Mordos Skrivet 24 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2007 Vad är så himla speciellt med den? Låten är ju inget mästerverk heller. En mans mästerverk är en annan mans mardröm. Handlar helt om vad man tycker om ju. :] _________________________________________________ En som jag absolut -älskar- är Tool - The Grudge. Ett jävla mästerverk musikaliskt och lyriskt. Sammanhängande? Inte alls. Väldigt Tool-genialiskt? Javisst. Wear the grudge like a crown of negativity. Calculate what we will or will not tolerate. Desperate to control all and everything. Unable to forgive your scarlet lettermen. Clutch it like a cornerstone. Otherwise it all comes down. Justify denials and grip 'em to the lonesome end. Clutch it like a cornerstone. Otherwise it all comes down. Terrified of being wrong. Ultimatum prison cell. Saturn ascends, choose one or ten. Hang on or be humbled again. Clutch it like a cornerstone. Otherwise it all comes down. Justify denials and grip 'em to the lonesome end. Saturn ascends, comes round again. Saturn ascends, the one, the ten. Ignorant to the damage done. Wear the grudge like a crown of negativity. Calculate what we will or will not tolerate. Desperate to control all and everything. Unable to forgive your scarlet lettermen. Wear your grudge like a crown. Desperate to control. Unable to forgive. And we're sinking deeper. Defining, confining, controlling, and we're sinking deeper. Saturn comes back around to show you everything Let's you choose what you will not see and then Drags you down like a stone or lifts you up again Spits you out like a child, light and innocent. Saturn comes back around. Lifts you up like a child or Drags you down like a stone To consume you till you choose to let this go. Give away the stone. Let the oceans take and Transmutate this cold and fated anchor. Give away the stone. Let the waters kiss and Transmutate these leaden grudges into gold. Let go. [/codebox] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 24 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2007 (redigerad) You gave me a mountain (Marty Robbins) Born in the heat of the desert My mother died givin' me life Deprived of the love of a father Blamed for the loss of his wife You know Lord I've been in a prison For something that I've never done It's been one hill after another And I've climbed them all one by one Oh but this time Lord you gave me a mountain, A mountain you know I may never climb It isn't just a hill any longer You gave me a mountain this time My woman got tired of the heartaches Tired of the grief and the strife, So tired of working for nothing Just tired of being my wife She took my one ray of sunshine She took my pride and my joy She took my reason for living She took my small baby boy Yeah but this time Lord you gave me a mountain, A mountain I may never climb It isn't a hill any longer You gave me a mountain this time Yeah Lord, You gave me a mountain Don't you know You gave me a mountain this time [/codebox] Här framförd av Elvis! Redigerad 24 september, 2007 av Visa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 24 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2007 (redigerad) Kent - En Helt Ny Karriär Jag krossar fönstret Tar mig in i ditt rum Det är en helt ny värld Men jag är alldeles lugn Jag krossar fönstret Tar mig in i ditt rum En helt ny karriär I en helt ny stad Dom vill verkligen ha mig kvar Dom vill verkligen ha mig här En helt ny karriär Och nära gatan Med en blödande hand Så länge fötterna bär Så länge lungorna kan Och nära gatan Var det du som vann? En helt ny karriär I en helt ny stad Dom vill verkligen ha mig kvar Dom vill verkligen ha mig här En helt ny karriär En helt ny karriär En helt ny karriä - är, en helt ny karriär En helt ny karriä - är, en helt ny karriär En helt ny karriä - är, en helt ny karriär En helt ny karriä - är, en helt ny karriär [/codebox] Kent [color=#ff0000]<3<3<3<3[/color] Redigerad 24 september, 2007 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 24 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2007 (redigerad) Den låt som betyder mest för mig är helt klart Lars Winnerbäck - Att fånga en fjäril. Skön låt med en ännu bättre text vad han själv vill få ut med låten vet jag inte men den betyder mycket för mig. Jag har ett hem under täcket som ingen har ryckt, jag har det varmt och tryggt Jag har en lampa vid sängen Där har du varit på flykt från den svåra terrängen Det skulle aldrig ha gått, när vi stått på så olika ställen i livet, men tiden gav oss lite grann ändå Vi kallar oss vänner, det är svårt att vara när man längtar och känner som vilka vänner som helst, vilka mänskor som helst ungefär, du kan säga kär Jag har ett hem bort i skogen, snårigt och svart, där har du aldrig vart Där faller löven om våren Där har jag gjort mig en kvart, i dom djupaste snåren Vi skulle aldrig ha mötts, när vi fötts på så olika delar av världen, men en fjäril flyger mellan oss ibland Vi kallar den lycka, den är svår att fånga, den vill slita och rycka som vilken lycka som helst, vilken fjäril som helst Men ändå, vi ses igen vi två Så kan vi sjunga tillsammans om en längtan som aldrig blir still för alla oss som aldrig vet vad vi vill Det finns en sång och en dröm om en lycka så öm för oss som alltid ska till att fånga en fjäril Det finns en skugga bland träden, där vi kan ses, där kan det tas och ges Där har vi nånting tillsammans Där är skogen rätt gles, där finns ljus lite varstans Det är en underlig plats, där vi satts på så olika prov med varandra, två världar ska krocka varje gång vi ses Vi kan kalla oss kära, det är svårt att säga, men vi vill vara nära som vilka kära som helst, vilka världar som helst Eller hur, det måste va nåt strul Det går en vind genom skogen, nånting hörs därifrån, det blåser till över ån Nånting fladdrar i vinden Ingen väldig cyklon, men det biter i kinden Det skulle aldrig ha blåst, om vi låst om vi stängt om våra olika världar, en fjäril längtar alltid ut igen Små lätta vingar, som jag lätt skjuter undan, som jag lätt förringar som vilka vingar som helst, vilka känslor som helst Rationell, vi kanske ses ikväll Så kan vi sjunga tillsammans om en längtan som aldrig blir still för alla oss som aldrig vet vad vi vill Det finns en sång och en dröm om en lycka så öm för oss som alltid ska till att fånga en fjäril att fånga en fjäril, som vill fälla vingarna ut över världen, en fjäril som flyger mellan oss ibland Vi kallar den lycka, den är svår att fånga, den vill slita och rycka som vilken lycka som helst, vilken fjäril som helst vilken kärlek som helst, hur som helst Så kan vi sjunga tillsammans om en längtan som aldrig blir still för alla oss som aldrig vet vad vi vill Det finns en sång och en dröm om en lycka så öm för oss som alltid ska till att fånga en fjäril[/codebox] Redigerad 24 september, 2007 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 24 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2007 En mans mästerverk är en annan mans mardröm. Handlar helt om vad man tycker om ju. :] _________________________________________________ En som jag absolut -älskar- är Tool - The Grudge. Ett jävla mästerverk musikaliskt och lyriskt. Sammanhängande? Inte alls. Väldigt Tool-genialiskt? Javisst. Wear the grudge like a crown of negativity. Calculate what we will or will not tolerate. Desperate to control all and everything. Unable to forgive your scarlet lettermen. Clutch it like a cornerstone. Otherwise it all comes down. Justify denials and grip 'em to the lonesome end. Clutch it like a cornerstone. Otherwise it all comes down. Terrified of being wrong. Ultimatum prison cell. Saturn ascends, choose one or ten. Hang on or be humbled again. Clutch it like a cornerstone. Otherwise it all comes down. Justify denials and grip 'em to the lonesome end. Saturn ascends, comes round again. Saturn ascends, the one, the ten. Ignorant to the damage done. Wear the grudge like a crown of negativity. Calculate what we will or will not tolerate. Desperate to control all and everything. Unable to forgive your scarlet lettermen. Wear your grudge like a crown. Desperate to control. Unable to forgive. And we're sinking deeper. Defining, confining, controlling, and we're sinking deeper. Saturn comes back around to show you everything Let's you choose what you will not see and then Drags you down like a stone or lifts you up again Spits you out like a child, light and innocent. Saturn comes back around. Lifts you up like a child or Drags you down like a stone To consume you till you choose to let this go. Give away the stone. Let the oceans take and Transmutate this cold and fated anchor. Give away the stone. Let the waters kiss and Transmutate these leaden grudges into gold. Let go. [/codebox] Då måste jag bara säga: [b]Tool - Vicarious [/b] [codebox]Eye on the TV Cause tragedy thrills me Whatever flavor It happens to be Like: "Killed by the husband" "Drowned by the ocean" "Shot by his own son" "She used a poison in his tea and kissed him goodbye" That's my kind of story. It's no fun 'til someone dies Don't look at me like I am a monster Frown out your one face But with the other Stare like a junkie Into the TV Stare like a zombie While the mother holds her child, Watches him die Hands to the sky crying, "Why, oh why?!" Cause I need to watch things die From a distance Vicariously, I Live while the whole world dies You all need it too - don't lie. Why can't we just admit it? Why can't we just admit, We won't give pause until the blood is flowin' Neither the brave nor bold Will write us a story. So, We won't give pause until the blood is flowin' I need to watch things die From a good safe distance Vicariously, I Live while the whole world dies You all feel the same so Why can't we Just admit it Blood like rain, come down Drum on grave and ground Part vampire Part warrior Carnivore and voyeur Still have the transmittal Synch to the death rattle... La, la, la, la, la, la,la-lie (x4) Credulous at best your desire to believe in Angels in the hearts of men Pull your head on out Your head believes it give a listen Shouldn't have to say it all again The universe is hostile So impersonal Devour to survive So it is, so it's always been ... We all feed on tragedy It's like blood to a vampire Vicariously, I Live while the whole world dies Much better you than I Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 25 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2007 Jag älskar bara Metallicas Ride the lighting lyriks... Guilty as charged But damn it, it ain't right There's someone else controlling me Death in the air Strapped in the electric chair This can't be happening to me Who made you God to say, I'll take your life from you? Flash before my eyes Now it's time to die Burning in my brain I can feel the flame Wait for the sign To flick the switch of death It's the beginning of the end Sweat, chilling cold As I watch death unfold Consciousness my only friend My fingers grip with fear What am I doing here? Flash before my eyes Now it's time to die Burning in my brain I can feel the flame Someone help me Oh please, God help me They are trying to take it all away I don't want to die Time moving slow The minutes seem like hours The final curtain call I see How true is this Just get it over with If this is true, just let it be Wakened by horrid scream Freed from this frightening dream Flash before my eyes Now it's time to die Burning in my brain I can feel the flame[/codebox] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 25 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2007 Have You Ever Artist(Band):Offspring Falling, I'm falling Falling, I'm Falling Have you ever walked through a room But it was more like the room passed around you Like there was a leash around your neck that pulled you through Have you ever been at someplace Recognizing everybody's face Until you realized that there was no one there you knew Well I know Some days, my soul's confined and out of mind Sleep forever Some days, I'm so outshined and out of time Have you ever Falling, I'm falling Falling, I'm falling Have you ever buried your face in your hands Cause no one around you understands Or has the slightest idea what it is that makes you be Have you ever felt like there was more Like someone else was keeping score And what could make you whole was simply out of reach Well I know Someday I'll try again and not pretend This time forever Someday I'll get it straight but not today Have you ever Falling, I'm falling Falling, I'm falling Some days, my soul's confined and out of mind Sleep forever Some days, my darkest friend is me again Have you ever Someday I'll try again and not pretend This time forever Someday I'll get it straight but not today Have you ever When the truth walks away Everybody stays Cause the truth about the world is that crime does pay So if you walk away Who is gonna stay Cause I'd like to think the world is a better place When the truth walks away Everybody stays Cause the truth about the world is that crime does pay So if you walk away Who is gonna stay Cause I'd like to make the world be a better place When the truth walks away Everybody stays Cause the truth about the world is that crime does pay So if you walk away Who is gonna stay Cause I'd like to think the world is a better place I'd like to leave the world as a better place I'd like to think the world Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 28 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2007 2pac - Dear Mama Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 (redigerad) Clawfinger - Catch me I've been standing on the edge of the roof looking down I've been looking at the people that are gathering around I've been here for an hour or maybe even more Just looking at the people that I've never seen before Stupid little faces are all I can see Those silly little suckers are all laughing at me No wills cheap thrills you're puppets to the master Your only satisfaction is my lonely disaster You learned how to creep and you learned how to crawl But you never really learned anything at all When I was a boy everything was just fine I learned how to talk and how to walk in line I had to learn the rules that build our society But I could never understand it didn't mean shit to me Everybody always told me I was out of my mind But I never did kiss anybodys behind I'm a lot older and I guess I should know But I'm standing on the roof just watching the show Standing on the edge and my step belongs to me And I'm telling you all I won't miss what I see One foot over there's no time to turn around Both feet are over and I'm heading for the ground I'm flying in the air and I can feel the cool breeze The people on the pavement have gone into a freeze No space no time it's like walking on the moon My heart is still beating but it won't be soon I can hear myself scream when I hit the street I can't feel a thing from my head to my feet I told you I would do it and I didn't even cry I FEEL MORE ALIVE DEAD THEN WHEN I WAS ALIVE Redigerad 29 september, 2007 av SAvenom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 1 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2007 (redigerad) SNOOP DOGGY DOGG - DET ÄR INTE KUL (OM INTE POLARNA OCKSÅ FÅR NÅGOT) Du är nu tillbaka till runktimmend och jag är DJ Lätt Kuk På W-kulor, just nu, någonting nytt, fån Snoop Doggy Dogg Och den här går ut till alla kvinnor, från alla killar Ett stort voff voff voff, för vi ska göra ett mirakel här ikväll, det här är DJ Lätt Kuk, på stationen som slår dig över din feta rumpa med en fet kuk När jag träffade dig förra natten, bruden innan du öppnade upp ditt hål Hade jag respekt för dig, bruden Men nu tar jag tillbaka allt För du gav mig all din fitta Du slickade till och med mina bollar Lämna numret på byrån och jag lovar, bruden, jag slår dig en pling Nästa gång jag känner mig ganska kåt så kan du komma över, så ska jag krossa dig Och om du inte kan knulla den dagen, bruden Luta dig bara tillbaka och öppna din mun För jag har aldrig någonsin träffat en tjej som jag älskar i hela vida världen Tja, om Kurupt skulle bry sig om en hora skulle jag alltid vara pank Aldrig ha nåt jävla gräs att röka Jag blir galen och knäpp, hora du kan inte Göra Mig Gör vi som BBD, din horgroupie? Jag har ingen kärlek till horor Det är någonting jag har lärt mig i gänget så hur fan är det meningen att jag ska betala den här bruden bara för att ligga med henne Jag vet att fittan är min, jag ska knulla den några fler gånger Och sen är jag klar med den, det finns inget mer att göra med den Skicka vidare till polaren, så får han göra den För hon är bara en hora för mig Och ni vet att horor betyder inte ett skit för mig Jag skiter i, varför är ni inte uppmärksamma Närma det med en anna propositioni, jag är Kurupt Hora du kommer aldrig vara min enda, kluriga hooooraaa! Det är inte kul om polarna inte kan få någonting Gissa vem som är tillbaka i det jävla huset Med en fet kuk för din jävla mun Horor känner igen mig, negrerna också För när horor blir knäppa och försöker lura dig vad gör du då? Det vet du inte Så jag råder dig att inte lita på horan Fånigt av mig att bli kär i en hora Jag vet mycket väl att jag är för inlindad i skiten När solen roterar och min spelplan blir större Hur många horer vill knulla denna neger nämnd Snoop? Hund, jag är skitstor Jag är för kvick på foten för att trassla in mig bland er horor Men titta nu, det är inte kul om polarna inte kan få smaka på det också För ni vet att jag inte älskar dem Whoa! Hej, nu vet ni, andas in, andas ut med mitt flyt En för pengarna, två för hororna Tre för att bli reda, och fyra för att använda hydrealiska sötdämparna Jag är i min Cheva, sextiofyra Rad för att precisera mig lite Med horor vid min sida, och horor i baksätet Så backa up hora, du vet att jag kämpar Så gå upp från knäna och börja sedan jonglera dessa nötter [punkulor] i din mun Det är jag, Warren G, negern med klotet Whoo! Redigerad 1 oktober, 2007 av okka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 1 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2007 SNOOP DOGGY DOGG - DET ÄR INTE KUL (OM INTE POLARNA OCKSÅ FÅR NÅGOT) Lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 1 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2007 SNOOP DOGGY DOGG - DET ÄR INTE KUL (OM INTE POLARNA OCKSÅ FÅR NÅGOT) Approach it with a different proposition, I'm Kurupt Hoe you'll never be my only one, trick ass beeeitch! Vilken miss! För övrigt världens bästa låttext. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 1 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2007 Vilken miss! För övrigt världens bästa låttext. Ah, ursäkta, fixat nu! Gjorde den snabb, misstag kan ha hänt på andra ställen också... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 1 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2007 Härligt okka! Takterna sitter kvar Länge sedan jag hörde den låten... Synd att ljudet är paj annars skulle den gå på direkt! It ain't no fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuun! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 2 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2007 (redigerad) Sum 41 - Thanks for nothing I'll never take part in the growing population or waste my time with further education. Forget what we know it's just a big show what they want to control, so jaded frustrated, it's all so complicated. fashion no passion surrounds me. All I know is I've heard this all before reality's a bore. You ask me to believe in something fake. Well I can't bring myself to do what you want me to. This is who we are and nothing's going to change. Nothing's going to change. I can't take part in the businessman illusion, I'll take my chances in the real world confusion. Don't blame us who do we trust when they're so dishonest. No patience this nation's obsessed with exploitation. lying denying surrounds me. All I know is I've heard this all before reality's a bore. You ask me to believe in something fake, well I can't bring myself to do what you want me to. This is who we are and nothing's going to change. Don't think you can ignore us. Don't tell me that we're to blame. Don't pick our future for us. or act like we're the same. All I know is I've heard this all before reality's a bore. You ask me to believe in something fake, well I can't bring myself to do what you want me to. This is who we are and nothing's going to change. Thanks for nothing, I've heard this all before thanks for nothing, reality's a bore. Thanks for nothing, it'll never be the same. Thanks for nothing, and nothing's gonna change Redigerad 2 oktober, 2007 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 23 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2007 Bloc Party - SRXT Walking in the countryside It seems that the winds have stopped I took down the posters from my wall Left letters for you all I remember moments of happiness Endless summer, acoustic guitars Being a man made me coarse When I wanted to be delicate I called up Eugene Told him I was drowning Like a castaway on a warm ocean Waiting for a purpose to rise They say it's not becoming For a boy my age If you want to know what makes me sad Well it's hope, the endurance of faith A battle that lasts a lifetime A fight that never ends Walking in the countryside It seems that the winds have stopped Tell my mother I am sorry And I loved her[/codebox] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 23 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2007 Jag är en såndär tråkig kille, som inte lyssnar på texten i låtarna.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 23 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2007 Jag är en såndär tråkig kille, som inte lyssnar på texten i låtarna.. Mm, jag är delvis sådan - Har dock börjat kolla upp fler och fler texter, det är så härligt att kunna sjunga med, trots att man inte kan sjunga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 23 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2007 Har dock börjat kolla upp fler och fler texter, det är så härligt att kunna sjunga med, trots att man inte kan sjunga. Japp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 23 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2007 Mm, jag är delvis sådan - Har dock börjat kolla upp fler och fler texter, det är så härligt att kunna sjunga med, trots att man inte kan sjunga. Det gör jag typ varje dag. Och ni vet ju redan hur usel jag är på att sjunga. Riktigt skönt att bara släppa loss. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts