oldsmobile Skrivet 15 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2007 Hej Jag har fått ett virus i min dator men jag kan inte få bort det...Jag har testat med AVG och NOD32 men det funkade inte. Snälla vad ska ja göra,jag kan knappt gå ut på internet eller spela spel. Om jag ska spela maplestory måste jag instalera om skiten sen nästa gång ja ska starta sågår det inte . Tacksam för svar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 15 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2007 Testat återställa datan till en systemkontrollpunkt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stammper Skrivet 15 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2007 Ladda ner Hitman Pro och kör en genomsökning. Ett mycket bra program för att rensa virus/spyware. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 15 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2007 Ladda ner Hitman Pro och kör en genomsökning. Ett mycket bra program för att rensa virus/spyware. Det där tipsade min dator mig om när jag fick nån cp infektion förut. Det vart bara värre när jag hade det. Annars kan du ju göra som indianerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 16 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2007 Det där tipsade min dator mig om när jag fick nån cp infektion förut. Det vart bara värre när jag hade det. Annars kan du ju göra som indianerna. Tänker du förklara eller ska han behöva gissa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oldsmobile Skrivet 16 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 september, 2007 Alltså ska jag ladda ner hitman pro eller inte? Vad då göra som en indian?Röka freds pipa eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 16 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2007 Alltså ska jag ladda ner hitman pro eller inte? Vad då göra som en indian?Röka freds pipa eller? Neje systemåterställning, det var det indianerna gjorde Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oldsmobile Skrivet 16 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 september, 2007 Ja kan inte göra system återstälning för att jag har inte den funktionen aktiverad,ifall virus skulle sparas där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 16 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2007 Testa med Ewido, det kan få bort det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 16 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2007 Om det inte hjälper får du formatera datorn, och om det ändå inte hjälper så är säkerligen någon komponet sönder Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oldsmobile Skrivet 16 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 september, 2007 ZcruweN:Ewido finns tydligen inte längre det har byt namn till avg 7.5 och det har jag redan testat. kobbe:jag har redan formaterat om datorn när jag märkte att jag hade virus,men som sakt det kom tillbaka aja jag kan inte fixa mera nu för att jag ska bo hos mamma i en vecka men nästa vecka då jävlar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 17 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2007 Våran dator var seg så in åt helvete det 6 min att komma in på en bf2 server (normalt 1,5 min) Vi sickade in datorn och de böt hårdisken, moderkortet och nätagregatet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oldsmobile Skrivet 17 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 september, 2007 Kobbe: hur mycket kostade det? ----------------- Hos mamma har jag iallefal inge virus men datron är allmänt seg iallefal . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 17 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2007 Kobbe: hur mycket kostade det? ----------------- Hos mamma har jag iallefal inge virus men datron är allmänt seg iallefal . Inte det minsta, vi har garanti på datorn, 3 år Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 20 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2007 Lånar tråden lite. Det är så här att jag har NOD32 (Anti-Virus Program) som skyddar mot Virus men jag har dock inte någon Anti-Spyware program... tycker ni att man ska ha en sådan? isånnafall, vilken rekommenderar ni? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 21 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2007 (redigerad) Lånar tråden lite. Det är så här att jag har NOD32 (Anti-Virus Program) som skyddar mot Virus men jag har dock inte någon Anti-Spyware program... tycker ni att man ska ha en sådan? isånnafall, vilken rekommenderar ni? Det är väl alltid en rekomendation.. Men jag har inte hittat nåt (Gratis) program som har realtid skydd, Så du slipper söka själv hela tiden. Bara Adaware betald har realtid skydd vad jag känner till. kanske nån annan vet nåt bättre. Annnars är väl Adaware och Spybot rätt så bra. Har räddat mig några gånger. Redigerad 21 september, 2007 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 21 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2007 Tacka vet jag Spyware Doctor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stammper Skrivet 21 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2007 Lånar tråden lite. Det är så här att jag har NOD32 (Anti-Virus Program) som skyddar mot Virus men jag har dock inte någon Anti-Spyware program... tycker ni att man ska ha en sådan? isånnafall, vilken rekommenderar ni? Egentligen så behöver du inte något Anti-spyware program. NOD32 skyddar även mot spyware och lite till. Men om du verkligen behöver ett, så skulle jag rekommendera SUPERAntiSpyware. Den hittar det mesta, och kräver inte mycket kraft från din dator. oldsmobile: Ewido Micro finns att ladda ner här: Ewido Micro Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oldsmobile Skrivet 24 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 september, 2007 Tack för alla svar. Vi ska nog formatera hela hårdisken. Fast först ska vi bränna ner alla filmer och sånt. Jag ska testa nu först att använda Ewido Micro. //oldsmobile Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts