Jacker Skrivet 24 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2007 (redigerad) Vad definerar cynism, sarkasm, arrogans, ego och dryghet? Houseism! Mjå, jag började glo på House i sommras (från början) och har nu kollat igenom alla tre säsonger. Kan utan tvekan säga att det är kanske den bästa serie som gjorts (känns dock inte som det slår That '70s Show, men dessa serier är väl inte jämförbara), eller åtminstone den bästa sjukhusserie som gjorts. Gregory House känns så jävla komplett som karkatär, jag gillar detaljer så som när han leker med studsbollar, eller faktumet att han är lite av ett teknikfreak. Överhuvudtaget känns serien väldigt detaljerat på något vis, som får det hela att kännas riktigt hemmysigt. Och nu är det bara några timmar till perimären av S4! Är ganska förvantansfull kan jag säga, både S2 och S3 var riktigt bra, även om slutet på S3 inte var någon större cliffhanger precis, som det var med S2. Den enda som jag verkligen vet kollar på House är KalleR, och några andra som jag inte minns vilka det är. Vilka är ni? Tar ni den i tvåan? Redigerad 24 september, 2007 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 24 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2007 Jag är ett House freak. Vet inte hur många gånger jag har sett avsnitten. Minst 2 på varje. Jag längtar tills jag får komma hem imorgon och fixa ned avsnitten (Heroes & House) så jag kan glo på dem om och om igen. :3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 24 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2007 Jag är såld på House. Kollat igenom alla säsonger 3 gånger nu. Funderar på att dra igenom dom igen nångång när jag har tid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 24 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 september, 2007 Jag är såld på House. Kollat igenom alla säsonger 3 gånger nu. Funderar på att dra igenom dom igen nångång när jag har tid. Inte undra på att du och KalleR är som ni är. Nä, men vafan - inget fel på cynism och sarkasm, jag ligger också åt det hållet (även om det kanske inte är så uppenbart här). Zappa var också cyniker, för den delen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 24 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2007 Mja, jag såg de 3 första avsnitten men fastnade inte - jag kan inte komma över det där med att han-vad-heter-han (Laurey? Eh?) fejkar amerikansk engelska.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 24 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2007 Har inte sett ett enda avsnitt av House. Även fast jag flera gånger tänkt ladda hem och börja se. Men jag ska börja se så snart det går. Är helt inne i Heroes nu, snart klar med första säsongen, och första avsnittet av säsong 2 bör ju läggas ut inatt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 25 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2007 Började se på det förra veckan, börjar närma mig slutet av Säsong 2. Mycket bra serie. (än så länge iaf) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 25 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2007 Har kollat sedan det började gå på fyran, och följer den slaviskt. Det är en grymt bra serie! Hugh Laurie är en jääävligt bra skådis, och att han fejkar amerikanska gör inget. Jag menar, Sayid fejkar ju irakisk brytning i Lost, och mr Eko fejkar sydafrikansk brytning. De är engelsmän båda två, och pratar brittiska. Att man byter dialekt är ju bara en del av karaktären. Däremot gillar jag inte Cameron. Jag stör mig på henne. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 25 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2007 Däremot gillar jag inte Cameron. Jag stör mig på henne. Det är väl mer eller mindre meningen att man ska störa sig på henne det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 25 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2007 Det är väl mer eller mindre meningen att man ska störa sig på henne det Absolut. Ingen gillar moraltanter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 25 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2007 Följer också House, perfekt nu när man har hela säsong 3 framför sig och kolla på bussen. Bland en av de bästa serierna någonsin faktist. Fast några av närscenerna blir bara för mycket ibland speciellt i det avsnittet där de kör in en nål rakt in i ögat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 25 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2007 Klart man följer House. Dock enbart på TV. Grymt bra, men det mest beskrivande ordet är nog mysig. Inte rolig på samma sätt som Scrubs (om man nu ska jämföra sjukhusserier). Men den har ändå något extra. Något som gör att man följer House men inte Scrubs. Det börjar förresten om en timme ser jag nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 25 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 september, 2007 Följer också House, perfekt nu när man har hela säsong 3 framför sig och kolla på bussen. Bland en av de bästa serierna någonsin faktist. Fast några av närscenerna blir bara för mycket ibland speciellt i det avsnittet där de kör in en nål rakt in i ögat. Håller med, ibland får jag blunda. Blod går bra, men när det blir operationsdags och det kommer massa bilder på inävlor och skit... Nej tack, tål inte sånt. Fast det gör ju inte serien sämre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 26 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2007 House.S04E01.HDTV.XViD-Caph Oooooh, som jag har längtat. Update när jag kollat färdigt. *edit* Mums. House är gullig som vanligt. Hoppas att han hittar ett nytt team tills nästa avsnitt, och jag hoppas för guds skull att det är bra skådisar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 26 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2007 Håller på att plöja igenom serien nu, är på slutet av andra säsongen... Tummen upp på allt, House är min förebild. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 26 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2007 Såg på S2E01 nu. Fan, Wilson borde vara sådär mer House-humoristisk mer ofta. Det var ju skitroligt, ju. Men i allmänhet så var avsnittet riktigt bra, väldigt bra slut på avsnittet. Tummen upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 26 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 september, 2007 Bra start på S04 iaf. Patientförväxling är ju kul. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 3 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2007 Nytt bra avsnitt. <3 house. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 3 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2007 Tittade på House S02E02 imorse.. Kan inte påstå att jag gillar hans nya 'crew'. Då han "number nine" 'är med i Epic Movie och han blir förstörd helatiden, därav tar jag inte honom seriöst längre. De andra var bara tråkiga. Jag gillade hans gamla team.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 3 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2007 Tittade på House S02E02 imorse.. Kan inte påstå att jag gillar hans nya 'crew'. Då han "number nine" 'är med i Epic Movie och han blir förstörd helatiden, därav tar jag inte honom seriöst längre. De andra var bara tråkiga. Jag gillade hans gamla team.. Jag vill ha tillbaka chase, de andra får gärna bytas ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts