Roxxy Skrivet 16 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2007 BFMV spelar Metalcore, som är en blandning av Hardcore, Trash Metal och Punk. ? Jag tycker själv att BFMV är emo men det beror endast på deras texter i låtarna, även deras klädsel, hårstil m.m Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 17 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2007 Jag tycker själv att BFMV är emo men det beror endast på deras texter i låtarna, även deras klädsel, hårstil m.m Det måste jag nästan hålla med dig om, men det är ju fortfarande metal dom spelar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 17 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 september, 2007 (redigerad) @Wikipedia: Bullet For My Valentine is a four-piece Melodic Metalcore band Redigerad 17 september, 2007 av Marky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xenon Skrivet 17 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2007 Klart de lirar Metalcore!.. Varför så mycket snack om detta band? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 17 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 september, 2007 Varför så mycket snack om detta band? Frågan är snarare, varför inte? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 17 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2007 Frågan är snarare, varför inte? För att det här är metaltråden. Om Wikipedia nu har rätt (höhö, säkert) och BFMV är metalcore, borde BFMV diskuteras i Hardcore-tråden (om en sådan fanns (gör inte en sådan tråd)). Metalcore är en sub-genre av hardcore, och inte av metal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 17 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2007 BFMV spelar Metalcore, som är en blandning av Hardcore, Trash Metal och Punk. ? Thhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhrash, for fuck sake. De är inte metal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 17 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2007 För att det här är metaltråden. Om Wikipedia nu har rätt (höhö, säkert) och BFMV är metalcore, borde BFMV diskuteras i Hardcore-tråden (om en sådan fanns (gör inte en sådan tråd)). Metalcore är en sub-genre av hardcore, och inte av metal. Och hardcore är en sub-genre av metal på lång sikt. Långsökt, men det här är den rätta tråden. Vi behöver inte 12409812490 trådar för att prata om något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 17 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2007 Så vi tar BFMV i denna tråd i fortsättningen eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
comfy Skrivet 17 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2007 Ojojoj, jag är en lycklig metalmänniska! 10 Oktober: Behemoth, Kataklysm, Aborted och Lyfthrasyr! 4 November: Dimmu Borgir och Amon Amarth! Nån mer som ska på någon av konserterna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 18 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 september, 2007 Dimmu Borgir Brukar inte gilla den sortens metal, men Dimmu Borgir är faktiskt ett undantag . Progenies of The Great Apocalypse är maffig! Vet inte om jag skulle vilja se dem live dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 18 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2007 (redigerad) Och hardcore är en sub-genre av metal på lång sikt. Hardcore härstammar snarare från punk, inte metal. Redigerad 18 september, 2007 av Topp3 Yay quote-tagg! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 18 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2007 (redigerad) Hardcore härstammar snarare från punk, inte metal. Det är både punk och metal. Det är för tungt för att bara härstamma från punk. Därav, fortfarande rätt tråd. Redigerad 18 september, 2007 av Mordos Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 18 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2007 (redigerad) Det är både punk och metal. Det är för tungt för att bara härstamma från punk. Fortfarande nej, hardcore började som en snabbare och lite tyngre variant av punk, ex. Black Flag, Bad Brains och Minor Threat (wikipedia.org). De enda metalinfluenserna i hardcore skulle vara i post-hardcore, som använder sig av element från hardcore och delar av metal. Därav, fortfarande rätt tråd. Det passar imo bättre i rock-tråden, som verkar ha skapats för rock och alla sub-genres som hör till, inklusive hardcore. Metaltråden är, enligt första inlägget, endast gjord för metal och underkategorierna där. Redigerad 18 september, 2007 av Topp3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 18 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2007 Fortfarande nej, hardcore började som en snabbare och lite tyngre variant av punk, ex. Black Flag, Bad Brains och Minor Threat (wikipedia.org). De enda metalinfluenserna i hardcore skulle vara i post-hardcore, som använder sig av element från hardcore och delar av metal. Gammeldags hardcore är punk, ja. Men det mesta av den nyare hardcoren, den som man faktiskt hör och inte låter som ett dåligt garage band, det är baserat på punk och metal. Personligen anser jag den nyare hardcoren, hardcore. Inte den äldre. Fast det har ju med individuellt val att göra. Det passar imo bättre i rock-tråden, som verkar ha skapats för rock och alla sub-genres som hör till, inklusive hardcore. Metaltråden är, enligt första inlägget, endast gjord för metal och underkategorierna där. Eller, så har vi kvar allting här så blir allting bra? Ja, det låter bra det. Ingen moderation för dig. *patpat* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MrNoNja Skrivet 18 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2007 Power Metal: Helloween och Gamma Ray. Aaah (Melodic) Death Metal: Graveworm, In flames (gamla), Dark Tranquillity. Finns så mycket att nämna... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 18 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2007 Jag fortsätter snacka om BFMV här iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 18 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2007 Precis där Topp3! Jag håller med att vi inte alls ska ska blanda in metalcore i denna tråd. BFMV passar mycket bättre i rocktråden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 18 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2007 Men om vi INTE tänker logiskt så skulle en person som aldrig lyssnat på BFMV ta det som metal då det inte låter som rock. Ni har säkert rätt men jag anser att det låter mycket mer som metal än rock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 18 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2007 Iron Maiden <3 Deras äldre skivor har en egen plats i mitt hjärta. Inte för att jag hatar ny skivorna heller, men de gammla är de bästa. Några av mina favoritlåtar: Fear Of The dark Flight Of Icarus The Clairvoyant Infinite Dreams Phantom of the Opera Wasted Years Och Black Sabbath, var ett jävligt bra band. Några av mina favoritlåtar: N.I.B. Iron Man I Paranoid TV Crimes War Pigs Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts