JSHC Skrivet 17 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2007 (redigerad) Idag fastslogs det att IT-Caféernas datorer ska gå under automatspelslagen, avgiften för en spelmaskin är 2000kr, och det kommer troligtvis bli något liknande för datorerna. Hela nyheten finns HÄR Vad tycker ni om det här? Själv tycker jag det är rätt idiotiskt då få it-cafén tjänar tillräckligt mycket pengar för det här. Inferno Online i Stockholm till exempel har runt 200 datorer, det blir runt 400 000kr. "Syftet med lagen är att motverka socialt olämpliga miljöer för unga." Redigerad 17 september, 2007 av JSHC Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
yo.yo Skrivet 17 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2007 Vad jobbigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 17 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2007 Amen vafaan, då får man ju betala sjukt mycket mera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 17 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2007 Fyfan, hur jävla dumma får man vara att göra så att den lagen gäller IT-Cafén. Jag är inte på Inferno Online i Norrköping ofta men det händer, skit lag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 17 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2007 Fyfan, hur jävla dumma får man vara att göra så att den lagen gäller IT-Cafén. Jag är inte på Inferno Online i Norrköping ofta men det händer, skit lag. Samma här, jag är tveksam till att lilla ION kan punga upp typ.. 80.000 ? "Syftet med lagen är att motverka socialt olämpliga miljöer för unga." - Kan någon översätta, plx? Det är väl inte farligt med lite poker på datorerna? Om man ska spela så måste man ju ändå vara 18 för att skriva in kontokortsnummer eller hur det nu går till? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 17 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2007 (redigerad) Fy fan. Hej då dom mesta It-cafe'n. Eller så kommer dom mesta säja sina datorer, Så att det inte finns lika många kvar. Men detta var ju bara negativt.... "Det blir antagligen motsvarande avgift för datorer, säger Carin Wahren på Lotteriinspektionen till Helsingborgs Dagblad. " Då har man nån att skylla på! Eggning dags Redigerad 17 september, 2007 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 17 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2007 Det är bara DUMT Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 17 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2007 "Speldatorer" Förhoppningsvis behöver dom inte betala pengar för surf-datorer.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 17 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 september, 2007 "Speldatorer" Förhoppningsvis behöver dom inte betala pengar för surf-datorer.. Ändrat, tänkte inte riktigt på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 17 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2007 Om det nu är så farliga miljöer kan de väl lika gärna stänka caféerna eller sätta 18 års åldersgräns. personligen tycker jag inget utav de nämda. vad är vitsen med att ha tillstånden? kommer det att bli bättre för det? Det komer bara att tvinga caféerna sluta med datorer. DE VILL BARA TJÄNA PENGAR!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 17 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 september, 2007 Det är väl bättre att ungarna sitter där än att de är ute och super och tar droger (Ur föräldrarnas vy that is) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pillipossa Skrivet 17 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2007 (redigerad) GH (Game Heaven), även kallad E-Online, här i Eskilstuna skaffade ju typ ett par datorer för några månader sen, så att dem hade 60-70 datorer totalt. Tänk er priset då (120-140.000 kr). Ok, dem har ändå en massa medlemmar och så, så att GH får in ett par tusen i veckan, men ändå så är den lagen ett dåligt beslut. Redigerad 17 september, 2007 av pillipossa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 17 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2007 Jag tycker den är bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 18 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2007 Hur kan du tycka det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
yo.yo Skrivet 18 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2007 Jag tycker den är bra Jag börjar faktiskt att hålla med dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 18 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2007 Ursäkta men hur fan kan det vara bra? Det suger ju, inte för jag är på it-cafén men ändå.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 18 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2007 Hur kan du tycka det? Har en massa anledningar varför som jag inte orkar rabbla upp då jag bara skulle få mothugg gär. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 18 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2007 Har en massa anledningar varför som jag inte orkar rabbla upp då jag bara skulle få mothugg gär. Du lär ju få mer mothugg om du inte ens försöker övertyga folk Upp med argumenten nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 18 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2007 Jag behåller dom för mig själv, då jag trots det inte vill börja argumentera om det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 18 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2007 Detta gör ju att bara seriösa aktörer tänker tanken på att ha it-café och då är det ju självklart att det blir bättre kvalitet på it-cafén överlag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts