Vice. Skrivet 13 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2007 Hej. Jag tog bort overlord för ett tag sedan. Dock finns fortfarande ikonen kvar om jag klickar på "lägg till/ta bort program"!? Det går inte att ta bort den igen, den vägrar försvinna. Den är som en igel. Visserligen verkar den inte påverka något eller ta plats, men det är bara det att den stör mig. Är det möjligt att få bort ikonen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 13 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2007 Go go google Dagens tips! visar dig hur du tar bort ett program från listan över program som är installerade på datorn. Detta är väldigt användbart om du till exempel avinstallerat ett program men det har ändå inte försvunnit från listan. Starta Regedit Start > Kör > regedit.exe Gå till: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall Här finns en lista på nycklar med namn som är ekvivalenta med de namn de har i listan under "Lägg till/ta bort program". En del nycklar syns dock inte i listan och en del har mindre logiska namn som inte matchar det som syns i listan. Om du inte kan hitta ditt program via logiskt tänkande så kolla bland dessa mindre logiskt namngedda nycklar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
[B][O][T] Skrivet 13 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2007 (redigerad) Redigerad 31 december, 2012 av [B][O][T] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 13 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 september, 2007 "Jag tog bort overlord" Betyder det avinstallerade overlord, eller att du raderade mappen? BOT Gick inte att avinstallera, så jag fick söka efter allt som hette overlord och radera det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 13 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2007 Gick inte att avinstallera, så jag fick söka efter allt som hette overlord och radera det Testa de jag sa testa de jag sa vill veta om de funkar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 13 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 september, 2007 Testa de jag sa testa de jag sa vill veta om de funkar Det lovar jag. Tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 13 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 september, 2007 Gizmo, jag gjorde som du sa och hittade mappen "uninstall" men sen kommer jag inte längre. Detta är vad som finns där i: http://ww2.beffo.se/upload/pic~/krivmm03w83m.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 13 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2007 Gör som på bilden. Ha den här datorn markerad när du söker och ta sedan bort allt som kommer fram när du sökt på overlord. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 13 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 september, 2007 Hittade två filer som hette overlord och två som inte hette det. Tog bort de två första men ikonen är kvar i listan :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 14 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2007 Hittade två filer som hette overlord och två som inte hette det. Tog bort de två första men ikonen är kvar i listan :/ Du får trycka på den och välja avinstallera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts