Tweak Skrivet 15 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2007 Ja, jag antar att trådtiteln säger allt Igår när jag satte på min dator så stod det innan själva Windows Xp-grejen som laddas att system32.hll.dll (eller nåt liknande) saknades eller var sönder, och att jag var tvungen att reparera den. Jag formaterade om. Nu har jag installerat alla drivrutiner och liknande men ändå är texten/bildskärmen så himla otydlig! Det är suddigt, liksom. Och när jag dag kom in på datorn fick jag upp ett läskigt felmeddelande, vad betyder det? Vad ska jag göra för att få tillbaka min skarpa text igen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 15 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2007 (redigerad) Texten är tydlig för mig, så antagligen har det med grafikkortets drivrutiner att göra Edit: Fast efter lite gooooogling så verkar det som om det är drivrutinerna för ljudkortet som fukkar Har du realtek? Isf, ladda ner de senaste drivrutinerna från http://www.realtek.com.tw/downloads/ Redigerad 15 september, 2007 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 15 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 september, 2007 (redigerad) Texten är tydlig för mig, så antagligen har det med grafikkortets drivrutiner att göra Edit: Fast efter lite gooooogling så verkar det som om det är drivrutinerna för ljudkortet som fukkar Har du realtek? Isf, ladda ner de senaste drivrutinerna från http://www.realtek.com.tw/downloads/ Är min text suddig pga ljudkortet? Hur fungerar det? Öhm.. hur funkar det drivrutiner? Måste jag ta bort de jag redan har (har jag ens några nu när jag precis har formaterat?) innan jag laddar ner nya? De andra, för grafikkortet och moderkortet (heter det så, heh?) hade jag på skiva nämligen, och de fungerade perfa innan. Edit: Och min print, hur kan de va tydlig för er och inte mig? Ni måste ju se samma bild som jag, ändå om era dator fungerar bra? hmm Redigerad 15 september, 2007 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 15 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2007 Edit: Och min print, hur kan de va tydlig för er och inte mig? Ni måste ju se samma bild som jag, ändå om era dator fungerar bra? hmm Texten är egentligen tydlig bara att den visas suddigt för dig antar jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 15 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2007 Texten är tydlig.. Men däremot ser bakgrunden bra grötig ut.... Bara för o lägga märke till nåt.. Det va minsann ett knepigt problem du hade där. =/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 15 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2007 Texten är tydlig.. Men däremot ser bakgrunden bra grötig ut.... Bara för o lägga märke till nåt.. Det va minsann ett knepigt problem du hade där. =/ bakgrundsbilden är så grötig normalt, Det är (tror jag) för att skärpan inte ligger på just de ställerna man kan se på bilden Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stammper Skrivet 15 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2007 Edit: Fast efter lite gooooogling så verkar det som om det är drivrutinerna för ljudkortet som fukkar Har du realtek? Isf, ladda ner de senaste drivrutinerna från http://www.realtek.com.tw/downloads/ Realtek har farliga drivrutiner. För varje gång jag försöker ladda ner en uppdatering från dem, så får jag BSOD efter installationen Har aldrig kunnat uppdatera. Får enbart BSOD varje gång. BSOD = (Blue Screen of Death) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 15 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2007 Texten är egentligen tydlig bara att den visas suddigt för dig antar jag. Tror så jag med, eftersom jag kan se texten tydligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 16 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 september, 2007 Tror så jag med, eftersom jag kan se texten tydligt. Men hur kan det vara så, då det är jag som har tagit print screen, ni måste ju se samma som jag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 16 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2007 ni måste ju se samma som jag? Nej. Använder du plattskärm? Om ja, testa att ändra upplösning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 16 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 september, 2007 Nej. Använder du plattskärm? Om ja, testa att ändra upplösning. Ja, och har gjort det. Använder nu samma som innan formateringen, och den funkade ju perfekt innan. Hmm. kan det ha att göra med att min dator har fått för sig att jag använder två bildskärmar då jag har råkat koppla in den med två sladdar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 16 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2007 Ja, och har gjort det. Använder nu samma som innan formateringen, och den funkade ju perfekt innan. Hmm. kan det ha att göra med att min dator har fått för sig att jag använder två bildskärmar då jag har råkat koppla in den med två sladdar? Har du två sladdar inkopplade nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 16 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 september, 2007 Har du två sladdar inkopplade nu? Ja, jag vet inte vilken jag ska ta bort Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 16 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2007 (redigerad) Det låter jävla dumt Redigerad 16 september, 2007 av kobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 16 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2007 Ja, jag vet inte vilken jag ska ta bort Ta bort den som ser ut så här: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts