slösare jag är. Den kostar dryga tusenlappen, och jag kommer få leva riktigt knapert om jag ska ha råd med den tills halloween, så det blir till att köpa en efter jul istället. Annars är min (och familjens) ekonomi stadig. Vi tog just ett lån på 1,5 miljoner kronor för att kunna helrenovera lägenheten, så payoffs har vi gott om, men det löser sig alltid (Hoppas jag, jag är inte sugen på att ta över restbeloppet när mina föräldrar får bita i gräset). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Jag är pank, mer eller mindre. Ingen inkomst alls, samt ungefär 1500 kr på banken/i plånboken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts