Jump to content

Irriterande virus!

VickeX
 Share

Recommended Posts

Hej. Jag har börjat fått det "klassiska" viruset som innehåller en jävla massa varningsrutor och popups om att man kan ha virus på datorn, och ombeder en att gå till en sida och ladda ner ett antivirusprogram.

Ger även en hemsida som bakgrundsbild. Your privacy is in danger blabla.

Först och främst; VART FAN KOMMER DET IFRÅN? Inte varit inne på några misstänkta sidor eller någonting alls. Och sedan undrar jag hur jag får bort det. Det började igår och jag fick bort det med Ad Aware men sedan kom det tillbaka idag igen. Kört Ad Aware igen men är ju inte riktigt säker på om det kommer tillbaks eller inte.

Jag tycker det här viruset verkar väldigt vanligt och antar därför att fler råkat ut för det. So?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej. Jag har börjat fått det "klassiska" viruset som innehåller en jävla massa varningsrutor och popups om att man kan ha virus på datorn, och ombeder en att gå till en sida och ladda ner ett antivirusprogram.

Ger även en hemsida som bakgrundsbild. Your privacy is in danger blabla.

Först och främst; VART FAN KOMMER DET IFRÅN? Inte varit inne på några misstänkta sidor eller någonting alls. Och sedan undrar jag hur jag får bort det. Det började igår och jag fick bort det med Ad Aware men sedan kom det tillbaka idag igen. Kört Ad Aware igen men är ju inte riktigt säker på om det kommer tillbaks eller inte.

Jag tycker det här viruset verkar väldigt vanligt och antar därför att fler råkat ut för det. So?

Låter mer som en Spyware.

1. Har du kollat dina processer som e igång? Googla upp dom om du är osäker

2. Har du kört Spybot??

Kan va att Viruset installerar sig själv varje uppstart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick det för någon dag sen jag också, körde en omgång med Ad-Aware plus Nod32. Då försvann det. Riktigt jobbig bakgrund också. :shifty:

Jo igår körde jag båda också. Båda dem, Ad-Aware och Nod32 och det fixade sig. Fixade sig nu också. Men det är jävligt irriterande. Förstår inte vartifrån det kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor