ZcruweN Skrivet 23 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2007 (redigerad) Hej! Nu har jag stora problem vad gäller Windows Live Messenger. Såfort jag startar det så börjar det genast suga CPU, nu menar jag inte 5-10% åhnej, utan det suger genast 100% Innan så hade jag MSN 7.5, men när jag startade det senast så stog det nått om att en nyare version fanns och man blev tvungen att hämta den för att kunna använda MSN överhuvudtaget Tills nu har jag använt Trillian, det funkar väl hyffsat men det är ganska instabilt och jag loggas ur minst 1-3 gånger om dagen vilket är lite jobbigt. Så nu till min fråga..... Är det nån som vet vad CPU problemet med Windows Live Messenger kan vara? Jag hinner precis logga in innan det börjar dra som en dåre ur datorn om det kan vara till nån hjälp edit: kan även tillägga att en process vid namn "System" drar äckligt mycket CPU samtidigt Redigerad 23 september, 2007 av ZcruweN Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RF-AT Skrivet 23 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2007 Hej! Nu har jag stora problem vad gäller Windows Live Messenger. Såfort jag startar det så börjar det genast suga CPU, nu menar jag inte 5-10% åhnej, utan det suger genast 100% Innan så hade jag MSN 7.5, men när jag startade det senast så stog det nått om att en nyare version fanns och man blev tvungen att hämta den för att kunna använda MSN överhuvudtaget Tills nu har jag använt Trillian, det funkar väl hyffsat men det är ganska instabilt och jag loggas ur minst 1-3 gånger om dagen vilket är lite jobbigt. Så nu till min fråga..... Är det nån som vet vad CPU problemet med Windows Live Messenger kan vara? Jag hinner precis logga in innan det börjar dra som en dåre ur datorn om det kan vara till nån hjälp edit: kan även tillägga att en process vid namn "System" drar äckligt mycket CPU samtidigt Kör du med Xp, Vista? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 23 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 september, 2007 Kör du med Xp, Vista? Windows Xp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 25 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 september, 2007 En snabb jävla fråga RF-AT... Vad är det för mening med att ställa en väldigt irriterande snabb fråga men sen inte ge nått korrekt svar på den senare??? Det här är inte direkt den första topicen som jag märker av det i Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 25 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2007 En snabb jävla fråga RF-AT... Vad är det för mening med att ställa en väldigt irriterande snabb fråga men sen inte ge nått korrekt svar på den senare??? Det här är inte direkt den första topicen som jag märker av det i Försöka verka hälpsam? Kontakta MSNs kundtjänst istället, de kan nog ge bättre svar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 25 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2007 (redigerad) Har samma problem som dig Skruven :< Sen jag formaterade om för nån månad sen så suger msn/system kraft då och då, mestadels när nån loggar in/ut.. testat att installera men de hjälper inte Måste stänga av MSN varje gång jag spelar/kollar på film.. störigt Windows XP här me Redigerad 25 september, 2007 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 25 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2007 Varför går det inte att logga in på MSN just nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 25 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2007 har också samma cpu-problem. Och ibland när det känner för att jävlas ordentligt så hänger sig explorer lagom när man stängt av msnprocessen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RF-AT Skrivet 25 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2007 En snabb jävla fråga RF-AT... Vad är det för mening med att ställa en väldigt irriterande snabb fråga men sen inte ge nått korrekt svar på den senare??? Det här är inte direkt den första topicen som jag märker av det i Tänkte att om han använde något äldre så skulle det kanske vara problemet .. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 28 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 september, 2007 (redigerad) Här kommer några screens på hur mitt problem ser ut Här ser vi användningen av msn live messenger, inget specifikt http://img409.imageshack.us/img409/5226/grabby1nx8.th.jpg OMG you suck like a god http://img341.imageshack.us/img341/8697/grabby2it0.th.jpg Och här kommer det som verkar vara problemet http://img402.imageshack.us/img402/6332/grabby3dp5.th.jpg System drar endast 100% när jag har windows live messenger igång, aldrig annars Jag har testat (och jag tror nog inte att man borde göra det) att avsluta processen, det funkade dock inte, dessutom krånglade ljudet för mig när jag testade avsluta EDIT: och jo btw, när jag har msn igång så går det inte att starta internet explorer/FF Redigerad 28 september, 2007 av ZcruweN Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts