P-C Skrivet 14 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2007 Pop! Alla älskar pop, va? Jag gör det. Här snackar vi pop, poprock, indiepop, popindie, rockpopindiepop etc. Logh var ruskigt bra och Beirut likaså. Mums. Har även börjat snegla lite på Milburn och Hard-Fis nya. OUT! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 14 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2007 Räknas Razorlight så är jag sjukt kär i dom just nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 14 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2007 ORANGE JUICE! BEIRUT! THE CLIENTELE! THE HIDDEN CAMERAS! FINAL FANTASY! ELECTRELANE! GORKY'S ZYGOTIC MYNCI! PET SHOP BOYS! COCTEAU TWINS! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 14 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 september, 2007 ORANGE JUICE! BEIRUT! THE CLIENTELE! THE HIDDEN CAMERAS! FINAL FANTASY! ELECTRELANE! GORKY'S ZYGOTIC MYNCI! PET SHOP BOYS! COCTEAU TWINS! Ah, Final Fantasy är sjukt mysiga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 14 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2007 (redigerad) Ah, Final Fantasy är sjukt mysiga. Mysig : ) Redigerad 14 september, 2007 av okka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 14 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2007 (redigerad) Billie the Vision & The Dancers är underbara. Tanka deras låtar (lagligt) här. Hur skiljer man på indiepop och indierock? Just curious. EDIT: Beirut ska kollas in. Logh likaså. Redigerad 14 september, 2007 av KvaddadPadda Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 14 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2007 Men än till tråd. oh my god. Death Cab For Cutie, Kent, The Sounds, Mindless Self Indulgence <3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 14 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2007 Sufjan Stevens. Vacker, melodisk, lågmäld, lugn, drömsk pop från den amerikanska singer/singwritern från Detroit, Michigan. Låttips: John Wayne Gacy, Jr Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 14 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2007 Sufjan Stevens. Vacker, melodisk, lågmäld, lugn, drömsk pop från den amerikanska singer/singwritern från Detroit, Michigan. Låttips: John Wayne Gacy, Jr Hade bara hört To be Alone with you och (bland dom finaste låtarna i världen) For the widows in paradise, for the fatherless in Ypsilanti, så jag skaffade något/några album. Lät förjävligt Vilket är bäst? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 14 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2007 Hade bara hört To be Alone with you och (bland dom finaste låtarna i världen) For the widows in paradise, for the fatherless in Ypsilanti, så jag skaffade något/några album. Lät förjävligt Vilket är bäst? Önskar jag kunde svara på det; har dock precis börjat lyssna på honom, så ännu kan jag inte skilja på skivorna - Jag ser det mer som en helhet med ~30 låtar i min playlist. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 14 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2007 Aaah. The Shins, Death Cab for Cutie The Postal Service Belle and Sebastian Interpol (?) M.m. Endel av banden jag listade kanske är lite mer åt Indie-Rock hållet, men shit vad underbara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 14 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2007 Har alltid undrat hur man känner igen pop, är det den musiken som inte går att dela in i någon annan grupp? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 14 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2007 (redigerad) Robbie Williams är skiten! Redigerad 14 september, 2007 av Boomer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 14 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2007 Har även börjat snegla lite på Milburn och Hard-Fis nya. Slösa inte din tid. Gå in på msn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 14 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2007 Lystnade på The Sounds ett tag, Annars suger popp imo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 15 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2007 Pop! Alla älskar pop, va? Jag gör det. Här snackar vi pop, poprock, indiepop, popindie, rockpopindiepop etc. Logh var ruskigt bra och Beirut likaså. Mums. Har även börjat snegla lite på Milburn och Hard-Fis nya. OUT! Hard-Fi's nya är riktigt dåligt. Lyssna på deras gamla. Milburn är bra, speciellt deras gamla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 15 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2007 Jag pruttar på modern skit pop. Det finns pop från 80-talet som går att lyssna på men jag har fan aldrig hört någon bra modern pop låt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 15 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2007 Jag pruttar på modern skit pop. Det finns pop från 80-talet som går att lyssna på men jag har fan aldrig hört någon bra modern pop låt. Du har inte letat tillräckligt. Den finns där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 16 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2007 (redigerad) Jag pruttar på modern skit pop. Det finns pop från 80-talet som går att lyssna på men jag har fan aldrig hört någon bra modern pop låt. ÅH, vad du är töntig! "Yeah, jag sitter hemma och diggar Crue och skulle aldrig få för mig att lyssna på såndär bajspop, jag står över det för jag är så mycket bättre än allt och alla" Du är pinsam, du har fan inte hört ett piss, det är bara att erkänna. Alltså, egentligen så är det väl okej, om det som får dig att må bra är att sitta hemma i en illusion om att du är cool och bäst, så visst.. det är lugnt. Redigerad 16 september, 2007 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 16 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2007 ÅH, vad du är töntig! "Yeah, jag sitter hemma och diggar Crue och skulle aldrig få för mig att lyssna på såndär bajspop, jag står över det för jag är så mycket bättre än allt och alla" Du är pinsam, du har fan inte hört ett piss, det är bara att erkänna. Alltså, egentligen så är det väl okej, om det som får dig att må bra är att sitta hemma i en illusion om att du är cool och bäst, så visst.. det är lugnt. Tweak, du var ju alltid på en när man klagade på andra. So, what happened with you? Hur som helst måste jag hålla med dig. ---- The Sounds är ett riktigt bra svenskt pop-band Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts