emo Skrivet 11 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2007 (redigerad) Vart har du fått att rap är populärt idag? hiphop är den nya rocken, det är det som är problemet med rock människor. dem värkar inte greppa att sex drugs n rock'n'roll är ute, nu är det sex weed n' hip hop... kolla bara record-sales antalet hiphop artister som kommer ut gämnförelse med andra genrer (mainstream snackar jag om) Redigerad 11 oktober, 2007 av emo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 12 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2007 hiphop är den nya rocken, det är det som är problemet med rock människor. dem värkar inte greppa att sex drugs n rock'n'roll är ute, nu är det sex weed n' hip hop... kolla bara record-sales antalet hiphop artister som kommer ut gämnförelse med andra genrer (mainstream snackar jag om) Mainstream = Sellouts Sellouts = Skit Skit = Skit Well, som sagt. Mainstream är skit, och folk som lyssnar på Mainstream är nötter (så att säga att fler hiphop artister släpper albums, bevisar ju bara vilka jävla sellouts dom är) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 12 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2007 (redigerad) hiphop är den nya rocken, det är det som är problemet med rock människor. dem värkar inte greppa att sex drugs n rock'n'roll är ute, nu är det sex weed n' hip hop... kolla bara record-sales antalet hiphop artister som kommer ut gämnförelse med andra genrer (mainstream snackar jag om) Problemet är att dagens hip hop inte skiljer sig från någon annan låt som spelas idag.. *Slår på The Voice* Redigerad 12 oktober, 2007 av Marky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 12 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2007 (redigerad) Elefanter tyckte jag det var lite V&A vibbar över, lyssnat en gång och det är helt ok, som sagt mycket bättre än den förra skivan, nu går det ju att lyssna på fler än två låtar iaf. Elefanter är riktigt bra. Berlin är min favoritlåt just nu. Fantastisk. ____ Columbus refräng måste vara en av de finaste jag hört. Förresten är lyricsen i alla låtar mer eller mindre enastående bra. Stockholm vaknar långsamt på droger och på sorg, ... ger ut sin oskuld ... det känns som när jag har kommit och är back in nittitre... Och början på andra är lika fin .. vaknar staden långsamt och jag är full igen ____ Sömnen är väl den låt jag gillar minst, men den går fortfarande att lyssna på. ____ Skönaste låtnamnet vinns som P-C sa LSD, någon? ____ Många ballader finns med denna gång, men att alla låtar går att lyssna på och är mer eller mindre bra (Vissa bättre än andra) är en stor förbättring efter förra albumet. Det känns som Kent är halvt återupfött nu. Redigerad 12 oktober, 2007 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 17 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2007 Mainstream = Sellouts Sellouts = Skit Skit = Skit Well, som sagt. Mainstream är skit, och folk som lyssnar på Mainstream är nötter (så att säga att fler hiphop artister släpper albums, bevisar ju bara vilka jävla sellouts dom är) Och jag håller med, tycker det är tråkigt att det kommer ut så mycket skit. Finns inte så mycket att göra utom att lyssna på det gammla som är bra, när folk fortfarande hade lite ambition och personlighet i sina låtar. och det går för alla slags musikstilar, allt från hiphop till pop, det som kommer ut är värdelöst (för det mesta) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 19 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2007 Bästa svenska Popbandet någonsin: Pontus & Amerikanerna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 20 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2007 Nån som kan tipsa om nåt bra album? Klassiker, underground, mainstream spelar ingen roll, jag vill ha bra skit! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 20 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2007 Nån som kan tipsa om nåt bra album? Klassiker, underground, mainstream spelar ingen roll, jag vill ha bra skit! Kent - Vapen & Ammunition Får man inte missa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 20 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2007 Kent - Vapen & Ammunition Får man inte missa. Jo, det får man gärna missa. Verkligen är way better. dibel; kolla in: The Beatles - 1967-1970 Blur - Parklife The Cardigans - Emmerdale Cloudberry Jam - Blank Paycheck Jakob Hellman - ...och stora havet Pet Shop Boys - Pop Art Pulp - His 'n' Hers The Smiths - Singles Suede - Suede, eller för more-pop-than-you-can-handle: Coming Up Svensk Indie 1988-2006 - En Kärleks Historia (samling) Bara bra skivor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 20 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2007 (redigerad) Jo, det får man gärna missa. Verkligen är way better. Verkligen inte. Isola ska de' va'. *edit* Pink Floyd - Wish You Were Here Led Zeppelin - IV The Jimi Hendrix Experience - Electric Ladyland Odödliga rockklassiker. Redigerad 20 oktober, 2007 av KvaddadPadda Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 20 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2007 Verkligen inte. Isola ska de' va'. *edit* Led Zeppelin - IV Odödliga rockklassiker. Physical Graffiti > Led Zeppelin IV Tycker jag iallafall... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 25 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2007 Det närmaste pop jag kommer är nog Cheap Trick. Möjligtvis Foreigner och Journey om det räknas som pop också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 5 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2007 (redigerad) Måste tipsa om 1990s, som är ett indierock/-pop band från Glasgow, och deras album Cookies. Har hört lite från bandet tidigare och köpte albumet nu i New York, och det är riktigt bra i min mening. http://www.youtube.com/watch?v=n0GvDGly3OI Redigerad 5 november, 2007 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 5 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2007 (redigerad) Laakso spelar i Skellefteå den 17e november (tror jag). Ska man gå? Redigerad 5 november, 2007 av Marky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 5 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2007 (redigerad) Måste tipsa om 1990s, som är ett indierock/-pop band från Glasgow, och deras album Cookies. Har hört lite från bandet tidigare och köpte albumet nu i New York, och det är riktigt bra i min mening. http://www.youtube.com/watch?v=n0GvDGly3OI Bra låt! Ska lätt skaffas. In recent months 1990s have supported Babyshambles at the Glasgow Barrowlands, and Franz Ferdinand at the SECC and Aberdeen Exhibition and Conference Centre, as well as releasing their debut single, "You Made Me Like It/Arcade Precinct" on limited edition vinyl. They have played at the Indian Summer festival at Victoria Park in Glasgow on September 2, 2006, alongside bands such as Yeah Yeah Yeahs, The Fall and Antony and the Johnsons and also Bestival on the Isle of Wight. 1990s went on tour in October 2006 with The Long Blondes, and with CSS in November. According to the band, they play music "like a blonde gets out of a car". Verkar ju inte sämre av det där Edit: Jävlar vad ful sångaren är! Hemskt Redigerad 5 november, 2007 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 5 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2007 (redigerad) Edit: Jävlar vad ful sångaren är! Hemskt Du är så jävla ytlig. VET DU DET? EDIT: Efter en titt så... Åh, HERREGUD FÖRLÅT. HISKLIGT. Redigerad 5 november, 2007 av Spam Snuten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 5 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2007 Du är så jävla ytlig. VET DU DET? Gillar fortfarande musiken, men han är fruktansvärt ful Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 5 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2007 Gillar fortfarande musiken, men han är fruktansvärt ful Bah, man kan leva med det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 5 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2007 Bah, man kan leva med det. Klart - jag menade ingenting alls med det. Editerade in det när jag la märke till det bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 5 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2007 Laakso spelar i Skellefteå den 17e november (tror jag). Ska man gå? Ja. Måste tipsa om 1990s, som är ett indierock/-pop band från Glasgow, och deras album Cookies. Har hört lite från bandet tidigare och köpte albumet nu i New York, och det är riktigt bra i min mening. http://www.youtube.com/watch?v=n0GvDGly3OI Hah, typiskt. Har bestämt mig för att inte skaffa ny musik under hela november (vill fördjupa mig i det jag redan har), och nu kommer allt - The Wombats släpper sin debut, Kate Nash och nu detta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts