Lofon Skrivet 19 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2007 (redigerad) Oh, Pantera, ett av mina favorit band, ligger högt uppe på min lista. Strenght Beyond Strenght, Fucking Hostile, Domination, Suicide Note Part II m.fl är några av deras bästa låtar enligt mig Mina stora idoler! Mina stora favoritband är Pantera och Annihilator! Några helt underbara låtar från varje band som förtjänar att nämnas: (Annihilator) The Edge Alison Hell No Zone W.T.Y.D Only Be Lonely Phantasmagoria City Of Ice Back To The Palace Carnival Diablos Epic Of War Ultra-Motion Clown Parade etc. etc... (Pantera) Message In Blood Use My Third Arm I Can't Hide Power Metal (från skivan med samma namn från 1988 - första skivan med Pjil på sång! ) Psycho Holiday Domination Shattered I'll Cast A Shadow Yesterday Don't Mean Shit War Nerve Becoming etc. etc... Sen har jag ju även flera favvoband, såsom Misfits, System Of A Down, Megadeth, Dragonforce och Trivium - men inga tar de ovanståendes plats i mitt hjärta.. By the way, är det någon här som ska på Black Crusade (med Trivium, Shadows Fall, Arch Enemy, Machine Head och Dragonforce) eller Helloween, Gamma Ray och Axxis i Stockholm i December? I så fall kanske man träffar nån forumit där nere! Redigerad 19 september, 2007 av Lofon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xenon Skrivet 20 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2007 För att det här är metaltråden. Om Wikipedia nu har rätt (höhö, säkert) och BFMV är metalcore, borde BFMV diskuteras i Hardcore-tråden (om en sådan fanns (gör inte en sådan tråd)). Metalcore är en sub-genre av hardcore, och inte av metal. Precis Lofon: The Black Crusade vore inte helt fel.. Dragonforce, Trivium Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 20 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2007 Finns det någon här som gillar Drowning Pool? http://www.drowningpool.com -- Gillar deras gamla "sound" mer än det nya, saknar verkligen den gamla sångaren Dave Williams. Han dog under en turné av naturliga orsaker Jorå, Drowning Pool är nice. Är Dave Williams han som sjunger på albumet Sinner? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 20 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2007 By the way, är det någon här som ska på Black Crusade (med Trivium, Shadows Fall, Arch Enemy, Machine Head och Dragonforce) eller Helloween, Gamma Ray och Axxis i Stockholm i December? I så fall kanske man träffar nån forumit där nere! Jag är inte direkt in på metal så mycket, men jag funderar starkt på att åka dit bara för att se Dragonforce, för dom är sjukt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 20 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 september, 2007 Jorå, Drowning Pool är nice. Är Dave Williams han som sjunger på albumet Sinner? Japp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 22 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2007 Japp. Jag har iofs inte hört de nyare albumen men Dave var grym. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 23 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2007 Bra band A black rose burial Annotations of an autopsy As Blood Runs Black Cattle decapitation Dying fetus Emmure Iron Maiden Job for a cowboy See you next tuesday Suicide silence The black dahlia murder Through the eyes of the dead Underneath the gun Belie My Burial Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 23 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2007 Hatebreed är fan naturbegåvningar. Spelar de i Sverige nån gång? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 23 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2007 (Annihilator) The Edge Alison Hell No Zone W.T.Y.D Only Be Lonely Phantasmagoria City Of Ice Back To The Palace Carnival Diablos Epic Of War Ultra-Motion Clown Parade Mums, Annihilator. Fast hur kan du inte ha med Never, Neverland eller typ...i stort sett alla låtar de har gjort? Såg dem Live med Trivium och Sanctity (något sådant) här i Göteborg. Det var skojsy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 24 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 september, 2007 (redigerad) Om ni inte har kollat in Drowning Pool än, då kan den här låten vara bra att "börja med" http://www.youtube.com/watch?v=9C0ZrfJ333M Drowning Pool - Love and War Inte lika aggressiv, snarare rätt så lugn och fin låt Sen måste ni sannerligen lyssna på Drowning Pool - Bodies som enligt mig är deras bästa låt. Allas vår egen Dave Williams som trallar på den Redigerad 24 september, 2007 av Marky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 24 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2007 Drowning Pool - Bodies Världens mest uttjatade låt. Men verkligen inte en dålig låt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 24 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 september, 2007 Världens mest uttjatade låt. Så sa du om Disturbed - Down with the sickness också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 24 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2007 Så sa du om Disturbed - Down with the sickness också Javisst! Med du får lov att hålla med om att Bodies är äckligt uttjatad. Men som sagt, det är inte en dålig låt för det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 28 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2007 Tysk metal är ibland jävligt mycket bättre än amerikansk. Accept och Scorpions är bara två grymma band. Och så har vi ju Rammstein! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 28 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2007 Tysk metal är ibland jävligt mycket bättre än amerikansk. Accept och Scorpions är bara två grymma band. Och så har vi ju Rammstein! Usch, tillbaka till Rocktråden med dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 28 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 september, 2007 Tysk metal är ibland jävligt mycket bättre än amerikansk. Accept och Scorpions är bara två grymma band. Och så har vi ju Rammstein! Du har uppenbarligen bara skrapat på ytan på amerikansk metal , finns mycket fler och bättre band där än Tyskland. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Usch, tillbaka till Rocktråden med dig. Bra bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 30 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2007 (redigerad) Usch, tillbaka till Rocktråden med dig. Så du tror inte att jag kan metal? Ok: Accept Quiet Riot Queensryche Dio Hatebreed Motorhead Judas Priest Slayer Anthrax Black Sabbath Soilwork Turbonegro In Flames Ministry Helmet Hammerfall SOAD Tesla Fear Iron Maiden Megadeath Cream Venom Bathory Celtic Frost Metallica Overkill Sepultura Kreator Sodom Destruction Saint Vitus Trouble Candlemass Helloween Darkthrone Mayhem Entombed Death Morbid Angel Deicide Rock är inte det enda jag lyssnar på ser du Redigerad 30 september, 2007 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 30 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2007 Så du tror inte att jag kan metal? Ok: Rock är inte det enda jag lyssnar på ser du Lol, minst hälften av de där låter väldigt rockigt. Och din signatur är så glamrockig. Usch, tillbaka till Rocktråden med dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 30 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2007 (redigerad) Några band som jag verkligen har nära hjärtat är Slayer In Flames Marilyn Manson (klassas hans musik som metal eller rock?) Slipknot Hypocrisy Children of bodom Riktigt bra band allihopa men IF är det bästa Metalbandet som någonsin har vandrat på jorden imo, det blir minst en konsert för mig när dom har drar ut på turne efter att ha släppt sitt nästa album Några låtar som jag rekomenderar av banden är Marilyn Manson - The beautiful pepole Marilyn Manson - I hate Slayer - Love to hate Slipknot - Wait and bleed Slipknot - Pulse of the maggots Hypocrist - Let the knife do the talking Children of bodom - Needle 24\7 Children of bodom - Mask of sanaty In Flames - Only for the week In Flames - Versus terminus In Flames - Trigger In Flames - The quiet place In Flames - Vaacum Det här var bara ett fåtal av alla underbara metal låtar som jag regelbundet lystnar på Redigerad 30 september, 2007 av antepanteboy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts