Mark Skrivet 23 april, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 april, 2011 K.K Downing hoppar av Judas Priest Lagom till Priest's sista gig i Sverige någonsin hoppar K.K Downing av bandet pga bråk. Trist, men funkar det inte med bandet så funkar det inte. När vi ändå är inne på det här. Kamelot's sångare, Roy Khan, har hoppat av bandet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 20 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2011 K.K Downing hoppar av Judas Priest Lagom till Priest's sista gig i Sverige någonsin hoppar K.K Downing av bandet pga bråk. Trist, men funkar det inte med bandet så funkar det inte. FAAAAAN!!! Funderar fan seriöst nu på att sälja min Sweden Rock-biljett Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 4 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2011 (redigerad) Tycker att Anthrax och Slayer gjorde två fantastiska gig igår. Man riktigt kände glöden och energin hemma i tv-soffan. Megadeth var småtrista, och Metallica ska vi inte ens tala om. De känns inte genuina längre. Precis som Erik Danielsson sa till SVT's programledare (som heller inte var mycket att hänga i granen), man tröttnar på Metallica när Lars Ulrich sitter och gråter i självömkan över att han inte tjänar tillräckligt med pengar. Anthrax och Slayer vet fortfarande hur man rockar! Kul att Anthrax slängde in riffet till Refuse Resist av Sepultura mitt under konserten, och att Slayer spelade Black Magic från debutskivan Show No Mercy. Didn't see that coming! Redigerad 4 juli, 2011 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 5 juli, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2011 (redigerad) Dark Funeral rekryterar Nachtgarm som vokalist i bandet. Han har tidigare sjungit i det tyska black metal bandet Negator. Nachtgarm är en av mina favoritsångare inom black metal, och att han nu ansluter sig till Dark Funeral tycker jag personligen är hur awesome som helst. Frågan är bara om han lyckas fylla Emperor Magus Caligula skor.. - Är det någon som har lyssnat på Draconians nya? It's epic! Redigerad 5 juli, 2011 av Mark Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 5 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2011 (redigerad) Dark Funeral rekryterar Nachtgarm som vokalist i bandet. Han har tidigare sjungit i det tyska black metal bandet Negator. Nachtgarm är en av mina favoritsångare inom black metal, och att han nu ansluter sig till Dark Funeral tycker jag personligen är hur awesome som helst. Frågan är bara om han lyckas fylla Emperor Magus Caligula skor.. - Är det någon som har lyssnat på Draconians nya? It's epic! Aldrig hört snubben tidigare, men det ska bli jävligt intressant att se hur han axlar rollen som sångare i ett av Sveriges bästa black metal band. Attera Totus Sanctus är ett enormt bra album. Min personliga favorit black sångare kvarstår: Abbath Doom Occulta Redigerad 5 juli, 2011 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 19 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2011 Att Hatebreed inte står med i Encyclopedia Metallum är ta mig fan en skam. Visst hör man tydliga spår av hardcorepunk, men det gör man även i tidig svensk death metal (Entombed, Dismember, Vomitory etc). Hatbreed kör ju ändå thrash-riffs och har en överhängande aggresiv ton i sina låtar, och borde därför räknas som modern crossover thrash, minst! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 19 juli, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2011 Att Hatebreed inte står med i Encyclopedia Metallum är ta mig fan en skam. Visst hör man tydliga spår av hardcorepunk, men det gör man även i tidig svensk death metal (Entombed, Dismember, Vomitory etc). Hatbreed kör ju ändå thrash-riffs och har en överhängande aggresiv ton i sina låtar, och borde därför räknas som modern crossover thrash, minst! Hatebreed spelar hardcore. Ingenting annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 19 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2011 Hatebreed spelar hardcore. Ingenting annat. Det är stor skillnad imo på den hardcore Hatebreed spelar och den som tex Sick Of It All eller Fear spelar. Hatebreed är för det första mycket tyngre, och för det andra har de en hel del metal-strukturer i sina riffs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 19 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2011 Haha, detta ständiga bråkande om alla sub-genres inom metal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 19 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2011 Haha, detta ständiga bråkande om alla sub-genres inom metal. Det är faktiskt rätt underhållande när man vet vad man pratar om Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 30 juli, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2011 Kvelertak, grabbar. Kvelertak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 31 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2011 Så här ska death metal låta: Inte så här: Vad fan håller på att hända med extreme metal? Det är ju fan så man blir deppig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 8 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2011 Så här blandar man klassisk musik, folkmusik och astronomi och får det att låta bra: Så häftigt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 10 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2011 Amon Amarth's nya var tungt som fan! http://www.youtube.com/watch?v=NdvFzSuUeE0 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 10 oktober, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2011 EN TIMME KVAR!!! TAGGAD TILL TUSEN!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
comfy Skrivet 16 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2011 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 18 oktober, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2011 Dismember har splittrats Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 18 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2011 Dismember har splittrats NEEEEEEEJJJJJJJJJJJJJJJJJJ!!!!!!!!!!!!!!!! Jag fick aldrig se dem live! SATAN!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 26 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2011 Metallica & Lou Reed - Lulu Ja, vad ska man säga? Jag påstår väldigt sällan att någon sorts musik är skit, men det här... Efter att jag hörde The View för några veckor sedan fick jag en riktigt obehaglig magkänsla. Något jag inte känt tidigare. Det är första gången jag faktiskt har mått dåligt (på riktigt) av musik. Nu när recensionerna börjar dyka upp lite här och var känner jag inget annat än skadeglädje. Den får inte så bra kritik nämligen... Har ni lyssnat på detta samarbete? Jag borde egentligen inte be er lyssna om ni inte redan gjort det, men jag kan tänka mig att många är intresserade av att höra hur en ny grad av uselhet låter. "I AM THE TABLE!" har dock blivit lite av en kul grej bland mina polare. Lite då och då brukar någon skrika ut den textraden och alla viker sig av skratt. Jag tycker den har någon sorts memepotential. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 28 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2011 Jo du, Adriian, nu har Metallica gått ner ser totalt. Lyckligtvis finns det ett riktigt thrash-metal band kvar i Big Four: Släpps 1 November. Hittills har jag bara hört en låt "Never Dead" och det bådar gott. Mycket gott. De har inte släppt sitt sound (vilket man inte kan säga om Metallica). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts